فوتبال - بدنسازی - پرورش اندام -برنامه باشگاه-نرم افزار-دانلود

فوتبال - بدنسازی - پرورش اندام -برنامه باشگاه-نرم افزار-دانلود

فوتبال - بدنسازی - پرورش اندام -برنامه باشگاه-نرم افزار-دانلود

فوتبال - بدنسازی - پرورش اندام -برنامه باشگاه-نرم افزار-دانلود

علی دایی سرمربی پرسپولیس ماند

علی دایی سرمربی پرسپولیس ماند
 
- علی دایی پس از جلسه کمیته فنی باشگاه پرسپولیس، سرمربی تیم فوتبال این باشگاه باقی ماند. جلسه کمیته فنی باشگاه پرسپولیس عصر امروز برگزار شد که در نهایت دایی به عنوان سرمربی فصل آینده این تیم باقی ماند. حمید استیلی و حمید درخشان دیگر گزینه های باشگاه پرسپولیس برای هدایت تیم فوتبال این باشگاه بودند. دایی درحالی بار دیگر هدایت تیم پرسپولیس را برعهده گرفت که پیش از این اعلام کرده بود با حبیب کاشانی سرپرست این باشگاه همکاری نمی کند. این مربی امروز با ارسال نامه ای به باشگاه پرسپولیس، مبلغ قرارداد فصل آینده خود را بخشید تا این باشگاه بتواند بازیکنانی جدیدی را جذب کند.
 
تاریخ  مخابره پیام:دوشنبه 30 خرداد 1390


مبلغ قرارداد پورغلامی با باشگاه ملوان اعلام شد
مبلغ قرارداد سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی در فصل گذشته اعلام شد.
-------------------------------------------------------------------------------
  فرهاد پورغلامی با ملوان انزلی در لیگ برتر دهم توانست کارنامه قابل قبولی ارایه کند. ملوان در لیگ برتر هشتم شد و در جام حذفی نیز به مقام نایب قهرمانی رسید.
 برخی از رسانه‌ها مبلغ قرارداد فصل گذشته سرمربی ملوان را 250 میلیون تومان اعلام کرده‌اند اما فرهاد پورغلامی در این زمینه گفت: رقم قرارداد فصل گذشته من با ملوان 120 میلیون تومان بوده و نمی‌دانم چرا برخی رقم‌های غیر واقعی اعلام می‌کنند.

 باشگاه الاهلی قطر با ابراهیم توره مذاکره کرد

باشگاه الاهلی قطر برای به خدمت گرفتن ابراهیم توره با بازیکن سنگالی فصل گذشته تیم فوتبال سپاهان وارد مذاکره شده است.

  -------------------------------------------------------------------------------
  سایت ورزشی ''عرب اسپورت نیوز'' روز دوشنبه نوشت: باشگاه الاهلی قطر در تلاش است تا این بازیکن سنگالی را به خدمت بگیرد و در صورت توافق نهایی، پرونده جذب بازیکنان خارجی این باشگاه بسته می شود.
 بر اساس این گزارش، باشگاه الاهلی قطر افزون بر جذب توره، در آستانه عقد قرارداد با کوانسی بازیکن غنایی مالاگا اسپانیا می باشد و پیش از این نیز با بوشروان از مراکش قرارداد بسته است.
 
ذوالفقارنسب: دایی باید در چارچوب قوانین و مقررات باشگاه با کاشانی همکاری کند

عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس گفت: علی دایی باید در چارچوب قوانین و مقررات باشگاه با حبیب کاشانی همکاری داشته باشد.
  --------------------------------------------------------------------------------
  بیژن ذوالفقارنسب پس از پایان جلسه کمیته فنی در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: ابتدا باید از شما خبرنگاران تشکر و عذرخواهی کنم که ساعت‌های طولانی منتظر بودید اما ما محکوم بودیم که اشتباه نکنیم یا حداقل اشتباه را به عنوان یک انسان داشته باشیم. اگر نظری برخلاف نظر فرد دیگری اعلام می‌شود این را به حساب عدم کامل بودن ما بگذارید ولی بدون غرض و مرض تصمیم گرفتیم.

 وی ادامه داد: گفته می‌شد کمیته فنی دیکته ‌و انشایی تحمیل شده را قرائت خواهد کرد. این الفاظی بود که من شنیدم اما می‌گویم فقط رضایت خداوند بزرگ و موفقیت پرسپولیس برای ما شرط بود. 6 سال در این تیم حضور داشتم و خود را عضو خانواده پرسپولیس می‌دانم. اکنون می‌خواهم صورتجلسه‌ای را که من، زادمهر و پنجعلی تنظیم کرده‌ایم، برایتان بخوانم.

 وی صورتجلسه‌ را اینگونه خواند: من،بیژن ذوالفقارنسب، محمد زادمهر و محمد پنجعلی اعضای کمیته فنی پرسپولیس با آزادی عمل و اخلاق و رفتاری درست، برنامه‌های نامزدهای سرمربیگری پرسپولیس را پس از ساعت‌ها مطالعه و ملاقات حضوری با درخشان، استیلی و نماینده تام‌الاختیار دایی و گفت‌وگوی تلفنی با دایی بررسی کردیم. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم علی دایی در چارچوب رعایت قوانین باشگاه و همکاری با سرپرست باشگاه به عنوان سرمربی فصل آینده انتخاب شود.

 ذوالفقارنسب ادامه صورتجلسه را اینگونه خواند: دلیل این انتخاب تلاش‌های صادقانه و صمیمانه این دو نفر است که برای باشگاه پرسپولیس موفقیت‌آمیز بوده است. نماینده تام‌الاختیار دایی در اسرع وقت این صورتجلسه را به او خواهد رساند و دایی ملزم است حداکثر ظرف 12 ساعت نظر شفاف خود را در مورد این انتخاب بگوید که آیا با این انتخاب موافق است یا خدای نکرده مخالفت خود را اعلام کند. در صورتی که ایشان اعلام انصراف کنند با احترام به حمید درخشان، حمید استیلی گزینه دوم ما برای سرمربیگری پرسپولیس است.

 ذوالفقارنسب پس از پایان قرائت صورتجلسه در پاسخ به اینکه قوانین باشگاه چیست که دایی باید طبق آن عمل کند، گفت: ایشان آگاهی کامل به این مسئله دارند که باید در چارچوب قوانین و مقررات باشگاه با حبیب کاشانی همکاری داشته باشند. به زودی در یک نشست صمیمانه ورزشی و با حسن نیت،‌ هر دو طرف با کمال صداقت همکاری با یکدیگر را می‌پذیرند. پرسپولیس در عرصه داخلی و حتی آسیا حرف‌های زیادی می‌تواند داشته باشد. این باشگاه ظرفیت بالایی دارد که باید با آرامش کامل و با جذب بازیکنان خوب توانمندتر از گذشته عمل کند تا موجب رضایت طرفداران فراوان این باشگاه شود.

 وی ادامه داد: من به همکاری کاشانی و دایی خوشبین هستم و در اولین فرصت که دایی به ایران بیاید یا به صورت تلفنی در این مورد صحبت خواهیم کرد تا یخ‌های رابطه کاشانی و دایی آب شوند. رضایت هواداران پرسپولیس در گرو عملکرد خوب باشگاه است و در آینده نزدیک مانند چند ماه گذشته این دو همکاری خوبی با یکدیگر خواهند شد.



آقایی با داماش قرارداد بست
امیر عابدینی یکی از فعال‌ترین مدیران در بازار نقل‌وانتقالات یک نام دیگر هم به لیست بازیکنان داماش اضافه کرد.
  --------------------------------------------------------------------------------
  نام بازیکن جدید عباس آقایی هافبک اسبق پاس و پرسپولیس تهران است که دو فصل اخیر را در تبریز و در لیگ یک سپری کرده بود.

 آقایی که در لیگ سوم با پاس و در لیگ هفتم با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده، سال قبل در تیم گسترش فولاد تبریز عضویت داشت.

  
  - سه نفر از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس به عنوان اعضای کیته فنی، وظیفه انتخاب سرمربی فصل آینده تیم فوتبال این باشگاه را بر عهده دارند. از یک منبع آگاه نزدیک به باشگاه پرسپولیس، 'بیژن ذوالفقارنسب'، 'محمد زادمهر' و 'محمد پنجعلی' اعضای این کمیته فنی هستند. گفتنی است پس از کسب مقام قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور،‌ سرپرست این باشگاه در یک برنامه تلویزیونی، علی دایی،‌ محمد مایلی کهن، حمید استیلی، حمید درخشان و منصور ابراهیم زاده را به عنوان گزینه های سرمربیگری این تیم برای رقابت های فصل آینده معرفی کرد. از بین این پنج گزینه، دایی، درخشان و استیلی برنامه های خود را به پرسپولیس ارائه دادند و حبیب کاشانی وظیفه انتخاب یکی از این نفرات را بر عهده کمیته فنی این باشگاه عنوان کرده بود. در چند روز اخیر مسوولان باشگاه پرسپولیس از ذکر نام اعضای این کمیته خودداری کرده اند. باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است که گزینه های مربیگری این تیم با حضور در محل باشگاه با حبیب کاشانی مذاکره خواهند کرد. این درحالی است که علی دایی سرمربی فصل قبل پرسپولیس چند روزی است تعطیلات خود را در کشورهای آلمان و اسپانیا سپری می کند و امکان حضور در این مذاکرات را ندارد. دوشنبه 30 خرداد 1390


 
  مدیران باشگاه فرهنگی ورزشی پاس همدان با 'فراز کمالوند' سرمربی فصل گذشته تراکتورسازی تبریز به توافق نهایی رسیدند.کمالوند در دیدار با 'عباس صوفی' مدیر عامل باشگاه پاس همدان به توافق نهایی رسید و قرار است به زودی قرارداد این مربی با به طور رسمی در هیات فوتبال استان همدان ثبت می شود. همچنین، بر اساس توافق طرفین تمامی بازیکنان به انتخاب فراز کمالوند در تیم پاس جذب و گفته می شوند که یکی از شروط مدیران باشگاه پاس با این مربی نیز صعود به لیگ برتر است. تمرین آماده سازی تیم پاس همدان نیز از دهم تیر ماه آینده در ورزشگاه ملت این شهر آغاز می شود و در صورت مهیا شدن یک اردوی برون مرزی نیز پاسی ها مرداد ماه احتمالا به ترکیه عزیمت می کنند. دوشنبه 30 خرداد 1390


 
  هادی عقیلی مدافع فصل گذشته تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان روز یکشنبه با عقد قرارداد یکساله به تیم فوتبال العربی قطر پیوست. سایت استاد دوحه نوشت: مذاکرات تیم العربی قطر با این مدافع ملی پوش ایران امروز پایان یافت و قرارداد عقیلی با این تیم پس از نشست با ناصر الهتمی دبیرکل باشگاه العربی قطر امضاء شد. باشگاه العربی قطر مبلغ قرارداد عقیلی با تیم فوتبال این باشگاه را اعلام نکرد. عقیلی پس از امضای قرارداد خود با تیم العربی قطر اظهار داشت: از برخی تیم های اماراتی و ترکیه پیشنهاد داشتم اما تیم العربی را انتخاب کردم و امیدوارم بازیکن موثری برای این تیم در فصل‌ آینده باشم. به نوشته سایت دوحه ، عقیلی برای اولین بار است که در خارج از ایران بازی خواهد کرد ، این بازیکن در سال 2000تا 2001 برای تیم پیروزی تهران بازی کرد سپس به سایپا رفت و تا سال 2004 برای این تیم در لیگ ایران توپ زد. عقیلی در سال 2004 به تیم فوتبال سپاهان اصفهان پیوست و تا سال 2011 در این تیم بازی کرد. این مدافع 30 ساله ، 48 بازی ملی انجام داده و 8 گل برای تیم ایران به ثمر رسانده است. عقیلی جایگزین سلمان عیسی که از سال 2006 در تیم العربی بازی می کرد و بدلیل مسائل مالی از این تیم جدا شد ، می شود. عقیلی دومین بازیکن ایرانی پس از محمدرضا خلعتبری است که در فصل آینده در لیگ فوتبال قطر بازی خواهد کرد. تیم العربی قطر پیش از این ، محمد الشیحانی بازیکن مراکشی ، پیسکولاچی بازیکن آرژانتینی و سیلاس بازیکن برزیلی را به خدمت گرفت. دوشنبه 30 خرداد 1390


 
  نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: سقف قرارداد بازیکنان باشگاه های فوتبال کشور حداکثر 350 میلیون تومان می باشد و باشگاه ها بین 60 تا 70 میلیون تومان نیز می توانند پاداش پرداخت کنند. مهدی تاج درحاشیه مجمع سالانه هیات فوتبال استان بوشهر اظهار داشت: پاداش هم مشخص شده که به چه صورت پرداخت شود و سقف آن نیز نباید افزایش پیدا کند. وی افزود: به همه باشگاه ها و تیم های کشور از جمله شاهین بوشهر نیز اعلام شده است و امیدواریم روزی به مرحله ای برسیم که درآمدها از طریق دولت تامین نشود و خود باشگاه ها بتوانند منابع مورد نیاز مالی خود را تامین کنند. نایب رییس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: وقتی باشگاهی دارای منابع مالی بیشتری شود می تواند بازیکن گران قیمت تری را در اختیار بگیرد و باشگاه ضعیف نیز می تواند بازیکنان قوی خود را بفروشد. تاج بیان کرد: جمع هزینه های همه باشگاه های کشور زیانده است و هیچکدام سود ده نیستند که با این وضعیت نمیتوانیم به هیچ باشگاهی بگوییم که در لیگ برتر شرکت کند و به دنبال این هستیم که با کاهش هزینه ها یک روند مساعدی را ایجاد کنیم. وی ادامه داد: به هرصورت الزام داریم که در زمینه صورت های مالی که برای صدور پروانه باشگاه های حرفه ای صادر می شود جمع منابع از جمع مصارفشان بیشتر بشود و درشرایط فعلی از این قضیه باشگاه های ما نمره قبولی نمی گیرند زیرا جمع مصارفشان بیشتراز منابعشان است. تاج اظهارداشت: منابع کشور در امر باشگاه داری محدود است و هرجایی که نشود منابع را افزایش داد کاهش هزینه راباید به دنبال داشته باشد وبا اعلام پایین آوردن سقف قرار دادهای بازیکنان خیلی هم جدی پای این امرایستاده ایم. وی اضافه کرد: پایین آوردن سقف قرارداد ضربه ای به فوتبال نخواهد زد چون وقتی منابع را نمی توانیم بالا ببریم ، محدود است و همه توسط دولت تامین می شود ملزم هستیم باشگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم. تاج ادامه داد: فوتبال را می شناسم واطلاعات کافی دارم و اکثرمی دانند با کاهش مبلغ قرارداد هیچ اتفاقی در کشور رخ نخواهد داد اگر بازیکنی می تواند به تیم های خارجی برود، آزاد است که برود و با رفتنش هیچ اتفاقی نمی افتد و حتی این اتفاق به نفع فوتبال کشور است. تاج با بیان اینکه اگر مربی ای هم قصد رفتن به تیم های خارجی را دارد، مانعی بر سر راه او نیست اظهارداشت: این اتفاق نیز به نفع فوتبال کشور است ولی در صورت ماندن با همین سقف های مشخص شده، باید کار شود. دوشنبه 30 خرداد 1390


 
  باشگاه استقلال تهران در ادامه جذب بازیکنان جدید در فصل نقل و انتقالات، 'میثم حسینی' را به خدمت گرفت. میثم حسینی سال گذشته در لیگ دسته یک و در تیم گسترش فولاد تبریز حضور داشت. این بازیکن پس از انجام مذاکرات نهایی با مسوولان باشگاه استقلال تهران، قرارداد دو ساله ای را با آبی پوشان تهران امضا کرد. حسینی پس از جاسم کرار و علی حمودی سومین بازیکن جدید تیم فوتبال استقلال تهران محسوب می شود. همچنین مهدی امیرآبادی مدافع باتجربه تیم فوتبال استقلال تهران پس از دیدار با علی فتح اله زاده برای یک فصل دیگر قرار داد خود را تمدید کرد. این در حالی است که طی چند روز گذشته اخبار مختلفی در خصوص قرار داشتن نام امیرآبادی در فهرست بازیکنان مازاد باشگاه استقلال شنیده می شد. دوشنبه 30 خرداد 1390
 

ابراهیم زاده از ارائه برنامه برای سرمربیگری پرسپولیس منصرف شد

ابراهیم زاده از ارائه برنامه برای سرمربیگری پرسپولیس منصرف شد
 - منصور ابراهیم زاده به دلیل تصمیم برای تمدید قرارداد با باشگاه ذوب آهن، در تماسی تلفنی با حبیب کاشانی اعلام کرد امکان ارائه برنامه به باشگاه پرسپولیس را ندارد. منصور ابراهیم زاده در تماس با حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس، ضمن تشکر از نظر سرپرست این باشگاه برای قرار دادن نامش در میان گزینه های سرمربیگری تیم پرسپولیس اعلام کرد به دلیل سال ها حضور در فوتبال اصفهان و درخواست باشگاه ذوب آهن و هواداران این تیم، تصمیم به تمدید قرارداد با این باشگاه اصفهانی گرفته است. به همین دلیل امکان ارائه برنامه به باشگاه پرسپولیس و حضور در تهران را ندارد.
منصور ابراهیم زاده در این مکالمه تلفنی تاکید کرد قرار گرفتن در میان گزینه های سرمربیگری تیم بزرگی چون پرسپولیس به عنوان افتخار و خاطره ای خوب برای وی باقی خواهد ماند و از مدیریت باشگاه و هواداران پرسپولیس تشکر و قدردانی می کند.
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در پایان برای کاشانی و تیم پرسپولیس آرزوی موفقیت کرد.
با کناره گیری منصور ابراهیم زاده و انصراف محمد مایلی کهن از ارائه برنامه به باشگاه پرسپولیس، کمیته فنی باشگاه که متشکل از پیشکسوتان پرسپولیس، کارشناسان و صاحب نظران است، کار خود برای انتخاب سرمربی فصل آینده پرسپولیس را با بررسی برنامه های حمید استیلی، حمید درخشان و علی دایی آغاز کرده و متعاقبا نظر خود را در این مورد اعلام می کند.
 
تاریخ  مخابره پیام:شنبه 28 خرداد 1390


پاسخ منفی رحمتی به ژنرال/ حالا حقیقی گزینه اول تراکتور است

امیر قلعه‌نویی برای پست دروازه‌بانی در تراکتورسازی تبریز مهدی رحمتی را مدنظر داشت اما دروازه‌بان اول تیم ملی به این پیشنهاد پاسخ منفی داده و به این ترتیب رفتن او به تبریز منتفی است.
  گزینه بعدی قلعه‌نویی برای پیراهن شماره یک تراکتورسازی علیرضا حقیقی است. حقیقی در صورت جذب یک دروازه‌بان جدید به پرسپولیس جایگاه خود را در این تیم از دست رفته خواهد دید و در آن صورت احتمال تراکتوری شدنش بالا می‌رود. پیش از این گفته می‌شد شهاب گردان هم از دروازه‌بان‌های مورد نظر قلعه نویی است.

 -----

غلامی به داماش گیلان پیوست
مهاجم فصل گذشته استیل آذین به تیم فوتبال داماش گیلان پیوست.
   محمد غلامی مهاجم ملی پوش فصل گذشته تیم فوتبال استیل آذین عصر امروز پس از مذاکره با امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش گیلان با این تیم به توافق رسید و قرارداد یک ساله‌اش را منعقد کرد.
 این دومین خرید داماشی‌ها پس از ابوذر رحیمی، مدافع فصل گذشته راه‌آهن محسوب می‌شود.
 

- مدیرعامل باشگاه تراکتوسازی تبریز از معرفی سرمربی تیم فوتبال این باشگاه در روز 31 خرداد ماه خبر داد. در جلسه گردهمایی و هم اندیشی هواداران باشگاه تراکتورسازی تبریز که روز جمعه در محل سالن سرپوشیده این باشگاه برگزار شد، محمدحسین جعفری بدون این که نامی از مربی فصل بعد تیم تراکتورسازی ببرد، روز 31 خرداد را به عنوان روز معارفه سرمربی جدید این تیم اعلام کرد. وی اظهار داشت: مربی که قرار است هدایت تیم در فصل بعدی را در اختیار گیرد، صاحب سبک در فوتبال بوده و فوتبال تبریز را ارتقا خواهد بخشید و همه حاضران در این جلسه، به خوبی وی را می شناسند. پس از این سخنان جعفری، هواداران حاضر در سالن، به تشویق امیر قلعه نویی پرداختند و تبسم مدیرعامل باشگاه، نشان دهنده این بود قلعه نویی سرمربی فصل بعد تیم تراکتورسازی خواهد بود. جعفری بیان داشت: یکی از شرایط من با سرمربی جدید، توجه به تیم های پایه و پرورش نسل جدیدی از فوتبالیست ها در تبریز بود که در این زمینه به توافق رسیدیم. وی گفت: همه چیز در باره سرمربی آینده تیم تراکتورسازی تمام شده و قرارداد نیز بسته شده، اما بنا به درخواست خود مربی و توافق دو طرف، نام وی تا روز معارفه اعلام نخواهد شد. جعفری در خصوص لغو قرارداد داخلی که با کمالوند بسته شده بود، اظهار داشت: کمالوند سه سال برای تیم تراکتورسازی زحمت کشید و بر گردن این تیم حق دارد؛ اما به دلیل مخالفت سازمان لیگ با حضور این مربی در تبریز، مجبور به لغو قرارداد با وی شدیم. جلسه گردهمایی و هم اندیشی هواداران باشگاه تراکتورسازی تبریز با حضور نزدیک به دو هزار هوادار این باشگاه برگزار شد و هواداران در این جلسه نسبت به ارایه نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند و خواستار پاسخگویی مدیر عامل باشگاه در زمینه های مختلف از جمله تکلیف سرمربی آینده تیم، محرومیت ها و بحث خصوصی سازی شدند. شنبه 28 خرداد 1390


 
 گزینه سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس تهران اعلام کرد که سرمربیگری این تیم برای تمام پیشکسوتان این باشگاه افتخار بزرگی است. حمید استیلی افزود: 'متاسفانه برخی حواشی در خصوص انصراف من از سرمربیگری تیم ایجاد شده که به هیچ عنوان صحت ندارد و در صورت درخواست مدیران باشگاه با همه وجود به پرسپولیس کمک خواهم کرد.' وی ادامه داد: 'حضور در پرسپولیس به عنوان سرمربی برای همه پیشکسوتان این باشگاه افتخار است و مطمئن باشید هر کسی که سرمربی تیم شود از جان مایه خواهد گذاشت.' گزینه سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس تهران در خصوص آخرین اخبار از مذاکراتش با این باشگاه گفت: 'هنوز هیچ چیز مشخص نشده و طبق درخواست مدیران باشگاه برنامه کلی خود را به آنها تقدیم کرده ام.' وی با اشاره به حضور در جشن میلاد حضرت علی (ع) که به میزبانی 'حبیب کاشانی' برگزار شده بود تصریح کرد از سال های گذشته در این جشن شرکت می کنم و امسال نیز در این مراسم حضور پیدا کردم. وی اظهار داشت: 'هدف تمامی گزینه های باشگاه پس از قبول سرمربیگری، موفقیت پرسپولیس است و امیدوارم من یا هر کس دیگری که به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس انتخاب شدیم، بتوانیم برای این باشگاه افتخار آفرینی کنیم. شنبه 28 خرداد 1390


 
 کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احکام و احضاریه های جدیدی صادر کرد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طبق گزارشات داور و نماینده ناظر دیدار مورخ 30/2/90 ملوان بندر انزلی و صبای قم از سری مسابقات لیگ حرفه ای که در بندر انزلی برگزار شد، عبداله ویسی سرمربی تیم صبای قم به علت اعتراض به نحوه قضاوت داور و داوود حقی بازیکن این تیم را به علت توهین به داور ، هر یک را به توبیخ کتبی با درج در پرونده و پرداخت مبلغ ده میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. همچنین کمیته انضباطی طبق گزارش نماینده مربوطه در مسابقه فوتبال بین تیمهای پیروزی تهران و فولاد مبارکه سپاهان از سری مسابقات لیگ حرفه ای که در تاریخ 8/3/90 در تهران برگزار شد ،هر یک از این دو تیم را به دلیل تاخیر چهار دقیقه ای در ورود به زمین به پرداخت هشت میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. گفتنی است علی دایی سرمربی تیم پیروزی تهران باید در جلسه رسیدگی به دعوی متقابل وی و شیث رضایی خنکدار و فراز کمالوند سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز باید برای ارائه پاره ای توضیحات روز شنبه مورخ 4/4/90 در محل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حضور پیدا کنند. لازم به ذکر است جلسه رسیدگی به دعوی باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان اصفهان به طرفیت امیر حسین صادقی بازیکن استقلال تهران ،مبنی بر عدم رعایت مفاد ماده 23 ، یکشنبه مورخ 5/4/90 در محل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برگزار می شود و طرفین پرونده باید در این جلسه حضور پیدا کنند. شنبه 28 خرداد 1390


 
 سایت الیوم السابع مصر از توافق نهایی محمدرضا خلعتبری بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال ذوب آهن با باشگاه الغرافه قطر خبرداد. سایت یاد شده روز پنجشنبه نوشت: باشگاه الغرافه قطر با محمدرضا خلعتبری بازیکن ملی پوش تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان برای فصل 2012 - 2011 به توافق نهایی رسید و این بازیکن اولین بازیکن خارجی است که در فصل جدید به این تیم خواهد پیوست. به نوشته این سایت ، خلعتبری روز چهارشنه وارد دوحه شد و با مسوولان باشگاه الغرافه مذاکره کرد. سایت یاد شده با اشاره به اینکه مذاکرات باشگاه الغرافه قطر با خلعتبری ادامه دارد ، اضافه کرد:‌ قرارداد خلعتبری با باشگاه الغرافه پس از شرکت در آزمایشات پزشکی و تایید سلامتی این بازیکن از سوی کادر پزشکی این باشگاه امضاء می شود. باشگاه الغرافه قطر پس از درخشش خلعتبری که از قدرت تهاجمی خوبی برخوردار است در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا ، مذاکره با این بازیکن را آغاز کرد. شنبه 28 خرداد 1390


 
 آتیلا حجازی فرزند ناصر حجازی گفت: بعید است فصل آینده به استقلال بروم و در کادر فنی این تیم فعالیت کنم. وی درباره حضورش در جمع مربیان فصل بعد استقلال افزود: علی فتح الله زاده سرپرست باشگاه، چندین بار به صورت تلفنی درباره این موضوع با من صحبت کرده است، ولی به احتمال زیاد به استقلال نمی روم. وی تاکید کرد: من یکسال دیگر با باشگاه گسترش فولاد تبریز قرارداد دارم و می خواهم به کارم در این باشگاه تا پایان مدت قرارداد ادامه دهم. حجازی درپاسخ به این سووال که گفته می شود یکی از دلایل جدایی 'محمود فکری' مربی استقلال از کادر فنی این تیم ، حضور شما روی نیمکت فصل بعد آبی پوشان است، تصریح کرد: من اصلا در جریان جدایی فکری یا سایر مربیان نیستم و فعلا تصمیمی برای بازگشت به استقلال ندارم و همانطور که گفتم مربیگری را در تبریز ادامه می دهم. وی درباره زمان برگزاری مراسم چهلم ناصر حجازی گفت: این مراسم روز نهم تیرماه برگزار می شود اما هنوز مکان و ساعت دقیق آن مشخص نشده است. شنبه 28 خرداد 1390


 
 

گزینه سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس از استیلی، مایلی کهن، درخشان و دایی برنامه خواست


- باشگاه پرسپولیس از چهار گزینه خود برای هدایت تیم فوتبال این باشگاه در فصل آینده برنامه خواست.این باشگاه در تماس با علی دایی، حمید درخشان، حمید استیلی و محمد مایلی کهن از این چهار مربی فوتبال کشورمان برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس در فصل آینده برنامه خواست. لیست بازیکنان کنونی و بازیکنانی که قراردادشان با باشگاه به اتمام رسیده است در اختیار این مربیان قرار می‌گیرد تا آنها ظرف 24 ساعت، علاوه بر برنامه، لیست بازیکنان مورد نیازشان را به انضمام رقم پیشنهادی برای قبول سرمربیگری پرسپولیس به باشگاه اعلام کنند. 

گفتنی است منصور ابراهیم زاده نیز از دیگر گزینه های مورد نظر حبیب کاشانی است که باشگاه پرسپولیس تا این لحظه موفق به گفت و گو با وی نشده است. 

شایان ذکر است، علی دایی اعلام کرد که با حضور کاشانی حاضر به بازگشت به پرسپولیس نیست. 

گفتنی است از حمید استیلی به عنوان جدی ترین گزینه سرمربیگری پرسپولیس یاد می شود. 


تاریخ  مخابره پیام:چهارشنبه 25 خرداد 1390

سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس تهران اعلام کرد که جواب خود را در خصوص همکاری با باشگاه پرسپولیس را قبلا به مسوولان این باشگاه داده ام.علی دایی در خصوص اخبار سایت باشگاه پرسپولیس مبنی بر تماس با علی دایی برای گرفتن برنامه گفت: من صحبت های خود را شب گذشته انجام داده ام و نمی دانم چرا بازهم این مسایل مطرح می شود. وی ادامه داد: دیگر قصد ندارم به این مسایل بپردازم زیرا هر چه لازم بود اعلام کردم و باید قضاوت را برعهده مردم بگذاریم. سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس تهران در خصوص اینکه آیا به پیشنهاد باشگاه برای سرمربیگری این تیم و ارائه برنامه به حبیب کاشانی فکر می کند، گفت: فکر می کنم می توانید از صحبت های دیشب من جواب این سئوال را پیدا کنید. علی دایی در یکی از برنامه های تلویزیونی اعلام کرد که به هیچ عنوان حاضر به همکاری با حبیب کاشانی در باشگاه پرسپولیس نمی باشد. چهارشنبه 25 خرداد 1390 


   گزینه سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس تهران اعلام کرد که تا 2 روز آینده برنامه های خود را به حبیب کاشانی سرپرست این باشگاه ارایه می دهد. حمید استیلی افزود: امروز با کاشانی به صورت تلفنی صحبت کردم و قرار شد ظرف 2 روز آینده برنامه های خود را به باشگاه تقدیم کنم. وی ادامه داد: تیم پرسپولیس در فصل گذشته بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار داشت و با اضافه شدن چند بازیکن جدید می توانیم تیم قدرتمندی را بسازیم. گزینه سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: در هر تیمی با آمدن مربی جدید بعضی بازیکنان می مانند و بعضی ها نیز از تیم جدا می شوند که این مسایل در تمام تیم های دنیا وجود دارد. وی تصریح کرد: در طول 4 سال اخیر همیشه به عنوان سرمربی پرسپولیس مطرح شده ام اما هیچ گاه به این سمت برگزیده نشده ام. وی در خصوص کادرفنی خود در صورت انتخاب به عنوان سرمربی پرسپولیس اظهار داشت: هنوز کادرم مشخص نیست و باید پس از بررسی برنامه هایم در این خصوص با مدیریت باشگاه صحبت کنم. استیلی در خصوص اینکه آیا زمان مناسبی را برای جذب بازیکن از دست نداده اند گفت: متاسفانه یک مقدار زمان از دست رفته اما هنوز هم زمان برای جذب بازیکنان در اختیار داریم. وی خاطرنشان کرد: برخلاف بعضی صحبت ها برای بار اول بود که با کاشانی در خصوص حضور در پرسپولیس صحبت کردم و واقعا نباید بعضی حرف ها را مطرح کنیم. چهارشنبه 25 خرداد 1390 


   سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران اعلام کرد که با توجه به نامحدود نبودن بودجه باشگاه نمی توانیم تمام بازیکنان درجه یک کشور را جذب کنیم. پرویز مظلومی در خصوص درخواست بعضی از هواداران برای جذب بازیکنان طراز اول گفت: تیم ما تا کنون بازیکنان بسیار خوبی را جذب کرده اما باید بدانیم که بودجه باشگاه محدود است و نمی توانیم هر بازیکنی را که می خواهیم جذب کنیم. وی افزود: تا کنون هیچ لیست مازادی را به باشگاه نداده ام و منتظر بازگشت فتح اله زاده از مالزی هستم تا لیست خود را به او ارایه دهم. وی ادامه داد: برخلاف اخباری که دیروز به صورت کذب از قول من به چاپ رسید هیچ گاه نگفتم قصد استعفا از سمت خود را دارم و تنها اعلام کردم از بعضی مسایل ناراحت هستم. سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: همیشه به رسانه ها احترام می گذارم و انتظار ندارم مطالب غیر واقعی از قول من به چاپ برسانند. وی تصریح کرد: اعلام می کنم مطمئن باشید اگر بخواهم از استقلال جدا شوم در پایان این فصل با قهرمانی این کار را خواهم کرد. وی اظهار داشت: قرارداد من با استقلال 2 ساله است اما همیشه اعلام می کنم که ما مربیان ساکمان بر روی دوشمان است. مظلومی گفت: در فصل گذشته تمام دوستان به من کمک کردند تا تیمی قدرتمند را بسازیم و امیدوارم این حمایت ها امسال نیز وجود داشته باشد. سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در خصوص احتمال جدایی محمود فکری از کادر فنی این تیم اظهار داشت: من علاقه مند به ادامه همکاری با فکری هستم اما او اعلام کرده که شاید نتواند این فصل ما را همراهی کند به همین دلیل به او فرصت داده ام تا تصمیم نهایی خود را اعلام کند. وی تاکید کرد: در حال حاضر نوشادی از کادرفنی ما جدا شده است. مظلومی گفت: در صحبت هایی که با آتیلا حجازی شده از او در خواست کرده ایم در فصل آینده به کادر فنی اضافه شود و او نیز قول داده به زودی جواب نهایی خود را اعلام کند. سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در خصوص اظهارات فرزاد آشوبی مبنی بر عدم اعتماد کادرفنی به او خاطرنشان کرد: آشوبی در فصل گذشته 25 بازی برای ما انجام داده و اگر او توقع دارد در تمام بازی ها به میدان برود اشتباه کرده است. وی افزود: آشوبی در نیم فصل اول با مشکلات بدنی زیادی روبه رو بود و با توجه به بازیکنان بسیار خوبی که در تیم ما حضور دارند گاهی اوقات او را به نیمکت منتقل کردیم. مظلومی در خصوص شایعات اخیر مبنی بر علاقه آشوبی برای بازگشت به پرسپولیس گفت: آشوبی با ما قرارداد 2 ساله دارد و فصل آینده نیز در استقلال خواهد ماند. سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در خصوص وضعیت دروازه بانی این تیم برای فصل آینده اظهار داشت: هنوز هیچ چیز قطعی نشده اما می خواهم پس از سال ها به حضور 2 دروازه بان هم طراز در تیم استقلال پایان دهیم زیرا این به ضرر تیم ما است. وی ادامه داد: به طالب لو اعلام کرده ام که اگر می خواهد در تیم ما بماند دروازه بان دوم خواهد بود و در صورت جدایی نیز از زحمات او در سال هایی که در استقلال بوده تشکر می کنیم. چهارشنبه 25 خرداد 1390 


   در نشست مشترک مهدی تاج و سردار باران چشمه اعلام شد که مجوز خروج همه بازیکنان تیم ملی امید برای بازی مقابل عراق صادر شده است. در این نشست مشترک مهدی تاج اعلام کرد که مجوز خروج از کشور همه بازیکنان تیم فوتبال امید ایران، با همکاری و مساعدت مجموعه نظام وظیفه عمومی کشور و اداره گذرنامه صادر شده است. همچنین مدارکی که ازسوی فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک برای مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه و معافیت تحصیلی بازیکنان تیم ملی امید ارایه شد مجوز خروج از کشور همه بازیکنان تیم ملی امید صادر شد و بازیکنان می توانند بدون هیچ مشکلی از ایران خارج شوند و تیم ملی امید با همه بازیکنانش به عراق خواهد رفت. چهارشنبه 25 خرداد 1390 


   رییس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران گفت: دلایل ممنوعیت فعالیت فراز کمالوند سرمربی فصل گذشته تراکتورسازی در تبریز را اعلام نمی کنیم. عزیزاله محمدی افزود: ما پس از بررسی ها فروان اعلام کردیم که فراز کمالوند حق مربیگری در شهر تبریز را ندارد و دلایل آن را نیز اعلام نمی کنیم. وی ادامه داد: کمالوند به غیر از تبریز در هر شهری که بخواهد می تواند به کار خود ادامه دهد و هیچ مشکلی وجود ندارد. رییس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران در خصوص اینکه آیا کمالوند منشوری است، گفت: خیر این مربی منشوری نیست و همانطور که گفتم می تواند در هر شهری که بخواهد به غیر از تبریز به کار خود ادامه دهد. وی در مورد فهرست ارایه شده از سوی کمیته آموزش و نبود اسامی بعضی از مربیان مانند بیژن ذوالفقارنسب، حسین عبدی و امید نمازی تصریح کرد: فهرست را ما اعلام نکرده ایم و بهتر است خود مسئولان کمیته آموزش در این زمینه اظهار نظر کنند. چهارشنبه 25 خرداد 1390 

امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی تبریز شد.

 

امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی تبریز شد

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز شد.


   یک منبع موثق در باشگاه تراکتورسازی که نخواست نامش فاش شود امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز با تایید این خبر گفت: امیر قلعه نویی امروز با مسئولان تیم تراکتورسازی برای هدایت این تیم در فصل 91-90 به توافق رسیده و قرار داد یک ساله منعقد کرد.
وی بدون ذکر مبلغ قرارداد وی گفت: اگر قلعه نویی موجب کسب قهرمانی یا صعود تراکتورسازی به آسیا شود 25 درصد به مبلغ قراردادش بابت پاداش افزوده خواهد شد.

وی همچنین از توافق این باشگاه با یک اسپانسر جدید خبر داد.
این منبع آگاه همچنین از احتمال تغییرات مدیریتی این باشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: در 24 ساعت آینده شاید در راس مدیریتی این باشگاه نیز شاهد تغییراتی باشیم.
تیم تراکتور سازی در لیگ برتر با کسب عنوان پنجمی از راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا بازماند.
مربی سه فصل گذشته این تیم فراز کمالوند بود


******* دایی: از سپاهان پیشنهاد دارم اما فعلا صبر می‌کنم


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پیشنهادش از سپاهان را تأیید کرد و گفت: فعلا مدتی باید صبر کنم.
   

  علی دایی در خصوص پیشنهاد باشگاه سپاهان به وی اظهار داشت: روز گذشته هم گفتم چند پیشنهاد خوب دارم. درباره حضورم در سپاهان صحبت‌هایی شده و پیشنهاد دارم اما هنوز به صورت جدی با آنها صحبت نکرده‌ام و فعلا صبر می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: از لطف مسئولان تیم خوب و بزرگ سپاهان سپاسگزارم. آنها همیشه به من لطف داشته‌اند اما باید مدتی صبر کنم.

دایی در خصوص احتمال حضورش در پرسپولیس در فصل آینده گفت: فعلا فقط صبر می‌کنم. باید ببینیم تکلیف این تیم چه می‌شود اما باز هم می‌گویم هر روز که بگذرد به ضرر پرسپولیس است.

 

 *** فتح‌الله‌زاده: سر خواستن قلعه‌نویی دعواست؛ به او گفتم در انتخابش دقت کند


سرپرست باشگاه استقلال گفت: در دیداری که با قلعه‌نویی داشتم به او گفتم در انتخابش دقت کند.
   

  علی فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال در گفتگویی در خصوص مسائل مختلف صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

* در خصوص جلسه با امیر قلعه‌نویی توضیح می‌دهید؟
- ایشان از دوستان صمیمی ما هستند و ما در کنار ناهاری صرف کردیم. آقای قلعه نویی اعلام کرد که از دو سه تیم پیشنهاد دارد و مشورت هایی نیز با من انجام داد.

*سر نخواستن قلعه‌نویی دعواست؟!
اتفاقا برخلاف اینکه شما می‌گویید سر نخواستن آقای قلعه نویی دعواست من باید بگویم سر خواستن این مربی خوب دعوا می‌شود.

* به قلعه نویی چه مشورتی دادید؟
- به ایشان گفتم در انتخابش دقت کند. قلعه‌نویی از نظر مدیریت و فنی مربی خوبی است و شأنش نباید پایین بیاید.

* مظلومی سرمربی استقلال برای فصل آینده خواهد بود؟
- ما با ایشان قرارداد داریم و به قراردادمان هم پایبند هستیم. او برنامه‌هایش را به ما ارائه کرده و قصد داریم یک تیم پرقدرت را ببندیم و در آسیا حضوری مثمرثمر و قوی داشته باشیم.

* این روزها همه از بمب ترکاندن شما صحبت می‌کنند...
- من احساس می‌کنم یک تیم در یک سال دو بار قهرمان می‌شود، یک بار در ابتدای فصل و یک بار در انتهای مسابقات. هر تیمی که خوب بسته شود، موفق خواهد بود. من دوست دارم همیشه در نقل و انتقالات جلو باشم.

* حضور جاسم کرار در استقلال قطعی شده است؟
- ایشان صددرصد استقلالی هستند و کار ما با او تمام شده است.

* رحمتی چطور؟
- با او باید به جمع بندی نهایی برسیم. مهدی رحمتی ما را دوست دارد و ما هم او را دوست داریم. او قبلا استقلالی بوده و می‌خواهیم که به خانه خود بازگردد.

* در خصوص سقف قراردادها هم صحبت کنید.
- شما ببینید ما با جاسم کرار قرارداد می‌بندیم ولی آقایان می‌گویند ما سقف را رعایت نکردیم. آنها اعلام می‌کنند که باورشان نمی‌شود کرار از ما 350 میلیون گرفته باشد اما اگر او به یک تیم شهرستانی برود آنها باور می‌کنند که چنین مبلغی گرفته است. به اعتقاد من کسانی که تجربه و تخصص قرارداد بستن با بازیکنان در فصل نقل و انتقالات را ندارند و هنگامی که ضعیف می‌شوند چنین حرف‌هایی را مطرح و به ما حمله می‌کنند.



**  به جز طالبی و خلعتبری؛ذوب‌آهن با تمام بازیکنانش به توافق رسید


باشگاه ذوب‌آهن به جز یک مدافع و یک مهاجم خود با سایر بازیکنان برای فصل آینده به توافق رسید.
   

 مسئولان باشگاه ذوب‌آهن پس از انجام مذاکرات با بازیکنان فصل گذشته خود به جز محمدرضا خلعتبری و فرشید طالبی با سایر نفرات به توافق دست یافتند. به این ترتیب به جز دو بازیکن نامبرده سایر بازیکنان در فصل آینده نیز ذوب‌آهن را همراهی خواهند کرد. در بین افرادی که باشگاه ذوب‌آهن با آنها به توافق رسیده نام شهاب گردان دروازه‌بان این تیم نیز دیده می‌شود.
 این در حالی است که در چند روز اخیر صحبت‌هایی مبنی بر حضور گردان در تیم‌های دیگر مطرح شده بود و حتی سرمربی استقلال نیز از این دروازه‌بان به عنوان یکی از گزینه‌های مدنظر خود برای فصل آینده نام برده بود.
 گفته می‌شود کار پیوستن خلعتبری به تیم الغرافه قطر مراحل پایانی خود را طی می‌کند و فرشید طالبی نیز درصدد حضور در لیگ کره جنوبی و یا استقلال است.

 


قرارداد 'محرم نویدکیا' کاپیتان تیم فوتبال سپاهان با این تیم به مدت یک فصل تمدید شد. در جریان برگزاری جلسه هیات مدیره باشگاه سپاهان که عصر شنبه برگزار شد، نویدکیا با توافق با مدیران این باشگاه قرارداد خود را با این تیم برای یک فصل دیگر تمدید کرد. به گفته حسینی رییس هیات مدیره باشگاه سپاهان، قرارداد جدید نویدکیا با تیم فوتبال این باشگاه براساس قانون سقف قراردادها که از سوی سازمان لیگ برتر فوتبال به باشگاهها و هیات های فوتبال استان ها ابلاغ شده است، منعقد شد. دوشنبه 23 خرداد 1390



 
  سرپرست تیم فوتبال استقلال گفت: قرارداد بازیکنان جدید وقتی قطعی است که روی کاغذ بیاید و ثبت شود. منصور پورحیدری در خصوص جذب مهدی رحمتی، محمد نصرتی و آندرانیک تیموریان تصریح کرد: ما با این بازیکنان مذاکراتمان را انجام داده ایم، ولی هنوز قراردادی امضا نشده است. وی ادامه داد: از نظر ما حضور یک بازیکن وقتی در استقلال قطعی می شود که قراردادش روی کاغذ ثبت شود. سرپرست تیم استقلال حضور کرار در استقلال را قطعی دانست و یادآور شد: توافق رحمتی و نصرتی بر سر مسائل مالی کامل نشده است.به همین خاطر قرار است رحمتی روز سه شنبه شخصا به باشگاه می آید تا صحبت هایش را انجام دهد. پورحیدری خاطرنشان کرد: در میان بازیکنان استقلال حنیف عمران زاده و پژمان منتظری قراردادشان را تمدید کرده اند.سایر بازیکنانی که قراردادشان تمام شده است و مد نظر مظلومی قرار دارند تا چند روز دیگر به باشگاه می آیند و قرارداد جدید امضا می کنند. وی همچنین در خصوص انتخاب یورگن گده به عنوان مربی بدنساز استقلال گفت: مظلومی می خواهد از توانایی های گده بیشتر استفاده کند، ولی تا جایی که من می دانم صحبتی از جدایی بهزاد نوشادی بدنساز فصل گذشته نیست. سرپرست استقلال با اشاره به جلسه روز گذشته کادر فنی و مدیران باشگاه تصریح کرد: در این جلسه درباره برنامه های کلی فصل آینده، شروع تمرینات، تدارکات لازم و غیره صحبت شد.طبق برنامه های مربیان قرار است تمرینات از 28 خرداد آغاز شود و پس از آن اردویی را در ترکیه با کردان کرج خواهیم داشت. دوشنبه 23 خرداد 1390


 
  اسامی بازیکنان تیم فوتبال امید ایران از سوی کادر فنی اعلام شد. حامد لک، میلاد فخرالدینی، سیامک کوروشی، احسان حاج صفی، آرش افشین، مسعود ابراهیم زاده، کریم انصاریفرد، علی مرزبان، علیرضا جهانبخش، سیدرضا طلبه، مهدی دغاغله، ابوالحسن جعفری، محسن مسلمان، محمدرشید مظاهری، محمدصالح خلیل آزاد، شجاع خلیل زاده، رسول کر، مهرداد جماعتی، محمدرضا زینال خیری، سامان آقازمانی، حمید علی عسگر، علی زینالی، یعقوب کریمی، سیدایمان موسوی و کمال کامیابی نیا نفراتی هستند که باید پیش از ساعت 13 روز دوشنبه 23 خرداد ماه جاری در کمپ تیم های ملی خود را به کادر فنی و سرپرست تیم معرفی کنند. تیم فوتبال امید ایران در چارچوب مسابقات مقدماتی المپیک باید برابر عراق به میدان برود. تیم امید روز جمعه در یک دیدار دوستانه در ورزشگاه آزادی توانست با نتیجه 2 بر یک از سد سوریه عبور کند. دوشنبه 23 خرداد 1390


 
  عماد محمد رضا مهاجم عراقی فصل گذشته تیم فوتبال شاهین بوشهر با مسوولان باشگاه سپاهان به توافق رسید. عماد رضا روز شنبه با حضور در اصفهان و پس از مذاکره با مسوولان باشگاه سپاهان قرارداد دوساله امضاء کرد. عماد رضا پس از امضای این قرارداد به عراق بازمی گردد تا با انجام امور شخصی و تسویه حساب کامل با باشگاه الزمالک مصر در تمرینات سپاهان شرکت کند. عمادرضا پیش از این در خط حمله تیم فوتبال سپاهان حضور داشت که فصل گذشته به تیم الزمالک مصر پیوست. این بازیکن پس از رقابت های نیم فصل لیگ برتر فوتبال مصر با عقد قراردادی به تیم شاهین بوشهر انتقال یافت. دوشنبه 23 خرداد 1390


 
  چند تن از لیدر های تیم فوتبال ملوان می گویند:عوامل متعددی از جمله جریحه دار شدن احساسات هواداران ناراحت ملوان از پخش موسیقی شاد بلافاصله بعد از سوت داور، در بروز حوادث پس از بازی این تیم مقابل تیم پرسپولیس موثر بود. فرهاد قدرت خواه لیدر تیم ملوان روز گفت: هنوز هم اتفاقات پیش آمده پس از پایان بازی ملوان و پرسپولیس برای من غیر قابل باور است. وی با اشاره به این که در ورزشگاه تختی بندرانزلی کمترین فحاشی شنیده شده است ، افزود : اگر موسیقی جشن قهرمانی پرسپولیس 20 دقیقه بعد از پایان بازی پخش می شد این وضعیت پیش نمی آمد . وی تصریح کرد : نیروی انتظامی با همه ابزارها نتوانست جمعیت را کنترل کند ، آن وقت چگونه انتظار دارید که 10 نفر لیدر 20 هزار نفر جمعیت را آرام کنند؟ این لیدر فوتبال همچنین اظهار داشت : امیدوارم با معرفی و مجازات مسببین این حوادث ، خدشه ای به فوتبال ریشه دار انزلی وارد نشود . علی بابا زاده دیگر لیدر تیم ملوان نیز داوری جانبدارانه علیرضا فغانی در دیدار رفت به سود پرسپولیس را مهم ترین عامل حوادث پس از پایان بازی دیدار برگشت فینال جام حذفی باشگاه های ایران خواند . وی افزود: از آنجا که جام قهرمانی لیگ برتر به اصفهان رفته بود ،عده ای نمی خواستند یک تیم شهرستانی دیگر قهرمان جام حذفی شود . بابازاده با اشاره به این که سردار عزیز محمدی رییس سازمان لیگ به هواداران ملوان در مورد حوادث پیش آمده حق داد ، خاطر نشان ساخت : ملوان با کمترین بودجه میان تیمهای لیگ برتر ، در فصل گذشته کارنامه موفقی از خود به جا گذاشت . مهران محمدی دیگر لیدر تیم ملوان اظهار داشت: هواداران متعصب ملوان در پایان بازی هنگامی که بسیار ناراحت بودند ، آهنگ شاد پیروزی پرسپولیس آنها را جریحه دار کرد . وی تصریح کرد : به ازای هر پنج هزار نفر تنها یک لیدر در ورزشگاه حضور داشت به همین خاطر کاری از دست آنها بر نمی آمد. وی در پایان گفت : ما را در تهران توسط داور بازنده اعلام کردند و در آن جا جام را به پرسپولیس واگذار کردیم . دیدار برگشت فینال جام حذفی باشگاه های ایران بین دو تیم فوتبال ملوان و پرسپولیس روز جمعه 20 خرداد ماه 1390 با پیروزی یک بر صفر ملوانی ها خاتمه یافت اما در مجموع دو دیدار تیم پرسپولیس با نتیجه چهار بر سه قهرمان جام حذفی شد. دوشنبه 23 خرداد 1390

 

جادوگر به پرسپولیس نه گفت!!

مهمترین عناوین روزنامه پیروزی

خبرگزاری فوتبال ایران - در مهمترین عناوین روزنامه صبح امروز «پیروزی» آمده است:


 ۱۵۰میلیون تومان به ورزشگاه تختی انزلی خسارت وارد شد

 - رییس اداره تربیت بدنی بندرانزلی گفت : در اثر حرکات غیرمتعارف و غیرفرهنگی برخی تماشاگرنماها 150 میلیون تومان به ورزشگاه تختی انزلی خسارت وارد شد. مسعود پورگل اظهار داشت : یکهزار عدد از صندلی های ورزشگاه کاملا تخریب شد و در و پنجره هیات فوتبال انزلی ، هیات قایقرانی گیلان ، کمیته داوران بندرانزلی و کیوسک نگهبانی تخریب شد . وی با اشاره به این که بعد از 50 سال ورزشگاه انزلی زمستان 89 نوسازی شد خاطرنشان کرد: این نه اولین حضور ملوان در فینال بود و نه آخرین خواهد بود ولی متاسفانه عده ای چهره شهر انزلی و تیم ملوان را با این حرکات مخدوش کردند.
پورگل تصریح کرد: ملوان بازی بسیار خوبی را از خود ارائه داد و ما از همه بازیکنان برای تلاششان ممنونیم و این بازی غیورانه و زیبا به اندازه برد برای ما ارزش دارد.
رییس اداره تربیت بدنی بندرانزلی وضعیت داوری و تدابیر امنیتی را نیز مطلوب خواند .

تاریخ  مخابره پیام:یکشنبه 22 خرداد 1390


سپاهان-پرسپولیس با یاد ناصر حجازی

سپاهان و پرسپولیس دیدار سوپر جام فوتبال ایران را برگزار می کنند.


 دیدار سوپر جام ایران با نام اسطوره فوتبال،ناصر حجازی مجددا برگزار می شود.این اتفاق در حالی قرار است بیفتد که از سال 1384 که دیدار سوپر جام بین تیم های صباباتری و فولاد خوزستان برگزار شد دیگر خبری از این مسابقه نشده است.

 به گزارش خبرآنلاین وقتی چند روز قبل بحث برگزاری این دیدار در سازمان لیگ به میان کشیده شده مسئولان فوتبال ایران با پیشنهادی روبرو شدند که سوپر جام را هر ساله با نام و یاد ناصر حجازی برگزار کنند.

 طبق اخبار رسیده از سازمان لیگ برتر،سوپر جام دیداری است که می تواند قبل از آغاز فصل جدید لیگ برتر شور و هیجان خاصی را نزد طرفداران فوتبال بیاورد.

 به همین دلیل فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر برنامه خاصی برای برگزاری منظم این دیدار در نظر گرفته اند و با توجه به پیشنهاد مطرح شده برای نامگذاری این مسابقه به یاد اسطوره،دیدار قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی قطعی است.


تکلیف انتقال نفت تهران به اراک یک هفته دیگر مشخص می‌شود

رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت: کارگروهی تشکیل داده‌ایم تا انتقال تیم نفت تهران به اراک را با قوانین AFC حداکثر ظرف یک هفته بررسی کند.


   عزیز محمدی در مورد وضعیت انتقال تیم نفت تهران به اراک اظهار داشت: کارگروهی در این زمینه در سازمان لیگ تشکیل شده است تا شرایط اراک را برای داشتن یک تیم در لیگ برتر از نظر قوانین AFC بررسی کند. این بررسی حداکثر ظرف یک هفته انجام خواهد شد و مشخص می‌شود که اراک می‌تواند تیمی در لیگ برتر داشته باشد یا نه.
وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال از ما خواسته این وضعیت را بررسی کنیم و نمی‌خواهیم مشکل برخی دیگر از تیم‌های لیگ برتر را در اراک هم شاهد باشیم.

 


خرید جدید استقلال 6 جلسه محروم شد

خرید جدید تیم فوتبال استقلال در فصل 90-91 به دلیل تخلف در بازی تراکتورسازی و صبای قم 6 جلسه با محرومیت روبه‌رو شد.


   به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، به دلیل تخلفات رخ داده در دیدار صبای قم و سایپای البرز با تراکتورسازی تبریز در هفته های سی دوم و سی و سوم لیگ حرفه ای در تاریخ های 11و 25 اردیبهشت کمیته انضباطی رای خود را به شرح زیر صادر کرد.

تیم تراکتورسازی به دلیل تخلف تماشاگرانش به برگزاری 3 دیدار خانگی بدون تماشاگر در فصل 91-90 محروم و به پرداخت 150 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

همچنین نادر باقری مربی تیم تراکتورسازی به دو جلسه محرومیت و با احتساب دستور موقت، به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
به دلیل تخلفات جاسم کرار، وی به 6 جلسه محرومیت از همراهی تیم مربوطه محروم شد و با احتساب محرومیت ناشی از دستور موقت به پرداخت مبلغ 15 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

کمیته انضباطی در خصوص محمد نصرتی و به دلیل تخلفی که در دیدار تیمش مقابل سایپا البرز انجام داد به تذکر کتبی اکتفا کرد. لازم به ذکر است، علی علیزاده بازیکن تیم تراکتورسازی تبریز به دلیل تخلفات انضباطی به توبیخ کتبی و پرداخت مبلغ 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین علیزاده نماینده هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی،خاکسار مسئول حراست هیات استان آذربایجان شرقی و مهدی بقایی متصدی حمل برانکارد، از حضور در جلسه کمیته انضباطی خودداری کرده اند ،بر همین اساس این پرونده هنوز در دست رسیدگی است و رای در خصوص آن متعاقبا اعلام می شود.


اسامی مربیانی که حق مربیگری دارند، اعلام شد

کمیته آموزش فدراسیون فوتبال اسامی مربیانی که می‌توانند در مسابقات لیگ برتر، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان به عنوان سرمربی یا مربی در فصل 91-90 حضور داشته باشند را اعلام کرد.


    به نقل از سایت فدراسیون، اسامی 187 سرمربی و مربی کشور از سوی کمیته آموزش اعلام شد که این افراد می توانند در مسابقات لیگ برتر، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان کشور حضور داشته باشند. این اسامی به شرح زیر است:

ابراهیم تهامی خوزستان

ابراهیم قاسمپور تهران

احد شیخ لاری آ . شرقی

احمد خداداد تهران

احمد سنجری تهران

اردشیر پورنعمت گیلان
اردشیر قلعه نویی تهران

اسماعیل اردلان تهران

اصغر اعتباری آ . شرقی

اصغر اکبری فارس

اصغر کامیاب بوشهر

اصغر مازیار تهران

افشین ناظمی ثابت گیلان

اکبر زبردست کرمان

اکبر محمدی تهران

اکبر میثاقیان خراسان رضوی

امید طیری تهران

امیر حسین پیروانی تهران

آتیلا حجازی تهران

آرتا منهاجی البرز

آرش لب جویی تهران

آرمین رهبر خراسان رضوی

بهاء الدین پناهی مازندران

بهرام شفیعی فارس

بهروز معین همدان

بهمن صالح نیا گیلان

بیژن طاهری تهران

پایان رافت تهران

پرویز رمضانپور خاکی مازندران

پرویز مظلومی تهران

تقی سلیمانی تهران

جمشید شاه محمدی تهران

جمشید غدیری فارس

جواد حسن زاده طبقچی تهران

جواد زرینچه تهران

حسن آذرنیا آ . شرقی

حسن جهانپور گیلان

حسن حاج رسولیها اصفهان

حسن سالمی خوزستان

حسنعلی شاهمرادیان خوزستان

حسین پاکی خطیبی آ . شرقی

حسین چرخابی اصفهان

حسین رحمانی تهران

حسین صالح تهران

حسین فرکی تهران

حسین قدسی تهران

حسین قزل سفلو مازندران

حسین مسگر ساروی مازندران

حمید حاج اسماعیل زاده کرمان

حمید درخشان تهران

حمید علیدوستی تهران

حمید کللی فرد بوشهر

حمید مطهری تهران

حمید معماری بوشهر

حمیدرضا استیلی تهران

خداداد عزیزی خراسان رضوی

داریوش یزدی خوزستان

داود مهابادی تهران

رحمان احمدی تهران

رحیم میرآخوری تهران

رضا رجبی تهران

رضا عابدیان تهران

رضا کاظمی تهران

رضا نداف احدی تهران

ساکت الهامی تهران

ستار همدانی تهران

سعید بسطامی مازندران

سیامک رحیم پور تهران

سیاوش بختیاری زاده خوزستان

سید جواد منافی تهران

سید غلامرضا جعفری اصفهان

سید مجتبی حسینی تهران

سید مجتبی مرتضوی خوزستان

سید محمدرضا پنجعلی تهران

سید مهدی ابطحی تهران

سید وحید امیری تهران

سیروس دین محمدی تهران

شهرام مهرپیما البرز

صادق ورمزیار تهران

عباس چمنیان خراسان رضوی

عبدالرحیم خرمزی بوشهر

عبدالصمد مرفاوی تهران

عبدالعلی چنگیز تهران

عبدالله ویسی خوزستان

عبدالمجید باقری نیا خوزستان

علی اصغر کلانتری فارس

علی اصغر مدیر روستا تهران

علی اکبر پورمسلمی همدان

علی پروین تهران

علی حیدر شریفی تهران

علی دایی تهران

علی دوستی تهران

علی رعدی تهران

علی روزبهانی تهران

علی نیکبخت تهران

علیرضا پورمند تهران

علیرضا عسگری شاد تهران

علیرضا منصوریان تهران

غلامحسین پیروانی فارس

غلامحسین حسنوی تهران

غلامحسین مظلومی تهران

غلامرضا باغ آبادی آ . شرقی

غلامرضا جهانی البرز

غلامرضا فروزانی تهران

فراز کمالوند تهران

فرشاد پیوس تهران

فرشاد فلاحت زاده البرز

فرهاد پور غلامی گیلان

فرهاد حسین پور گیلان

فرهاد کوچک زاده مازندران

فریدون حردانی خوزستان

فریدون معینی تهران

فریدون نورزاده برقی تهران

فیروز کریمی تهران

قاسم رحیمی اصفهان

قاسم زاغی نژاد اصفهان

قاسم شهبا کرمان

کریم حیدر بوستانی خوزستان

کریم قنبری اصفهان

کوروش بختیاری زاده خوزستان

مارکار آقاجانیان تهران

مجتبی تقوی تهران

مجتبی توتونی اصفهان

مجید جلالی تهران

مجید رضایی قزوین

مجید صالح تهران

مجید مرتضایی آبرودی خراسان رضوی

مجید نامجو مطلق تهران

مجید نوروزی گزکوه خراسان رضوی

محسن عاشوری تهران

محسن گروسی تهران

محمد احمدزاده گیلان

محمد بابایی خراسان رضوی

محمد توانایی تهران

محمد جلالی فراهانی تهران

محمد حسین ضیایی تهران

محمد خرمگاه تهران

محمد دایی تهران

محمد عباسی فارس

محمد علی پیروانی تهران

محمد مایلی کهن تهران

محمد مهدی غفاری تهران

محمد یاوری اصفهان

محمدرسول حقدوست گیلان

محمدرضا خطیب یزد

محمدرضا کربکندی اصفهان

محمدرضا مهاجری البرز

محمود پیشگاه هادیان گیلان

محمود فکری تهران

محمود محمودی نیا کرمان

محمود یاوری اصفهان

محمود یزدخواستی اصفهان

مرتضی کرمانی مقدم تهران

مرتضی محصص تهران

مرسل وقری مقدم اردبیل

مسعود اقبالی قهیازی تهران

مسعود معینی تهران

مسعود ممی نظر زاده تهران

مصطفی افخمی تهران

مصطفی عمادی اله یاری تهران

مصطفی قنبرپور تهران

منصور ابراهیم زاده اصفهانی اصفهان

منصور پورحیدری تهران

منوچهر درجزی گیلان

مهدی احمدپور تهران

مهدی تارتار تهران

مهدی حسینی نسب تهران

مهدی دینورزاده تهران

مهرداد شکاری فارس

مهرداد گلیاری تهران

امیرمسعود میرزاده قزوین

نادر دست نشان مازندران

نادر عربی تهران

نادر عزت الهی گیلان

نادر فریاد شیران تهران

ناصر پور مهدی تهران

ناصر جانی خانی فارس

ناصر فریاد شیران تهران

نصرت ایراندوست گیلان

نعیم سعداوی خوزستان

هادی برگی زر خراسان رضوی

هاشم رهباردار خراسان رضوی

هاشم سلطانی اصفهان

هومن افاضلی تهران

واقف جعفردخت تهران

یحیی گل محمدی تهران

یعقوب وطنی کیا تهران

محمدی: مرگ 4 هوادار در ورزشگاه تختی انزلی

محمدی: مرگ 4 هوادار در ورزشگاه تختی انزلی شایعه است

رئیس سازمان لیگ گفت: مرگ 4 هوادار در پایان مسابقه تیم های ملوان و پرسپولیس صحت ندارد.

 

  سایت فدراسیون فوتبال گزارش داد: عزیز محمدی در مورد فینال جام حذفی اظهار داشت: بازی روز گذشته بدون مشکل آغاز شد و تا پیش از سوت پایان هیچ مشکلی وجود نداشت، همه هماهنگی ها از قبل انجام شده بود و طرفداران ملوان بندرانزلی با تبلیغات و پلاکاردها و راه انداختن کارناول هایی برای حمایت از تیم شهرشان برنامه ریزی کرده بودند و شروع و نشاط خاصی در شهر بود و این فضا را که فقط در چند شهر ایران وجود دارد باید به فال نیک گرفت.

محمدی درباره اتفاقاتی که شب قبل از بازی مقابل هتل تیم پرسپولیس افتاد، اظهار داشت: به هر جهت طرفداران ملوان تا دیر وقت در سطح شهر فضای حمایتی را به راه انداخته بودند و شب قبل از بازی هم مقابل هتل تیم پرسپولیس رفتند و شعارهای سر دادند که نیروی انتظامی هم آنها را متفرق کرد. روز بازی هم ورزشگاه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر پر شد و طرفداران ملوان انزلی خیلی دوست داشتند که تیم شان پس از چندین سال قهرمان شود، اما همین که بازی به پایان رسید آنها عکس العمل نشان دادند که به نظر من طبیعی بود. نیروی انتظامی هم وارد عمل شد و وضعیت ورزشگاه را آرام کرد. البته ملوان بندرانزلی بازی خوبی را به نمایش گذاشت و از موقعیت هایش به خوبی استفاده نکرد وگرنه ممکن بود قهرمان هم بشود.

وی درباره شایعه مرگ 4 هوادار ملوان بندرانزلی گفت: این خبر شایعه است و اصلا صحت ندارد. مردم در اثر ازدحام درب های خروجی ورزشگاه دچار مصدومیت های جزئی شدند که به دلیل درگیری نبود، بلکه شلوغی درب های خروجی باعث شد تا عده ای زیر دست و پا بمانند.
محمدی درباره برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس عنوان کرد: ما هر کاری بکنیم بر ما خرده می گیرند و نمی دانیم که چطور باید جشن قهرمانی را برگزار کنیم تا همه راضی باشند. اما دیروز روی سکوی قهرمانی تنها مدیریت باشگاه، بازیکنان و مربیان پرسپولیس حضور داشتند و حتی اجازه ندادیم که افراد متفرقه و حتی لیدرها روی سکو بیایند.

رئیس سازمان لیگ درباره انتقاد از روند برگزاری رقابت های جام حذفی و اینکه چرا بازی فینال به صورت تک حذفی برگزار نمی شود، گفت: ما آیین نامه ای برای جام حذفی تدوین کرده ایم که این آیین نامه هر سال پیش از قرعه کشی رقابت ها به باشگاه ها ارائه می شود و آنها نظراتشان را به ما می دهند، البته در چند سال گذشته بسیاری عقیده داشتند که بازی های جام حذفی به صورت رفت و برگشت برگزار شود و فینال باید تک حذفی باشد و ورزشگاه فینال از مدت ها پیش تعیین شده باشد. در این باره که بازی های رفت و برگشت باعث می شود تا در حق هیچ تیمی اجحاف نشود شکی نیست، اما واقعا براساس تقویمی که ما برای برگزاری رقابت های لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و رقابت های ملی داریم اگر بازی های حذفی رفت و برگشت شود نمی توانیم مسابقات را به پایان برسانیم. البته درباره تک حذفی بودن و انجام یک بازی در یک ورزشگاه از پیش تعیین شده نظرخواهی خواهیم کرد. اما به عنوان مثال اگر ملوان و فولاد به فینال می رسیدند و ورزشگاه میزبان ، آزادی تهران بود چقدر جمعیت به ورزشگاه می آمد. باید فضای فوتبال ایران را در نظر گرفت.

وی اعلام کرد که از امروز تا یک مرداد ماه فصل نقل و انتقالات آغاز می شود و لیگ برتر هم 11 مرداد مسابقاتش به جریان خواهد افتاد. برنامه کامل رقابت های لیگ برتر فصل جدید فردا اعلام خواهد شد.
محمدی در پایان درباره قانون سقف قرارداد گفت: سقف قرارداد همانطور که گفته شده 350 میلیون تومان است و البته ما در سال گذشته ده درصد انحراف از رعایت قانون سقف قرارداد داشتیم و امسال هم به شدت با بازیکن، مربی و باشگاه های که قانون را رعایت نکنند به شدت برخورد می کنیم. چرا که به دو علت در این باره بحران پیش می آید. اولی این است که همه باشگاه ها زیان ده هستند و کمیته انضباطی هم به علت اینکه 10 باشگاه بدهی های سنگین دارند اعلام کرده که نمی توانند قراردادشان را ثبت کنند. ضمن اینکه مجلس در برنامه توسعه پنجم مصوب کرده هیچ نهادی اجازه ندارد در ورزش حرفه ای هزینه کند. ما هم براساس کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2013 برای باشگاه هایی مجوز حرفه ای بودن را صادر می کنیم که بدهی شان را صاف کند در غیر این صورت نمی توانیم برای آنها مجوز صادر کنیم. 
 ---------------------------------------------------  

پروین: بازی تدافعی پرسپولیس در انزلی عجیب نبود

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: با توجه به انگیزه بالای ملوانی‌ها پرسپولیس باید در انزلی دفاعی بازی می‌کرد.

   علی پروین درباره بازی روز گذشته پرسپولیس و ملوان و قهرمانی سرخ‌‌پوشان در جام حذفی ایران اظهار داشت: ابتدا جا دارد به نوبه خودم موفقیت پرسپولیس را به بازیکنان و کادر فنی این تیم تبریک بگویم. پرسپولیس سختی‌های زیادی کشید، اما خدا را شکر با تلاش زیاد به یک جام رسید تا دل هواداران شاد شود.
وی افزود:‌ بازی روز گذشته به نظرم حساسیت ویژه‌ای داشت. پرسپولیس در زمینی بازی می‌کرد که بازی کردن برای هر تیمی ساده نیست. با توجه به جو ورزشگاه به نظرم پرسپولیس بازی خوبی را به نمایش گذاشت.

پروین در جواب سؤالی که چرا پرسپولیس دفاعی بازی کرد، گفت: خیلی‌ها این سؤال را می‌پرسند، اما به نظرم پرسپولیس باید در انزلی دفاعی بازی می‌کرد و این چیز عجیبی نبود.
وی خاطرنشان کرد: به نظرم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی کار را تمام کرد و اگر در آزادی اشتباه می‌کرد،‌اکنون جام نمی‌گرفت.
وی همچنین در خصوص کناره‌گیری مسئولان باشگاه پرسپولیس و جذب بازیکنان جدید در تیم‌های مختلف نیز گفت: ببینید نباید اکنون پرسپولیس را به حال خود رها کرد. آقایان اکنون وقت فرصت‌سوزی در پرسپولیس نیست. این تیم سال آینده باید در آسیا به مراتب بازی‌های بهتری را انجام دهد. پس باید از اکنون در فصل نقل و انتقالات ورود پیدا کند. من کمی بابت این موضوع نگران هستم.

وی با تقدیر از 2 بازیکن ملوان نیز گفت: من قبل از بازی هم گفتم پژمان نوری و مهرداد اولادی خودشان یک تیم هستند. چند جوان هم جمع‌ شده‌اند و تیم خوبی را درست کرده‌اند. آنها روز گذشته تلاش خود را انجام دادند، اما در نیمه اول برتر بودند، ولی در نیمه دوم پرسپولیس باتجربه خوب خود کنترل بازی را در دست گرفت.
 
انصاری‌فرد: با استقلالی‌ها صحبت کرده‌ام؛ با پرسپولیس مذاکره‌ای نداشته‌ام

مهاجم تیم فوتبال سایپا گفت: با مسئولان باشگاه استقلال مذاکره کرده‌ام اما با مسئولان پرسپولیس مذاکره‌ای نداشتم.


  --------------------------------------------------------------------------------
   کریم انصاری‌فرد در مورد شایعه حضورش در استقلال و پرسپولیس گفت: به دلیل عملکرد خوبم در فصل گذشته پیشنهاد‌هایی از چند تیم دارم. من با مسئولان باشگاه استقلال مذاکره کرده‌ام اما با مسئولان پرسپولیس مذاکره‌ای نداشتم.
وی در مورد این شایعه که فصل آینده در تیمی بازی خواهد کرد که علی دایی سرمربی آن باشد گفت: باید شرایط پیشنهادها را بررسی کنم.

بهترین گلزن سایپا در لیگ برتر دهم در مورد احتمال ماندن در این تیم اظهار داشت: تا امروز مسئولان باشگاه سایپا پیشنهادی به من برای ماندن در تیم نداده‌اند.
انصاری‌فرد در مورد مجید صالح سرمربی جدید تیم سایپا گفت: از نظر فنی از ایشان تعریف‌های زیادی شنید‌ه‌ام اما خودم شناختی از این مربی ندارم و فقط یکبار با او سلام و علیک کردم و برایش آرزوی موفقیت می‌‌کنم.

وی در مورد پیشنهاد‌هایی که از باشگاه‌های آلمانی و هلندی دارد عنوان کرد: تا 10 روز آینده تکلیف حضورم در فوتبال اروپا مشخص می‌شود و به یکی از دو کشور آلمان یا هلند خواهم رفت اما نام باشگاه را نمی‌توانم بگویم.

مهاجم تیم امید ایران در مورد بازی برابر سوریه و احتمال موفقیت تیم ایران در دیدار با عراق گفت: من دیروز به دلیل مصدومیت جزیی بازی نکردم تا برای بازی با عراق آماده باشم. اگر تیم امید ایران بازی‌ تدارکاتی بیشتری داشت در شرایط بهتری قرار می‌گرفت. اگر ما دو بازی دیگر داشتیم بهتر برابر سوریه بازی می‌کردیم.
وی در مورد قهرمانی پرسپولیس با علی دایی گفت: قهرمانی را به دایی تبریک می‌گویم.
 ---------------------------
 فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس تبریک گفت

در پی قهرمانی تیم پرسپولیس در رقابت‌های جام حذفی فدراسیون فوتبال در پیامی به این باشگاه تبریک گفت.

 

    به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، در این پیام آمده است:
" تکرار قهرمانی و دفاع از عنوان قهرمانی در فوتبال کار آسانی نیست و باشگاه پرسپولیس علاوه بر اینکه فصل سختی را در رقابت های لیگ برتر پشت سرگذاشت در رقابت های جام حذفی هم با بهترین های تیم های فوتبال ایران بازی کرد و در نهایت با سعی و تلاش و کوشش بازیکنان به قهرمانی جام حذفی و گرفتن سهمیه آسیایی رسید.
فدراسیون فوتبال ایران، این موفقیت را به مدیران، مربیان، بازیکنان و دست اندرکاران و همه کسانی که در این قهرمانی سهم داشته اند تبریک می گوید و برای پرسپولیس آرزوی موفقیت در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا فصل بعد را دارد. " 
 

اسامی 30 بازیکن تیم ملی فوتبال برای حضور در اردوی اتریش اعلام شد

اسامی 30 بازیکن تیم ملی فوتبال برای حضور در اردوی اتریش اعلام شد


ت- لیست 30 نفره بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان که باید در اردوی اتریش حضور یابند اعلام شد. عباس ترابیان در این باره گفت: هنوز بازیکنان شاخصی همچون جواد نکونام بنا بر برنامه های باشگاهی شان به تیم ملی ملحق نشده و در آینده نزدیک در جمع اردونشینان خواهد بود. برنامه دقیق سفر به اتریش نیز از طریق کارلوس کی روش متعاقبا از طریق سایت فدراسیون اعلام خواهد شد. اسامی بازیکنان به شرح زیر است: 

دروازه بانان: مهدی رحمتی – شهاب گردان – علیرضا حقیقی و میثاق معمارزاده 

دفاع: خسرو حیدری – حسین ماهینی – سید جلال حسینی – هادی عقیلی – محمد نصرتی – پژمان منتظری – احسان حاج صفی و مهرداد پولادی 

هافبک: آندرانیک تیموریان – قاسم حدادی فر – مصطفی سیفی – پژمان نوری – محمدرضا خلعتبری – حمیدعلی عسگر – هادی نوروزی – علی کریمی – میثم بائو – آرش افشین – میلاد زنیدپور – ایمان مبعلی و مازیار زارع 

حمله: کریم انصاریفرد – رضا نوروزی – سعید دقیقی – مهرداد اولادی و محمد قاضی 

همچنین یادآور می شود که پیش از این 'کی روش' سرمربی تیم ملی، هشت بازیکن از تیم پرسپولیس برای حضور در اردوی دعوت کرده بود که تنها سه تن از آنان خود را به کادر فنی معرفی کردند. 

تاریخ  مخابره پیام:شنبه 21 خرداد 1390

سرمربی تیم فوتبال پیروزی تهران پس از قهرمانی این تیم در رقابت های جام حذفی کشور گفت : خدا را شکر می کنم که قهرمان جام حذفی شدیم و اگر خواستم از این تیم جدا شوم، با وجدان راحت این کار را انجام می دهم. 'علی دایی' افزود : امروز قراردادم با تیم فوتبال پیروزی به پایان رسیده و هرکس مختار است در مورد آینده اش تصمیم گیری کند و من نیز تاکنون به خاطر قراردادم در این تیم حضور داشتم و از امروز می توانم در مورد آینده ام تصمیم گیری کنم. وی تاکید کرد : خوشبختانه با کسب عنوان قهرمانی جام حذفی توانستیم دل هواداران تیم فوتبال پرسپولیس را شاد کنیم که از این بابت خیلی خوشحالم. دایی در مورد دیدار تیم های فوتبال پیروزی و ملوان نیز گفت : در این دیدار نیز ما موقعیت های خوبی داشتیم و می توانستیم در بازی برگشت نیز بازنده نباشیم. شنبه 21 خرداد 1390 


  سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی گفت: برتری برابر پرسپولیس به هیچ عنوان برایم شیرین نبود، چراکه جام قهرمانی به ما نرسید. 'فرهاد پورغلامی'‌ در پایان دیدار تیم های ملوان و پرسپولیس در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: برتری امروز برایم شیرین نبود، چراکه به هیچ عنوان نمی خواستیم جام از انزلی بیرون برود. وی افزود: امروز بازی خوبی را از خود نشان دادیم که به همین دلیل از تمامی بازیکنان تیم خود تشکر می کنم. سرمربی ملوان عنوان کرد: پیش از این به عنوان بازیکن قهرمان جام حذفی شده بودم و بسیار ناراحتم که در سمت سرمربیگری این عنوان را به دست نیاوردم. وی در مورد خستگی بازیکنان ملوان در نیمه دوم گفت: چند بازیکن موثر ما به دلیل محرومیت و مصدومیت در این دیدار حضور نداشتند که همین امر سبب شد تا هرچه به پایان بازی نزدیک می شدیم تیم ما از نظر بدنی با مشکل روبرو می شد. پورغلامی اظهار داشت: پرسپولیس در نیمه دوم دفاعی بازی کرد و تمام روزنه‌های نفوذ را برروی ما بست، ضمن اینکه مهاجمان ملوان هم در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودند. وی در مورد اتفاقات پیش آمده در مسابقه گفت: به پرسپولیسی ها تبریک می‌گویم، اما در تهران به هواداران ما توهین شد که این امر زیبنده فوتبال نبود. گفتنی است؛ تیم فوتبال ملوان انزلی با وجود برتری یک بر صفر برابر پرسپولیس با شکست چهار بر سه در مجموع دو دیدار رفت و برگشت قهرمانی در جام حذفی را از دست داد. شنبه 21 خرداد 1390 


  باشگاه استقلال تهران با ارسال پیامی قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس رقیب دیرینه خود در جام حذفی را تبریک گفت. در پیام استقلالی ها آمده است:'باشگاه استقلال قهرمانی تیم پرسپولیس در جام‌حذفی را به مدیران، مربیان، بازیکنان و هواداران این تیم تبریک می گوید.' تیم فوتبال پرسپولیس تهران عصر امروز با برتری چهار بر سه در مجموع دو دیدار رفت و برگشت برابر ملوان انزلی به قهرمانی جام حذفی دست یافت. شنبه 21 خرداد 1390 


  جام قهرمانی رقابت های جام حذفی باشگاه های کشور به کریم باقری بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس تهران اهدا شد. تیم فوتبال پرسپولیس تهران با وجود شکست یک بر صفر برابر ملوان انزلی با برتری چهار بر سه در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به عنوان قهرمانی جام حذفی باشگاه های کشور دست یافت. پس از پایان این دیدار جشن قهرمانی در ورزشگاه تختی انزلی برگزار شد و طی آن جام قهرمانی در اختیار بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم پرسپولیس قرار گرفت. جایگاه بزرگی برای برگزاری جشن قهرمان در نظر گرفته شده بود و عزیر اله محمدی رییس سازمان لیگ برتر نیز وظیفه توزیع مدال ها را برعهده گرفته بود. مطابق سال های گذشته افراد غیر مسوول زیادی در زمین چمن ورزشگاه حضور داشتند. کریم باقری که در اواسط فصل از تیم پرسپولیس کنار گذاشته شد به همراه حبیب کاشانی در مراسم شرکت کرد و جام را از عزیزاله محمدی تحویل گرفت. علی دایی و حبیب کاشانی در مراسم جشن قهرمانی رابطه خوبی با یکدیگر نداشته و از رویارویی با یکدیگر خودداری می کردند. شنبه 21 خرداد 1390 


  تیم فوتبال امید ایران اولین پیروزی خود را با هدایت علیرضا منصوریان مقابل سوریه بدست آورد. تیم فوتبال امید ایران امشب در دیداری دوستانه در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه رفت و موفق شد این تیم را از پیش رو بردارد. تیم فوتبال امید ایران این دیدار را با نتیجه 2 بر صفر به سود خود به پایان رساند و گل های تیم کشورمان را نیز احسان حاج صفی و میلاد فخرالدینی به ثمر رساندند. تیم امید ایران برای صعود به مسابقات المپیک باید در مرحله مقدماتی به مصاف عراق برود. شنبه 21 خرداد 1390 

کار پرسپولیس در انزلی سخت شد!!!



پرسپولیس با 4 گل ملوان را شکست داد

 هرچند پرسپولیس به لطف یک یار بیشتر 4 گل ملوان را شکست داد اما 2 گل نیز دریافت کرد.به نظر میرسد کار پرسپولیس با علی دایی در انزلی بسیار سخت باشد.تیم ملوان که در انزلی از حمایت مطلق تماشاگرانش سود خواهد برد مربی اخراجی خود را نیز بر روی نیمکت خواهد داشت.

از آن سو بازی کنانی مانند زارع که اصلیت شمالی دارند بازی در انزلی برایشان از جهنم بدتر خوهد بود.آیا علی دایی میتواند پرسپولیس را از باتلاق انزلی بیرون بکشد؟هر چند تجربه نشان داده است علی دایی مرد روزهای سخت در سمت مربی گری نیست.

و اگر دایی نتواند با حساب برد با تفاضل 2 گل در بازی رفت تیم پرسپولیس را قهرمان کند هرگز مورد بخشش میلیونها هوادار پرسپولیسی قرار نخواهد گرفت.

در دیدار رفت که در حضور بیش از 80 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، تیم پرسپولیس با نتیجه چهار بر دو حریف خود را شکست داد تا در آستانه تکرار قهرمانی قرار گیرد.

مهدی دغاغله در دقیقه 34 و محمد نزهتی در دقیقه 69 برای ملوان و علیرضا نور محمدی در دقیقه 47 ، هادی نوزوی در دقیقه 63 و محمد نوری در دقایق 71 و 85 (از روی نقطه پنالتی) برای پرسپولیس گلزنی کردند.

ابوالحسن جعفری در دقیقه 37 و محمد رستمی در دقیقه 88 با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شدند.

تیم پرسپولیس در دقیقه 45 صاحب یک ضربه پنالتی شد که مازیار زارع توپ را به دیرک افقی دروازه حریف کوبید تا سرخ پوشان با شکست به رختکن بروند.

سفیدپوشان ملوان در ابتدای بازی بر خلاف انتظار،‌ در حضور بیش از 80 تماشاگر ورزشگاه آزادی کنترل میانه میدان را در دست گرفتند و از کناره ها به سمت دروازه علیرضا حقیقی سنگربان پرسپولیس نزدیک شدند.

مهرداد اولادی و پژمان نوری بازیکنان سابق پرسپولیس در دقیقه دو از جناح چپ ، نخستین موقعیت خطرناک بازی را خلق کردند که محمد نزهتی در موقعیتی ایده آل توپ را با خارج فرستاد تا دروازه سرخپوشان باز نشود.

اصرار شاگردان فرهاد پور غلامی برای استفاده از خلع پشت مدافعان کناری باعث شد تا سفیدپوشان در دقیقه 34 بر روی یک حرکت غافلگیر کننده به گل دست یابند تا با پیروزی به رختکن بروند.

بازیکنان پرسپولیس پس از گل، حملاتی را بر روی دروازه سید علی حسنی سنگربان ملوان طراحی کردند که اخراج ابوالحسن جعفری مزید بر علت شد تا یورش سرخپوشان افزایش یابد.

پرسپولیس در دقیقه 45 بر روی حرکت محمد نوری صاحب یک ضربه پنالتی شد که مازیار زارع توپ را به دیرک افقی دروازه کوبید تا بازی به تساوی کشیده نشود.

سرخپوشان نیمه دوم را با تفکرات کاملا تهاجمی آغاز کردند به طوریکه به سرعت دادن به بازی و کشاندن توپ به کناره ها به نخستین گل خود دست یافتند.

حملات بی محابای بازیکنان پرسپولیس در اواسط نیمه دوم ادامه یافت تا اینکه هادی نوروزی با استفاده از اشتباه مدافعان ملوان در آفسایدگیری، دومین گل پرسپولیس را به ثمر رساند تا شادی در ورزشگاه آزادی برپا شود.

بازیکنان ملوان بعد از این گل از لاک تدافعی خارج شدند و باز هم از کناره ها خطراتی را بر روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند که در نهایت نزهتی با ضربه سر دیدنی بازی را به تساوی کشاند.

شادی نیمکت نشینان ملوان بیش از دو دقیقه به طول نیانجامید. محمد نوری هافبک خلاق پرسپولیس در موقعیتی دشوار دروازه حریف را باز کرد تا پرسپولیس در آستانه پیروزی قرار گیرد.

شیرازه تیم ملوان پس از این گل از هم پاشید به گونه ای که سرخپوشان فرصت های گلزنی ایده آلی را بر روی دروازه ایجاد کردند تا چهارمین گل خود را درون دروازه حسنی صفت جای دهند تا با خیالی آسوده دیدار برگشت خود را در انزلی برگزار کنند.

دیدار برگشت تیم های پرسپولیس و ملوان عصر جمعه هفته جاری در انزلی برگزار خواهد شد تا قهرمان این دوره از مسابقه ها مشخص شود.

اسامی قهرمانان دوره های گذشته جام حذفی به شرح زیر است: 

فصل 1355: ملوان بندرانزلی 

فصل 1356: استقلال تهران 

فصل 1365: ملوان بندرانزلی 

فصل 1366: پرسپولیس تهران 

فصل 1367: شاهین اهواز 

فصل 1369: ملوان بندرانزلی 

فصل 1370: پرسپولیس تهران 

فصل 1372: سایپا تهران 

فصل 1373: بهمن تهران 

فصل 1374: استقلال تهران 

فصل 75 - 1374: برق شیراز 

فصل 78 - 1377: پرسپولیس تهران 

فصل 79 - 1378: استقلال تهران 

فصل 80 - 1379: فجر شهید سپاسی شیراز 

فصل 81 - 1380: استقلال تهران 

فصل 82 - 1381: ذوب آهن اصفهان 

فصل 83 - 1382: سپاهان اصفهان 

فصل 84 - 1383: صبا تهران 

فصل 85 - 1384: سپاهان اصفهان 

فصل 86 - 1385: سپاهان اصفهان 

فصل 87 - 1386: استقلال تهران 

فصل 88 - 1387: ذوب آهن اصفهان 

فصل 89 - 1388: پرسپولیس 

تاریخ  مخابره پیام:سه شنبه 17 خرداد 1390



 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران پس از پیروزی تیمش مقابل ملوان انزلی در دیدار رفت فینال جام حذفی گفت: هنوز هیچ چیز تمام نشده و ما یک بازی سخت در انزلی برای کسب عنوان قهرمانی پیش رو داریم. علی دایی در خصوص عملکرد بازیکنانش به خبرنگاران گفت: بازیکنانم در نیمه نخست بازی را خوب شروع نکردند اما رفته رفته بربازی مسلط شده و نبض بازی را در دست گرفتند. وی افزود:بازیکنان پرسپولیس در نیمه دوم فوتبال فوق العاده ای را به نمایش گذاشتند و مستحق این پیروزی بودند. سرمربی تیم پرسپولیس تهران با ابراز خوشحالی پیروزی تیمش در این دیدار ،تصریح کرد: در فصل جاری 2 بار از این تیم در لیگ برتر شکست خورده بودیم اما خوشبختانه امشب یکی از آنها را جبران کرده و به دنبال پیروزی مقابل این تیم در بازی برگشت هستیم. دایی اظهار داشت:کسب عنوان قهرمانی با شکست تیم ملوان در انزلی لذت دارد تا با خاطره ای خوب فصل را پشت سر بگذاریم. وی در خصوص قضاوت داور این بازی نیز گفت: همانطور که پایان بازی مقابل فولاد از داور بازی تمجید کردم امشب می خواهم نسبت به داوری اعتراض داشته باشم چون داور این دیدار حداقل 3 پنالتی صحیح را به سود تیم ما نگرفت. دایی که از برخورد هواداران تیم ملوان ناراضی بود در ادامه عنوان کرد:معتقدم داور امشب به تیم ملوان لطف کرد و خیلی به سود این تیم سوت زد از این رو اعتراض هواداران این تیم بی مورد است. وی درپاسخ به اعتراض یکی از خبرنگاران که از وی سووال کرد اگر این بازی را با این نتیجه نمی برید آیا باز هم این اظهار نظر را می کردید،گفت: اگر این نتیجه به هر دلیل نیز بدست نمی آمد باز هم این را می گفتم. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درخصوص تیم ملوان نیز گفت: بازیکنان ملوان در ابتدای بازی بهتر از ما بودند اما در ادامه در نیمه دوم حرفی برای گفتن نداشته و تنها یک فرصت داشتند. وی در ادامه و درخصوص دلایل استفاده از مازیار زارع نیز گفت: مازیار بازیکن خوبی است امروز نیز عملکردش به جز هدر رفتن ضربه پنالتی خوب بود که البته آنهم جزئی از فوتبال است. دایی خط دفاعی تیم خود را در این بازی ضعیف خواند و افزود: خط دفاعی که مقابل این هواداران 2 گل از تیم حریف دریافت می کند به طور حتم مشکل دارد. وی در خصوص کارت قرمز داور به بازیکن تیم ملوان نیز گفت:در آن صحنه بازیکن ما در موقعیت مسلم گلزنی قرار داشت از این رو کارت قرمز به درستی از جیب داور بیرون آمد. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درخصوص این که این تیم در فصل بعد نیز آیا اینگونه بازی خواهد کرد یا خیر نیز گفت: اول باید ببینیم فصل بعد دراین تیم هستم یا خیر با این همه امیدوارم هرچه خیر است برای تیم پرسپولیس اتفاق بیافتد و این تیم در فصل بعد حتی بهتر از این بازی کند. وی درباره بازی برگشت این 2 تیم نیز گفت:متاسفانه در بازی برگشت علیرضا محمد و هادی نوروزی را به دلیل 2 کارته بودن در اختیار نخواهیم داشت اما بازیکنان خوبی داریم که بتوانند در بازی برگشت جای خالی این 2 بازیکن را پرکنند. چهارشنبه 18 خرداد 1390 


  سرمربی تیم فوتبال ملوان بندر انزلی گفت :‌ این تیم توانایی جبران هر نتیجه ای را در انزلی دارد و بر خلاف تصور ما هنوز قهرمانی جام حذفی باشگاه های ایران را از دست نداده ایم. فرهاد پور غلامی درگفت وگو با خبرنگاران افزود : بازی بازیکنان تیم ملوان را ستایش می کنم چرا که آنان درحضور بیش از 90 هزار تماشاگر پرسپولیس، بسیار جوانمردانه کار کردند. وی درخصوص اینکه آیا ملوان با این شکست امیدی برای قهرمانی جام حذفی دارد، اظهار داشت:‌ ملوان همیشه به شگفتی آفرینی در فوتبال معروف بوده و ما در بازی برگشت با حمایت تماشاگران خود و با ارائه یک بازی سراسر هجومی به دنبال قهرمانی هستیم. پور غلامی ادامه داد : ملوان امروز بازی را خوب شروع کرد و در نیمه اول چهار موقعیت گلزنی به دست آورد که تنها به یک گل رسید. سرمربی ملوان گفت : تمام بازی در نیمه نخست در اختیار تیم ملوان بود به گونه ای که شاگردانم تمامی مسائل فنی را به خوبی در زمین پیاده می کردند. پرسپولیس تا اواخر نیمه نخست موقعیت خطرناکی بر روی دروازه ملوان ایجاد نکرد اما اخراج ابولحسن جعفری برنامه های ما را بر هم ریخت. وی ادامه داد :‌ گل زودهنگام پرسپولیس در اوایل نیمه دوم باعث شد تا بازیکنان جوان ملوان احساسی شده و به حریف فضای بیشتری بدهند. متاسفانه بازیکنان ما تفاوت دیدارهای جام حذفی با لیگ برتر را به خوبی درک نکردند چرا که ما می توانستیم با ارائه یک بازی بسته، نتیجه بهتری کسب کنیم. پور غلامی با انتقاد از فاصله زمانی نزدیک دیدارهای پایانی جام حذفی اظهار داشت: متاسفانه این تیم سه روز قبل بازی سنگینی را برای استقلال انجام داد و در آن بازی نیز 10 نفره شد، همین خستگی باعث شد در نیمه دوم قوای جسمانی بازیکنان ملوان کاهش یابد. وی درپاسخ به این سوال که آیا بازیکنان ملوان پس از برتری مقابل استقلال دچار غرور کاذب شدند، پاسخ داد : به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم چرا که یک بازی بسیار خوب و با انگیزه را انجام دادیم و هیچ کدام از بازیکنانم کم کاری نداشتند. پور غلامی درخصوص اعتراض فراوان تماشاگران ملوان به داور بازی گفت : به دلیل اینکه بازی را سکوها تماشا می کردم به خوبی تصمیمات داوری را ندیدیم اما معتقدم گل سوم پرسپولیس در شرایط آفساید به ثمر رسید. وی با انتقاد از استفاده بیش از اندازه علیرضا فغانی داور بازی از کارت های زرد و قرمز افزود : ‌متاسفانه داوران ایرانی فکر می کنند با نشان دادن کارت های رنگی ، نمره بالاتری دریافت خواهند کرد در حالی که ما به خوبی می بینیم داوران در بازیهای بزرگ اروپایی به هیچ عنوان از کارت های زرد و قرمز استفاده نمی کنند. پور غلامی در مورد محرومیت بازیکنان تاثیرگذار خود در دیدار برگشت فینال جام حذفی گفت: ‌نگران این موضوع نیستم چرا که دراین فصل بارها با محرومیت و مصدومیت بازیکنان خود مواجه بوده ایم اما نفرات ذخیره ما باید در بازی روز جمعه، کیفیت بالای فوتبال ملوان نشان دهند. سرمربی تیم ملوان با انتقاد از برگزاری دو دیدار در فینال جام حذفی افزود :‌ در همه جای دنیا ، جام حذفی زودتر از لیگ به پایان می رسد و بازی ها به صورت تک بازی انجام می شود . من پیشنهاد تک بازی فینال را به سازمان لیگ دادم اما متاسفانه مسئولان این لیگ گمان می کنند با برگزاری پر تعداد مسابقه ها در طول یک فصل، تمام مشکلات فوتبال ایران از بین می رود. پور غلامی در پاسخ به این سوال که آیا ملوان با شرایط مدیریتی و مالی پر فراز و نشیب می تواند نماینده خوبی برای فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد، گفت :‌ این سوال را باید از مدیران این باشگاه سوال کنند اما اگر این تیم به قهرمانی رسید نگاه ها باید نسبت به تیم ملوان تغییر کند. چهارشنبه 18 خرداد 1390 


  مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت :‌ بازیکنان این تیم برای موفقیت در دیدار برگشت و قهرمانی در جام حذفی باشگاه های ایران هم قسم شده اند. وحید هاشمیان سه شنبه شب درگفت وگو با خبرنگاران افزود : بازیکنان پرسپولیس درمجموع 90 دقیقه و به خصوص نیمه دوم، بازی خوبی را ارائه کردند و بسیار خوشحالم که با یک پیروزی ارزشمند به دیدار برگشت می رویم. وی ادامه داد : در بازیهای جام حذفی تنها رسیدن به پیروزی مهم است اما با توجه به اینکه ما باید بازی برگشت را در انزلی برگزار کنیم،‌ پیروزی با اختلاف بیش از یک گل برای پرسپولیس بسیار حیاتی بود. هاشمیان در خصوص بازی ضعیف تیم پرسپولیس در نیمه نخست افزود :‌ وقتی تیم پرسپولیس در فاصله 13 روز چهار بازی سنگین در لیگ و جام حذفی برگزار می کند، نباید انتظار داشت که همیشه روان و هجومی بازی کند. وی خاطر نشان کرد :‌ در نیمه دوم با صحبت های کادر فنی، نقاط ضعف ملوان را بهتر شناخته و فوتبال خوب خود را به حریف دیکته کردیم. مهاجم اسبق بایرن مونیخ درباره شرایط داور بازی گفت : کارشناس داوری نیستم که در این مورد اظهار نظر کنم اما معقتدیم داور قضاوت خوبی داشت و حتی نیمه نخست می توانست یک پنالتی دیگر را به سود سرخپوشان بگیرد. هاشمیان در خصوص تفاوت دیدارهای جام حذفی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی افزود :‌ در همه جای فوتبال اروپا، جام حذفی و لیگ به طور همزمان به پایان می رسد اما متاسفانه در ایران برنامه ریزی خوبی در این خصوص صورت نمی گیرد. وی در پایان خاطر نشان کرد : تمامی تیم ها در حال استراحت و به دنبال کادر فنی و بازیکنان فصل خود هستند اما پرسپولیس و ملوان باید مسابقه های جام حذفی را دنبال کنند که این موضوع قابل قبول نیست. چهارشنبه 18 خرداد 1390 


  سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت:پرسپولیس درابتدای بازی به هیچ وجه خوب بازی نکرد اما در ادامه به بازی برگشت و استحقاق این پیروزی را داشت. علی پروین گفت: البته این موضوع چیزی از ارزش های تیم ملوان کم نمی کند آنها تیم بسیار قوی نشان دادند و مقابل پرسپولیس بازی خوبی را به نمایش گذاشتند. وی تصریح کرد: پرسپولیس برای فتح جام حذفی به طور حتم درانزلی کار دشواری پیش رو دارد اما چنانچه همین گونه بازی کند می تواند قهرمان این جام شود. سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس که از پیروزی تیم سابق خود بسیار خوشحال بود در خصوص تازه ترین وضعیت هیات مدیره این باشگاه نیز گفت: تقریبا ترکیب هیات مدیره مشخص شده و تنها منتظر معرفی شدن وزیر ورزش هستیم. چهارشنبه 18 خرداد 1390 


  چهار بازیکن تیم های پرسپولیس و ملوان انزلی پس از پایان دیدار برگشت فینال جام حذفی باشگاه های ایران آزمایش دوپینگ دادند.وحید هاشمیان و علیرضا حقیقی از تیم پرسپولیس و محمد حیدری و محمد رستمی از تیم ملوان بازیکنانی بودند که بعد از بازی به اتاق آزمانیش دوپینگ ورزشگاه آزادی رفتند. چهارشنبه 18 خرداد 1390 


شبکه تلویزیونی 'ان .بی.سی'(NBC Universal) با چهار میلیارد و 380 میلیون دلار رکورد حق پخش تلویزیونی در تاریخ المپیک را شکست.ان بی سی توانست رقیبانی چون فاکس(Fox) و (ESPN) را کنار بزند و حق پخش رویدادهای المپیک در چهار دوره آینده و در سالهای 2014، 2016 ، 2018 و 2020 را بگیرد. واگذاری حق پخش این مسابقات روز گذشته در کمیته بین المللی المپیک در لاسانای سوئیس به 'ان بی سی' واگذار شد. ان بی سی حق پخش تمامی دوره های المپیک از 1988 تاکنون و نیز بازیهای زمستانی از سال 2002 تاکنون را در اختیار داشته است. بازیهای زمستانی 2014 در سوچی و المپیک تابستانی 2016 در ریودوژانیرو برگزار می شود. میزبانان بازیهای 2018 و 2020 نیز هنوز تعیین نشده اند. 'ژاک روگ' رییس کمیته بین المللی المپیک گفت: ما تحت تاثیر برنامه پیشنهادی 'ان بی سی' قرار گرفتیم. برنامه پیشنهادی این شبکه دقیق و ابتکاری بود و عملکرد آن هم در گذشته رضاتبخش بوده است. ان بی سی برای بازیهای 2014 مبلغ 775 میلیون دلار، برای بازیهای 2016 مبلغ یک میلیارد و 226 میلیون دلار ، بازیهای 2018 مبلغ 963 میلیون دلار و برای المپیک 2020 یک میلیارد و 418 میلیون دلار خواهد پرداخت. پنجشنبه 19 خرداد 1390 

 مدافع فصل گذشته تیم راه آهن شهر ری با استقلال تهران قرارداد داخلی امضا کرد. ابوذر رحیمی پس از مذاکرات چند روز گذشته خود با مسوولان باشگاه استقلال، سرانجام بعد از ظهر امروز با علی فتح اله زاده به توافق رسید و قرارداد داخلی خود با این باشگاه را امضا کرد. استقلال پیش از این جاسم کرار هافبک عراقی تیم تراکتورسازی تبریز را نیز به خدمت گرفته بود. پنجشنبه 19 خرداد 1390 

 نایب رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) گفت:‌ این فدراسیون در تلاش است تا راهکارهای لازم را برای حضور تیم ملی فوتبال زنان ایران با حجاب اسلامی اتحاذ کند. شاهزاده علی بن حسین روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: این مساله مهم را با کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا مطرح خواهم کرد تا راه حلی برای رفع این مشکل اندیشیده شود. وی افزود: بازی فوتبال از صداقت و احترام خاصی برخوردار است و من اطمینان دارم که برای این مساله راه حلی پیدا خواهیم کرد. نایب رییس فیفا با تاکید بر طرفداری خود از فوتبال زنان گفت: برای اینکه همه دختران و زنان بتوانند این بازی زیبا را در قاره های مختلف جهان برگزار کنند، مصمم به رفع تمامی مشکلات هستیم. مصطفی مصلح زاده سفیر ایران در اردن در گفت وگو با خبرنگاران تصمیم اخیر فیفا درباره تیم ملی فوتبال بانوان را سیاسی خواند و گفت : منع دیدار تیم ملی فوتبال بانوان ایران مقابل اردن در مرحله مقدماتی بازیهای المپیک، نقض حقوق بشر و کنوانسیون های بین المللی است. مصلح زاده از فیفا خواست از این تصمیم که باعث ناراحتی بازیکنان ایرانی شده است،‌ عقب نشینی کند. وی افزود: متاسفانه نماینده فیفا و اعضای تیم داوری دو راه حل (بازی بدون حجاب و استفاده از کلاه سر مورد قبول این فدراسیون)‌ را پیش روی بازیکنان زن ایرانی گذاشتند که طبیعی بود تیم ایران این پیشنهادها را رد کرد. سفیر ایران تاکید کرد ، چنانچه فیفا در تحمیل لباس خاص به بازیکنان اصرار کند، بسیاری از بازیکنان زن در کشورهای عربی و اسلامی را از دست خواهد داد. مصلح زاده نسبت به تلاش برخی افراد در داخل کردن سیاست در ورزش هشدار داد و گفت : ایران به همه زنان این فرصت را خواهد داد که انواع ورزش ها را بر اساس ضوابط شرعی که در آن حقوق،‌ جایگاه و شرافت زن خللی وارد نشود، انجام دهند. پنجشنبه 19 خرداد 1390 

 باشگاه پرسپولیس اظهارات منتسب به حبیب کاشانی که از سوی یکی از روزنامه های کشور منتشر شده است را قویا تکذیب کرد. روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در خصوص مصاحبه منتشر شده از امیرحسین صادقی، مدافع تیم فوتبال استقلال تهران در شماره امروز یکی از روزنامه های ورزشی و ادعای مذاکره حبیب کاشانی با این بازیکن طی اطلاعیه ای اعلام کرد:' اظهارات منتسب به آقای کاشانی که در این مصاحبه آمده، کاملا کذب است و باشگاه پرسپولیس هرگونه مذاکره با امیرحسین صادقی را قویا تکذیب می‌کند.' در اطلاعیه باشگاه پرسپولیس آمده است:'اخیرا ادعاهایی درخصوص مذاکره باشگاه پرسپولیس با بازیکنان دیگر تیم‌ها مطرح می‌شود که این باشگاه، قویا هرگونه مذاکره برای جذب بازیکن را تکذیب می‌کند. جذب بازیکن از اختیارات کادر فنی است که باید بر اساس نیازهای تیم و نظر سرمربی صورت گیرد. باشگاه پرسپولیس مذاکره با بازیکنان را در همین چهارچوب و از طریق کانال‌های رسمی خود که متعاقبا در خصوص آن، اطلاع رسانی خواهد شد پیگیری می‌کند.' اطلاعیه روابط عمومی باشگاه پرسپولیس می‌افزاید:' معمولا در فصل نقل و انتقالات، برخی بازیکنان و یا دلال هایی که نفع خود را در بازار گرمی می‌بینند، اقدام به انتشار شایعات و اخبار کذب می‌نمایند. با این وجود باشگاه پرسپولیس همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده است به رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی در مذاکرات و نقل و انتقال بازیکنان اعتقاد دارد و خارج از این چهارچوب عمل نکرده و نمی‌کند.' ' بنابراین این باشگاه با احترام به قوانین سازمان لیگ، تا پایان دور برگشت فینال جام حذفی، وارد مذاکرات برای جذب بازیکنان نخواهد شد.' در این اطلاعیه همچنین آمده است:' باشگاه پرسپولیس به زودی کانال رسمی خود برای مذاکرات را اعلام و هر گونه مذاکره خارج از این چهارچوب و از طریق افراد غیر را نا موجه می‌داند. طبعا حق باشگاه است که موارد نشر اکاذیب در این خصوص را در صورت لزوم از مراجع قانونی پیگیری کند.' پنجشنبه 19 خرداد 1390 

 بعد از برگزاری دیداردور رفت فینال جام حذفی باشگاه های ایران و در بازگشت تیم فوتبال ملوان از تهران ، مردم انزلی استقبال با شکوهی را از این تیم انجام دادند . مردم بندر انزلی که عصر روز چهارشنبه در میدان معراج انزلی جنب زیارتگاه بی بی حوریه حضور داشتند با شعارهایی مانند ' ملوان آسیایی ' ' ملوان ، انتقام انتقام ' ' قوی سپید خزر، جام رو بیار به بندر ' و ' نه قرمز ، نه آبی ،سپید آسیایی ' خواستار پیروزی ملوان برابر پرسپولیس در دیدار برگشت فینال و قهرمانی این تیم در جام حذفی فوتبال ایران شدند . تیم فوتبال ملوان آخرین تمرین خود قبل از دیداردور برگشت فینال جام حذفی فوتبال ایران را عصر روز پنج شنبه 19 خرداد ماه 1390 در ورزشگاه تختی بندر انزلی انجام خواهد داد . دیدار رفت فینال بیست و چهارمین دوره جام حذفی فوتبال ایران ، روز سه شنبه 17 خرداد ماه 1390 بین تیمهای ملوان و پرسپولیس در وزشگاه آزادی تهران انجام شد و با نتیجه 4 بر 2 به سود پرسپولیس خاتمه یافت . دیدار برگشت این دو تیم ساعت 17 عصر روز جمعه 20 خرداد ماه 1390 در ورزشگاه تختی بندر انزلی برگزار خواهد شد پنجشنبه 19 خرداد 1390 

مقام سومی رقابت های بین المللی چین برای تیم ملی فوتسال ایران

مقام سومی رقابت های بین المللی چین برای تیم ملی فوتسال ایران


- تیم ملی فوتسال ایران در پایان رقابت های بین المللی چین پس از تیم های برزیل و ژاپن به مقام سومی بسنده کرد. در این دوره از مسابقه ها که در شهر 'هانگژو' چین برگزار شد، تیم برزیل با کسب چهار پیروزی متوالی در صدر ایستاد و تیم های ژاپن و ایران در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در آخرین روز این پیکارها، برزیل (قهرمان جهان) با نتیجه 7 بر 2 تیم میزبان را شکست داد و ژاپن با نتیجه 3 بر 2 از سد رومانی گذشت تا به مقام نایب قهرمانی دست یابد. تیم ملی فوتسال ایران که با هدایت علی صانعی گام به این دوره از مسابقه ها گذشته بود با کسب یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست نتوانست انتظارات را بر آورده کند. 

توقف مقابل تیم های رومانی و ژاپن در رقابت های بین المللی چین نشان داد که این تیم برای ادامه روند موفقیت های خود نیاز به یک مربی کاردان و باتجربه دارد. 

تیم ایران در حالی در این دوره از مسابقه ها مقابل تیم ژاپن با نتیجه تساوی دو بر دو متوقف شد که دو بازیکن ژاپن و سرمربی این تیم از زمین بازی اخراج شدند اما ملی پوشان کشورمان نتوانستند حریف دیرینه آسیایی خود را شکست دهند تا به مقام نایب قهرمانی دست یابند.


تاریخ  مخابره پیام:دوشنبه 16 خرداد 1390


کمیته داوران فدراسیون فوتبال، اسامی تیم داوری دیدار رفت مرحله نهایی جام حذفی را اعلام کرد. 'علیرضا فغانی' قضاوت بازی رفت پرسپولیس و ملوان که عصر سه شنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود را بر عهده دارد. مرتضی کریمی و محمدرضا منصوری کمک داوران بازی فردا هستند و البرز حاجی پور به عنوان داور چهارم این دیدار انتخاب شده است. پرسپولیس در حالی در دیدار رفت جام جذفی باشگاه های ایران میزبان ملوان است که تاکنون چهار قهرمانی در این رقابتها را به دست آورده است. دو تیم ملوان و پرسپولیس در دوره های قبلی این رقابتها دو بار در دیدار نهایی با یکدیگر بازی کردند که در هر دو دیدار، سرخپوشان با شکست ملوان قهرمان شدند. ملوان انزلی نیز تا به حال شش بار به فینال این رقابت‌ها راه یافته و در این شش فینال سه بار عنوان قهرمانی را به دست آورده است. استقلال تهران با پنج قهرمانی در جام حذفی رکوردار این رقابتها است. دوشنبه 16 خرداد 1390 


   تیم مهرام تهران نماینده کشورمان در مسابقات بسکتبال باشگاههای اسیا با شکست مقابل الریاضی لبنان به عنوان نایب قهرمان این مسابقات بسنده کرد. در دیدار نهایی این مسابقات که عصر روز یکشنبه در مانیل پایتخت فیلیپین برگزار شد ، تیم مهرام تهران با امتیاز 89 بر 82 مقابل الریاضی لبنان شکست خورد. تیم الریاضی لبنان برای نخستین بار به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت و تیم مهرام ایران که قهرمانی دو دوره گذشته این رقابت ها را بدست آورده بود ، به مقام نایب قهرمانی رسید. در وقت های اول ، دوم و چهارم این دیدار تیم الریاضی لبنان با امتیازهای 17 بر 14 ، 25 بر 21 و 32 بر 24 به برتری رسید و وقت سوم مسابقه با امتیاز مساوی 19 بر 19 پایان یافت. دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال باشگاه های آسیا از روز شنبه هفته گذشته با حضور تیم های مهرام ایران ، الاتحاد عربستان ، الریاضی اردن ، الشباب امارات ، اسمارت گیلاس فیلیپین ، علم تطبیقیه اردن ، الجلاء سوریه ، الریان قطر ،‌دهوک عراق و دراگونز مالزی در مانیل پایتخت فیلیپین آغاز شده بود. دوشنبه 16 خرداد 1390 


   سرمربی تیم فوتبال پیروزی تهران گفت: خطای مدافع ما روی مهاجم فولاد خوزستان صحیح بود و من فکر می کردم داور به نفع فولاد پنالتی خواهد گرفت، اما چنین نشد. سعید مظفری زاده داور بازی می توانست در نیمه نخست، از یک خطای محرز مدافع پیروزی، یک ضربه پنالتی به نفع فولاد اعلام کند، لیکن چنین نکرد. علی دایی که در خاتمه مسابقه با خبرنگاران مصاحبه می کرد گفت: در نیمه دوم تیم ما بهتر از فولاد خوزستان کار کرد؛ لذا استحقاق برد را داشتیم بطوری که موفق شدیم طلسم را بشکنیم و بعد از 9سال با برد، اهواز را ترک کنیم. وی با اظهار رضایت از بازیکنان تیم فوتبال پیروزی افزود: آنان، هم در دفاع و هم در دیگر نقاط خوب کار کردند؛ به همین خاطر از همه آنان تشکر می کنم. دایی، به غبار آلودگی هوای اهواز اشاره کرد و گفت: من فکر می کردم که در چنین هوایی بازی برگزار نشود زیرا برای من که کنار زمین بودم، نفس کشیدن سخت بود چه رسد به آنان که بازی می کردند. وی اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا در یک چنین هوایی مسابقه برگزار نمی شود زیرا سلامت بازیکنان و تماشاگران را در نظر می گیرند. سرمربی تیم فوتبال پیروزی تهران افزود: اثرات منفی بازی کردن درچنین هوایی امروز بروز نخواهد، بلکه بعداً این مساله خود را نشان خواهد داد. گفتنی است؛ میزان آلودگی هوای اهواز هنگام بازی تیمهای فوتبال فولاد خوزستان و پیروزی تهران 35 برابر حد مجاز اعلام شده بود. جمعه 13 خرداد 1390 


   سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: در جریان بازی با تیم فوتبال پیروزی تهران داور یک پنالتی محرز را نیمه اول به نفع تیم فوتبال فولاد خوزستان نگرفت، که اگر آن پنالتی گرفته می شد، نتیجه بازی چیز دیگری بود. تیم فوتبال فولاد خوزستان شامگاه پنجشنبه با شکست یک بر صفر در مقابل تیم فوتبال پیروزی تهران از رسیدن به فینال مسابقات جام حذفی باشگاههای ایران بازماند. مجید جلالی که در پایان این مسابقه با خبرنگاران گفت وگو می کرد، اظهارداشت: به رغم اینکه داور یک یار ما را در دقیقه 23 از بازی اخراج کرد، با این حال تیم فوتبال فولاد خوزستان در نیمه نخست از حریف سرتر بود وچند موقعیت گل داشت که بر اثر بی دقتی و شتابزدگی از دست رفت. وی با اظهار رضایت از بازیکنانش گفت: تیم ما مدت یکسال برای چنین روزی زحمت کشید و از اینکه نتوانستیم به حقمان برسیم از همه هواداران و آنانی که به ورزشگاه آمدند، پوزش می طلبم زیرا شرمنده آنان هستیم. از جلالی سؤال شد به نظر می رسد که برخی از بازیکنان شما در این مسابقه کم کاری کردند که وی پاسخ داد: من این مسأله را به باشگاه واگذار می کنم و آنان این موضوع را ارزیابی می کنند. سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: من از این باخت غمگین هستم زیرا همه تلاش یکساله ما به هدر رفت، به همین دلیل هواداران فولاد نیز چنین هستند؛ لذا از آنان عذر می خواهم. جمعه 13 خرداد 1390 


   سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در پی باخت دو بر یک تیمش در مقابل تیم ملوان بندرانزلی گفت: موقعیتهای زیادی برای گل داشتیم اما در ضربات آخر بی دقت و بد شانس بودیم، حق ما حذف از جام حذفی نبود. 'پرویز مظلومی' پس از این دیدار شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به تیم ملوان بابت رسیدن به فینال جام حذفی تبریک می گویم، در هر دو نیمه حاکم بر بازی بودیم و موقعیتهای گل زیادی داشتیم اما روز روز ما نبود و ملوان از موقعیتهای خود نهایت استفاده را برد. وی با انتقاد از نوع داوری 'یدالله جهانبازی' ادامه داد: تعجب می کنم که داور در نیمه دوم تنها چهار دقیقه وقت اضافه گرفت، چون دروازه بان ملوان خیلی وقت کشی می کرد. او با اشاره به عصبی بودن و کاهش روحیه بازیکنان استقلال تهران به دلیل در گذشت ناصر حجازی گفت: نمی خواهم با طرح این مساله باخت استقلال را توجیه کنم، بچه ها به خوبی تلاش کردند اما ملوان با چنگ و دندان از گلهایش محافظت می کرد. وی با تایید خطای 'فرهاد مجیدی' افزود: قبول دارم که مجیدی خطای بدی انجام داد و کارت زرد گرفت همانطور که می گویم 'علی حسنی صفت' به دلیل زدن مشت به صورت 'شریفات' باید اخراج می شد. مظلومی همچنین در پاسخ به این سوال که وضعیت قراردادش با استقلال برای فصل بعد چگونه است، در حالی که می خندید گفت: اگر شما اجازه بدهید در استقلال می مانم چون با این تیم قرارداد دارم. جمعه 13 خرداد 1390 


تیمهای فوتبال پرسپولیس و ملوان راهی فینال جام حذفی ایران شدند

تیمهای فوتبال پرسپولیس و ملوان راهی فینال جام حذفی ایران شدند


- تیم فوتبال پیروزی تهران با برتری در مقابل تیم فولاد خوزستان راهی فینال جام حذفی ایران شد تا بازی نهایی را در برابر تیم ملوان بندر انزلی برگزار کند. تیم فوتبال پیروزی برای صعود به مرحله فینال، امشب در ورزشگاه تختی اهواز موفق شد با یک گل، تیم فولاد خوزستان را شکست دهد. تنها گل تیم پیروزی تهران را وحید هاشمیان در دقیقه 64 به ثمر رساند. تیم فوتبال فولاد خوزستان در این دیدار در دقیقه 23 به علت اخراج علی حمودی، 10 نفره به بازی ادامه داد. این مسابقه را که بیش از 25 هزار نفر از آن دیدن کردند، سعید مظفری زاده به کمک حیدر شکور و علیرضا کهوری قضاوت کرد. این مسابقه در حالی در هوای نزدیک به 50 درجه و همراه با گرد وغبار شدید که میزان آلودگی آن بیش از 35 برابر حد مجاز گزارش شده بود برگزار شد که شعاع دید را برای تماشاگران و حتی خود بازیکنان نیز مشکل کرده بود. 



تیم فوتبال ملوان بندر انزلی با برتری دو بر یک در نیمه نهایی جام حذفی فوتبال کشور پس از 21 سال برای هفتمین بار به فینال این مسابقات راه یافت. دیدار تیم های ملوان بندر انزلی و استقلال تهران با قضاوت یداله جهانبازی در ورزشگاه تختی شهر انزلی آغاز شد. در این مسابقه که با استقبال پرشور هوادارن تیم ملوان رو به رو شده بود، بازیکنان تیم میزبان خیلی زود به گل دست یافتند. در دقیقه هشت هادی تامینی ضربه کرنری که توسط محسن مسلمان از سمت راست ارسال شده بود را با یک ضربه محکم به طاق دروازه استقلال کوبید. 

بعد از این گل بازیکنان استقلال برای دقایقی توپ و میدان را در اختیار داشتند و در دقیقه 16 نیز روی ضربه ای که امیرحسین صادقی به شکلی تصادفی به سمت دروازه ملوان زد، توپ پس از برخورد با تیر افقی از روی خط دروازه به درون زمین بازگشت که بازیکنان استقلال معتقد به گل شدن آن بودند اما مورد پذیرش داور قرار نگرفت. 

پس از این صحنه بازیکنان تیم ملوان خود را از زیر فشار حریف خارج کردند و حتی چندین بار توسط نزهتی و پورغلامی موقعیت های خطرناکی نیز روی دروازه حریف ایجاد کردند. 

با نزدیک شدن به دقایق پایانی نیمه اول فشار استقلالی ها برای فرار از شکست در این نیمه بیشتر شد اما به جز دقیقه 37 که ضربه سر هادی شکوری از بالای دروازه ملوان بیرون رفت، موقعیت خطرناک دیگری برای این تیم به دست نیامد تا اینکه نیمه اول این مسابقه با تک گل تیم ملوان به پایان رسید. 

در نیمه دوم استقلالی ها که در این مسابقه در عزای ناصر حجازی با لباس های مشکی به میدان رفته بودند با هدف رسیدن به گل تساوی قصد وارد کردن فشار روی دروازه حریف را داشتند اما در ایجاد موقعیت گل خطرناک ناکام بودند. 

در دقیقه 52 محسن مسلمان یک پاس در عمق برای مهرداد اولادی ارسال کرد که با اشتباه وحید طالب لو پس از برخورد با تیر دروازه استقلال،‌ توسط اولادی تبدیل به گل دوم ملوان شد. 

در در دقیقه 60 داور مسابقه با نظر حسن کامرانی فر کمک اول خود، هادی تامینی زننده گل اول ملوان را به دلیل خطا روی آرش برهانی از زمین مسابقه اخراج کرد. این تصمیم داور با اعتراض شدید پژمان نوری کاپیتان تیم ملوان مواجه شد. 

در دقیقه 68 پژمان نوری در موقعیت تک به تک با دروازه بان استقلال قرار گرفت که با برخورد با وحید طالب لو نقش زمین شد. داور مسابقه اعتقادی به پنالتی در این صحنه نداشت که این تصمیم هم اعتراض شدید کاپیتان ملوان را در پی داشت. 

محمد پورغلامی سرمربی ملوان هم در این صحنه به دلیل اعتراض به داور در این مسابقه از کنار زمین اخراج شد و ادامه بازی را از میان تماشاگران دنبال کرد. 

در دقیقه 75 شوت فرهاد مجیدی پس از برخورد با مدافع تیم ملوان وارد دروازه این تیم شد تا اختلاف دو تیم به یک گل برسد و بازی با حساسیت زیادی دنبال شود. 

فشار استقلالی ها منجر به ایجاد چند موقعیت گل خطرناک روی دروازه ملوان شد که ضربات پژمان منتظری و اسماعیل شریفات راهی برای ورود به دروازه پیدا نکردند. 

حضور حنیف عمران زاده در خط حمله استقلال در دستیابی این تیم به گل بی نتیجه بود تا ملوان پس از 21 سال یک بار دیگر به فینال جام حذفی فوتبال ایران راه یابد. 

تیم فوتبال ملوان پیش از این 6 بار در فینال جام حذفی حاضر شده که در سه مرتبه آن به قهرمانی دست یافته است. 

تاریخ  مخابره پیام:جمعه 13 خرداد 1390


 سرمربی تیم فوتبال پیروزی تهران گفت: خطای مدافع ما روی مهاجم فولاد خوزستان صحیح بود و من فکر می کردم داور به نفع فولاد پنالتی خواهد گرفت، اما چنین نشد. سعید مظفری زاده داور بازی می توانست در نیمه نخست، از یک خطای محرز مدافع پیروزی، یک ضربه پنالتی به نفع فولاد اعلام کند، لیکن چنین نکرد. علی دایی که در خاتمه مسابقه با خبرنگاران مصاحبه می کرد گفت: در نیمه دوم تیم ما بهتر از فولاد خوزستان کار کرد؛ لذا استحقاق برد را داشتیم بطوری که موفق شدیم طلسم را بشکنیم و بعد از 9سال با برد، اهواز را ترک کنیم. وی با اظهار رضایت از بازیکنان تیم فوتبال پیروزی افزود: آنان، هم در دفاع و هم در دیگر نقاط خوب کار کردند؛ به همین خاطر از همه آنان تشکر می کنم. دایی، به غبار آلودگی هوای اهواز اشاره کرد و گفت: من فکر می کردم که در چنین هوایی بازی برگزار نشود زیرا برای من که کنار زمین بودم، نفس کشیدن سخت بود چه رسد به آنان که بازی می کردند. وی اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا در یک چنین هوایی مسابقه برگزار نمی شود زیرا سلامت بازیکنان و تماشاگران را در نظر می گیرند. سرمربی تیم فوتبال پیروزی تهران افزود: اثرات منفی بازی کردن درچنین هوایی امروز بروز نخواهد، بلکه بعداً این مساله خود را نشان خواهد داد. گفتنی است؛ میزان آلودگی هوای اهواز هنگام بازی تیمهای فوتبال فولاد خوزستان و پیروزی تهران 35 برابر حد مجاز اعلام شده بود. جمعه 13 خرداد 1390 


   سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: در جریان بازی با تیم فوتبال پیروزی تهران داور یک پنالتی محرز را نیمه اول به نفع تیم فوتبال فولاد خوزستان نگرفت، که اگر آن پنالتی گرفته می شد، نتیجه بازی چیز دیگری بود. تیم فوتبال فولاد خوزستان شامگاه پنجشنبه با شکست یک بر صفر در مقابل تیم فوتبال پیروزی تهران از رسیدن به فینال مسابقات جام حذفی باشگاههای ایران بازماند. مجید جلالی که در پایان این مسابقه با خبرنگاران گفت وگو می کرد، اظهارداشت: به رغم اینکه داور یک یار ما را در دقیقه 23 از بازی اخراج کرد، با این حال تیم فوتبال فولاد خوزستان در نیمه نخست از حریف سرتر بود وچند موقعیت گل داشت که بر اثر بی دقتی و شتابزدگی از دست رفت. وی با اظهار رضایت از بازیکنانش گفت: تیم ما مدت یکسال برای چنین روزی زحمت کشید و از اینکه نتوانستیم به حقمان برسیم از همه هواداران و آنانی که به ورزشگاه آمدند، پوزش می طلبم زیرا شرمنده آنان هستیم. از جلالی سؤال شد به نظر می رسد که برخی از بازیکنان شما در این مسابقه کم کاری کردند که وی پاسخ داد: من این مسأله را به باشگاه واگذار می کنم و آنان این موضوع را ارزیابی می کنند. سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: من از این باخت غمگین هستم زیرا همه تلاش یکساله ما به هدر رفت، به همین دلیل هواداران فولاد نیز چنین هستند؛ لذا از آنان عذر می خواهم. جمعه 13 خرداد 1390 


   سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در پی باخت دو بر یک تیمش در مقابل تیم ملوان بندرانزلی گفت: موقعیتهای زیادی برای گل داشتیم اما در ضربات آخر بی دقت و بد شانس بودیم، حق ما حذف از جام حذفی نبود. 'پرویز مظلومی' پس از این دیدار شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به تیم ملوان بابت رسیدن به فینال جام حذفی تبریک می گویم، در هر دو نیمه حاکم بر بازی بودیم و موقعیتهای گل زیادی داشتیم اما روز روز ما نبود و ملوان از موقعیتهای خود نهایت استفاده را برد. وی با انتقاد از نوع داوری 'یدالله جهانبازی' ادامه داد: تعجب می کنم که داور در نیمه دوم تنها چهار دقیقه وقت اضافه گرفت، چون دروازه بان ملوان خیلی وقت کشی می کرد. او با اشاره به عصبی بودن و کاهش روحیه بازیکنان استقلال تهران به دلیل در گذشت ناصر حجازی گفت: نمی خواهم با طرح این مساله باخت استقلال را توجیه کنم، بچه ها به خوبی تلاش کردند اما ملوان با چنگ و دندان از گلهایش محافظت می کرد. وی با تایید خطای 'فرهاد مجیدی' افزود: قبول دارم که مجیدی خطای بدی انجام داد و کارت زرد گرفت همانطور که می گویم 'علی حسنی صفت' به دلیل زدن مشت به صورت 'شریفات' باید اخراج می شد. مظلومی همچنین در پاسخ به این سوال که وضعیت قراردادش با استقلال برای فصل بعد چگونه است، در حالی که می خندید گفت: اگر شما اجازه بدهید در استقلال می مانم چون با این تیم قرارداد دارم. جمعه 13 خرداد 1390 


   سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی پس از برد در مقابل تیم استقلال، با قدردانی از بازیکنان تیمش گفت: خدا را شکر می کنم که باعث خوشحالی مردم شدیم. 'محمد پورغلامی' در جمع خبرنگاران افزود: این پیروزی بزرگ و تاریخی را به تمام مردم بندرانزلی و هواداران ملوان و گیلانیها تبریک می گویم، تمرکز خوبی در طول بازی داشتیم و به فینال جام حذفی رسیدیم. وی همچنین گفت: داور بعد از گل دوم تیم ملوان، به نفع استقلال تهران سوت زد، داور در تمام صحنه های 50 -50، به نفع استقلال تهران سوت می زد. او افزود: در صحنه اخراج 'هادی تامینی، حسن کامرانی فر' مانند دیدار ما با صنعت نفت آبادان در لیگ برتر مرتکب اشتباه شد و 'جهانبازی' خطای 100در درصد پنالتی را روی 'پژمان نوری' نگرفت. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که 'آیا دوست دارد در فینال جام حذفی با فولاد یا پرسپولیس رو به رو شود' گفت: تیمی که می خواهد قهرمان یک تورنمنت معتبر بشود باید همه جوانب را در نظر بگیرد و نباید برایش آن چنان فرقی بکند که با چه تیمی در فینال روبه رو می شود اما من ترجیح می دهم به دلیل مسافت طولانی انزلی تا اهواز، با پرسپولیس تهران در فینال ملاقات کنیم . سرمربی ملوان در پاسخ به این سوال نیز که 'آیا باشگاه ملوان نگران قانون سقف قراردادها در فصل نقل و انتقالات نیست' اظهار داشت: به هیچ وجه نگران قانون سقف قرارداد ها نیستیم چون ملوان از لحاظ مالی در زیر سقف قراردادها قرار دارد. سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی همچنین با اشاره به این که 10 نفره شدن تیمش باعث عدم ادامه بازی روان و هجومی در برابر استقلال شد افزود: در فوتبال دنیا به ندرت پیش می آید که تیم 10 نفره روال تیم 11 نفره را داشته باشد، علاوه بر آن بازیکنان ما بعد از 10 نفره شدن بخاطر حفظ پیروزی در برابر استقلال تهران استرس داشتند. جمعه 13 خرداد 1390 


   روزنامه الشرق نوشت:‌ باشگاه الغرافه قطر به دنبال جذب '‌محمد رضا خلعتبری'‌ مهاجم تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان است. این روزنامه قطری روز پنجشنبه با اشاره به اینکه خلعتبری از چند تیم عربی حاشیه خلیج فارس پیشنهاد دارد، افزود:‌ الغرافه تلاش می کند تا با جذب این بازیکن از تجربیات وی در فصل آینده استفاده کند. الشرق به پایان قرارداد خلعتبری با تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و نوشت: گفته می شود خلعتبری از باشگاه های انگلیسی نیز پیشنهاد دارد و برای انتخاب بهترین پیشنهاد درحال بررسی است. الشرق افزود:خلعتبری یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی فوتبال ایران و نامزد یکی از بهترین بازیکنان لیگ فوتبال است که مقابل الغرافه در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا نیز برای تیم ذوب آهن گلزنی کرد. جمعه 13 خرداد 1390 


جدول پخش مسابقات فوتبال از تلویزیون


پنج‌شنبه 12/03/1390 ساعت : 17:00
نیمه نهایی جام حذفی : ملوان - استقلال

پنج‌شنبه 12/03/1390 ساعت : 19:45
نیمه نهایی جام حذفی : فولاد - پرسپولیس

جمعه 13/03/1390 ساعت : 23:20
مقدماتی جام ملتهای اروپا : بلاروس - فرانسه

شنبه 14/03/1390 ساعت : 23:30
مسابقات دوستانه : برزیل - هلند

یکشنبه 15/03/1390 ساعت : 23:00
مسابقات دوستانه : لهستان - آرژانتین

سه‌شنبه 17/03/1390 ساعت : 23:15
مقدماتی جام ملتهای اروپا : ایتالیا - ایرلند

چهارشنبه 18/03/1390 ساعت : 24:00
مسابقات دوستانه : اروگوئه - هلن