فوتبال - بدنسازی - پرورش اندام -برنامه باشگاه-نرم افزار-دانلود

فوتبال - بدنسازی - پرورش اندام -برنامه باشگاه-نرم افزار-دانلود

فوتبال - بدنسازی - پرورش اندام -برنامه باشگاه-نرم افزار-دانلود

فوتبال - بدنسازی - پرورش اندام -برنامه باشگاه-نرم افزار-دانلود

ایران در بازیهای آسیایی با شانزده مدال طلا، دوباره صعود کرد

ایران در بازیهای آسیایی با شانزده مدال طلا، دوباره صعود کرد

کاروان ورزش ایران با مدال طلای ارزشمند پروشیب در کاراته به رده چهارم در جدول رده بندی بازیهای آسیایی بازگشت و در ادامه نیز با قهرمانی احسان حدادی در رشته پرتاب دیسک و نشان‏های زرین گودرزی و میرزایی در کشتی آزاد، صاحب شانزده مدال شد تا جایگاه چهارمی کشورمان نیز بدین شکل تثبیت شود.

کاروان ورزش ایران با مدال طلای ارزشمند پروشیب در کاراته به رده چهارم در جدول رده بندی بازیهای آسیایی بازگشت و در ادامه نیز با قهرمانی احسان حدادی در رشته پرتاب دیسک و نشان‏های زرین گودرزی و میرزایی در کشتی آزاد، صاحب شانزده مدال شد تا جایگاه چهارمی کشورمان نیز بدین شکل تثبیت شود. علاوه بر این نشان‏ها مهدی تقوی شانس طلایی ایران در کشتی به نشان نقره قناعت کرد، روح الله حسینی در بوکس نتوانست بهتر از سکوی سومی را تصاحب کند و محمد صمیمی نیز در پرتاب وزنه سوم شد.

 

ایران با طلای پورشیب به رده چهارم بازگشتروز دوازدهم بازی‌های آسیایی 2010 با بازگشت دوباره کاروان ورزش ایران به رده چهارم جدول توزیع مدال‌ها همراه بود.


کاراته‌کار سنگین وزن ایران با غلبه بر نماینده اندونزی اولین مدال طلای این رشته و سیزدهمین مدال طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کرد.

ذبیح الله پورشیب، کاراته کار وزن 84+ کیلوگرم ایران که در دور اول استراحت داشت در اولین مبارزه خود به مصاف محمد احمد از کویت رفت و با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید و گام به دور نیمه نهایی گذاشت.

کاراته کار وزن 84+ کیلوگرم ایران در این مرحله با خلیدوف از قزاقستان روبه رو شد و با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید تا گام به فینال بگذارد.

پورشیب برای کسب مدال طلا با عمر سیارف از اندونزی مبارزه کرد و با نتیجه 7 بر 3 به برتری رسید و اولین مدال طلای کاراته و سیزدهمین طلای کاروان ایران را به دست آورد.

کاراته کار اندونزی مدال برنز بازی های آسیایی دوحه و برنز مسابقات قهرمانی آسیای 2009 چین را در ویترین افتخارات خود دارد.

حریف قزاق نیز برنز مسابقات جهانی فنلاند 2006، طلای جوانان و امیدهای آسیا و طلای بازی های آسیایی دوحه را داراست.

حریف کویتی پورشیب هم دارای مدال طلای بازی های دوحه و بوسان است و نقره مسابقات قهرمانی آسیای مالزی را در کارنامه دارد.

پورشیب نیز قهرمان بزرگسالان آسیا و دارنده مدال طلای امیدهای جهان است؛ اما برای نخستین بار است که در این دوره از بازی ها شرکت می کند.


گودرزی کشتی آزاد ایران را طلایی کرد
اما اولین طلای تیم ملی کشتی آزاد و چهاردهمین طلای کاروان ورزش ایران از آن صادق گودرزی در وزن 74 کیلو شد.

به گزارش فارس، نایب‌قهرمان جهان در سال 2010، بعد از غلبه بر نمایندگان اندونزی، قرقیزستان و کره‌جنوبی فینالیست شد.

گودرزی در حالی که مورد حمایت تماشاگران چینی حاضر در سالن قرار داشت، در دیدار نهایی وزن چهارم کشتی آزاد کازویوکی ناگاشیما از ژاپن را در دو تایم شکست داد و صاحب گردن‌آویز طلا شد.

صادق گودرزی بعد از غلبه بر کشتی‌گیر ژاپنی و کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی گفت: این مدال را به همه مردم تبریک می‌گویم. قطعا هیج فینالی آسان نیست؛ اما کاملا آماده کسب این مدال بودم. خیلی خوشحالم که اولین طلای کشتی آزاد را در بازی‌های آسیایی به دست آوردم. از بازی‌های آسیایی روسفید و دست پر بیرون آمدم.

وی تاکید کرد: صبح حریفان سختی را پیش رو داشتم. ژاپنی‌ هم آمده بود که این کشتی را ببندد؛ اما من از همین کار او استفاده کرده و به پیروزی رسیدم. قطعا این پایان کارم نیست و باز هم تلاشم را ادامه می‌دهم که مدال بگیرم. امیدوارم مدال طلایم در موقعیت ایران در رنکینگ توزیع مدال‌ها تاثیرگذار باشد.

 

حدادی طلای پرتاب دیسک آسیا را گرفت
احسان حدادی رکورددار پرتاب دیسک آسیا بر سکوی قهرمانی بازی‌های آسیایی گوانگجو ایستاد.
 

این مسابقات با حضور پرتابگرانی از ایران (احسان حدادی و محمد صمیمی)، هند، چین تایپه، قطر (2 پرتابگر)، کویت، ژاپن، کره جنوبی، عراق، تایلند برگزار شد و در پایان احسان حدادی با 67 مترو 99 سانتیمتر به عنوان قهرمانی رسید. در این ماده پرتابگری از قطر دوم شد.

حدادی با پرتاب‌های 63 متر و 50 سانتیمتر، 65 متر و 7 سانتیمتر، 65 متر و 23 سانتی‌متر، 62 متر و 21 سانتیمتر و 67 متر و 99 سانتیمتر و یک خطا، رقابت خود را به پایان برد.

احسان حدادی که با 69 متر و 32 سانتیمتر رکوردار پرتاب دیسک آسیا است، در کارنامه خود مدال طلای بازی‌های آسیایی دوحه را نیز دارد.

 

شانزدهمین نشان زرین آسیا بر گردن میرزایی
دومین مدال طلای تیم ملی آزاد و شانزدهمین مدال زرین کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی به نام جمال میرزایی نوشته شد.


به گزارش فارس، جمال میرزایی نماینده همدانی تیم ملی بعد از غلبه بر کشتی‌گیرانی از ترکمنستان، سوریه و قزاقستان فینالیست شد.

او در آخرین مبارزه‌اش مقتدرانه از سد لی‌جائه سانگ از کره‌جنوبی گذشت و به مدال طلای وزن 84 کیلو رسید. رضا یزدانی و فردین معصومی آخرین نمایندگان تیم ملی هستند که فردا (پنجشنبه) به مصاف حریفان‌شان در اوزان 96 و 120 کیلو خواهند رفت.

جمال میرزایی بعد از شکست کشتی‌گیر کره‌جنوبی و کسب مدال طلای وزن پنجم گفت: خیلی خوشحالم از اینکه توانستم ناکامی دانمارک را جبران کرده و دومین مدال طلای تیم ملی را در بازی‌های آسیایی به دست آورم.

وی ادامه داد:‌ امیدوارم فردا نیز بتوانیم دو مدال طلای دیگر نیز در اوزان 96 و 120 کیلو به دست آوریم.

عضو تیم ملی آزاد در مسابقات جهانی 2009 دانمارک خاطرنشان ساخت: باز هم تاکید می‌کنم که برای کسب این مدال خیلی زحمت کشیده بودم. حریف کره‌ای‌ام خیلی تند و تیز بود؛ اما بلد بودم چطور با او مبارزه کنم. من از قبل هم برای کسب این مدال خط‌ و نشان کشیده بودم. این پایان کارم نخواهد بود و حتما کارم را ادامه می‌دهم.

 

تقوی نقره گرفت
مهدی تقوی با قبول شکست مقابل کشتی‌گیر ژاپنی از دستیابی به مدال طلا بازماند.

قهرمان سال 2009 جهان بعد از پشت سر گذاشتن اسپردینوف قزاق، نماینده چین و اختیار نوروزف ازبک در فینال 66 کیلو به مصاف یونیمیتسوی ژاپنی رفت.  وی در دو تایم مغلوب کشتی‌گیر ژاپن شد و به مدال نقره بسنده کرد.

پیش از مبارزه نهایی، کشتی‌گیر کره‌شمالی با غلبه بر حریف هندی یکی از مدال‌های برنز را به خود اختصاص داد.

اسپردینوف قزاق هم با شکست اختیار نوروزاف ازبک مدال برنز را بر گردن آویخت.  هر دو کشتی‌گیر در مرحله مقدماتی مغلوب مهدی تقوی شده بودند.

مهدی تقوی بعد از کسب مدال نقره وزن سوم کشتی آزاد بازی‌های آسیایی گفت: قبلا هم با این ژاپنی کشتی گرفته بودم. او خیلی سمج و سخت است. باور کنید به اندازه کافی بعد از جهانی زحمت کشیده بودم که قهرمان بازی‌های آسیایی شوم؛ هر چه داشتم گذاشتم؛ اما باختم و نقره گرفتم.

قهرمان جهان در سال 2009 تصریح کرد: فقط می‌توانم بگویم که متاسفم. من یک مدال طلای قطعی را از دست دادم و امیدوارم نمایندگان دو وزن دیگرمان امروز بتوانند طلایی شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشتی‌های صبح در روند کارش در فینال تاثیر گذاشته بود، گفت: نه اصلا این‌طور نبود. من شکست را قبول کرده‌ام و دیگر جای این حرف‌ها نیست. کشتی‌های صبحم سنگین بود؛ اما خود را برای فینال آماده کرده بودم. امیدوارم بتوانم در میدان‌های بعدی این شکست را جبران کنم. غیر از این دیگر حرفی برای گفتن ندارم.

محمد صمیمی سوم شد
محمد صمیمی، دومین نماینده پرتاب دیسک ایران، در گوانگجو بر سکوی سومی قرار گرفت. وی در این ماده با رکورد 63 متر و 46 سانتیمتر سوم شد.

در این رقابت احسان حدادی با 67 متر و 99 سانتیمتر در رده اول قرار گرفت. نماینده قطر در رده دوم ایستاد.

 

بوکسور سنگین وزن ایران به مدال برنز رسید
بوکسور وزن 91+ کیلوگرم ایران از راهیابی به فینال شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی بازماند و به مقام سوم بسنده کرد.

روح‌الله حسینی بعد از یک دور استراحت به مصاف میرویس خان از پاکستان رفت و با نتیجه 4 بر صفر به برتری رسید. او با این پیروزی به مرحله نیمه نهایی صعود کرد تا امروز با دایچکو از قزاقستان روبه رو شود.

او در این مرحله با نتیجه 6 بر 4 مقابل قزاقستان شکست خورد و با مدال برنز به کار خود خاتمه داد.
پیش از این 6بوکسور ایران از گردونه رقابت ها حذف شده بودند.

 

مظاهری هم برنز گرفت
بوکسور 91 کیلوگرم ایران در مرحله نیمه‌نهایی شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با قبول شکست برابر نماینده سریلانکا به سومین مدال برنز ایران دست یافت.

علی مظاهری بعد از استراحت به مصاف عبدالله‌اف از ازبکستان رفت و با نتیجه 6 بر 5 حریف خود را شکست داد و با صعود به مرحله نیمه نهایی مدال برنزش را قطعی کرد.

مظاهری برای راهیابی به فنیال مقابل محمد گسون از سریلانکا قرار گرفت و با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و به مدال برنز قناعت کرد. بوکسور 91 کیلوگرم ایران مدال طلای دوحه قطر را در کارنامه دارد. 

 

بازی های آسیایی گوانگجو

به روز رسانی : چهار شنبه ۳ آذر ساعت ۱۸:۱۸

رتبهکشورطلانقرهبرنزمجموع
۱چین۱۷۳۹۳۸۶۳۵۲
۲کره جنوبی۷۱۵۹۸۱۲۱۱
۳ژاپن۳۶۶۶۷۴۱۷۶
۴ایران۱۶۱۰۱۹۴۵
۵چین تایپه۱۲۱۲۳۳۵۷

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد