فوتبال - بدنسازی - پرورش اندام -برنامه باشگاه-نرم افزار-دانلود

فوتبال - بدنسازی - پرورش اندام -برنامه باشگاه-نرم افزار-دانلود

فوتبال - بدنسازی - پرورش اندام -برنامه باشگاه-نرم افزار-دانلود

فوتبال - بدنسازی - پرورش اندام -برنامه باشگاه-نرم افزار-دانلود

اخبار لیگ برتر فوتبال ایران در هفته نوزدهم

 علی دایی به رودی برکنار میشود....

کاشانى: تا ۲۴ ساعت آینده در مورد دایى تصمیم گیرى مى کنیم 
 
- سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: ظرف ۲۴ ساعت آینده در مورد استعفاى دایى تصمیم گیرى مى کنیم و اولویت ما همیشه ایرانى بوده است. حبیب کاشانى پس از جلسه اى طولانى با بازیکنان پرسپولیس در رختکن این تیم و پس از باخت ۴ بر یک برابر صباى قم در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا باید از هواداران عزیز عذرخواهى کنیم که چند هفته است باعث ناراحتى آنها شده ایم. کلماتى هم که آنها گفتند حتما شایسته ما بوده است. آنها انتظار داشتند که تیم در شرایط بهترى قرار بگیرد. به هر حال من دست تک تک آنها را به قول على دایى مى بوسم زیرا براى آنها روز بسیار بدى رقم زدیم. وى ادامه داد: زمانى که من به رختکن تیم رفتم دیدیم دایى اصرار بر رفتن دارد و مى گوید تیم به خون تازه اى نیاز دارد، به او گفتم عصبانى هستى و عجله نکن اما او گفت که این آخرین بارى است که من هستم و تصمیم خود را گرفته ام و از قبل نیز این مسأله مطرح نشده بود. سرپرست باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: دایى با بازیکنان خداحافظى کرد و همه بازیکنان تحت تاثیر قرار گرفتند و گریه کردند. وى در مورد اینکه پس از رفتن باقرى در تیم پرسپولیس دو دستگى ایجاد شد، گفت: من این مسأله را قبول ندارم زیرا هر ۱۸ بازیکن امروز پس از باخت صبا گریه مى کردند. باقرى بزرگ فوتبال ما است و قصد ضربه زدن به تیم ما را ندارد او تصمیم گرفت از تیم جدا شود به هرحال هر آمدنى یک رفتنى هم دارد. کاشانى در مورد استعفاى دایى گفت: طبیعى است که ظرف ۲۴ ساعت آینده در مورد این مساله تصمیم گیرى مى کنیم اما هنوز هیچ فکرى در مورد آن نکرده ام و تصمیمى مى گیرم که به سود دایى و پرسپولیس باشد. هرچند دایى مصر است که دیگر برنگردد اما من جلوى در را گرفتم و مى خواستم مانع خروجش شوم. به هرحال هنوز تصمیمى براى استعفاى دایى نگرفته ایم. سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد لوکا و استیلى گفت: یک روز لوکا را مطرح مى کنند و روز دیگر مربى دیگرى را .استیلى یک مربى حرفه اى است و با باشگاه شاهین قرارداد دارد ضمن اینکه ما هنوز تصمیمى براى رفتن دایى نگرفته ایم. هیچ کس از این موضوع خبر ندارد. من او را قسم دادم که عجله نکند؛ وقت هست. دایى اما مى خواست با استعفایش دست باشگاه را باز بگذارد. من از مردانگى و معرفت دایى تشکر مى کنم. وى ادامه داد: در دیدار امروز با صبا بد بازى کردیم. من ۵ دقیقه قبل از بازى شاهد بودم که او به بازیکنان مى گفت که مثلا شماره ۱۴ صبا را بگیرند اما بازیکنان تعلل و قصور کردند. در این باخت بازیکنان، کادر فنى، على دایى و من مقصر هستیم. شاید برنده این بازى هواداران باشند که تصمیم مى گیرند ما همچنان رو پا بایستیم. وى در مورد اینکه اولویت وى مربى ایرانى است یا خارجى گفت: اولویت ما همیشه ایرانى بوده است.

 
شکست سنگین استقلال و پرسپولیس در هفته نوزدهم 
 
- تیم فوتبال پرسپولیس تهران در ادامه ناکامی‌های خود برابر صبای قم نیز با نتیجه دور از انتظار چهار بر یک شکست خورد تا پنجمین باخت پیاپی خود را تجربه کند. دیدار تیم های پرسپولیس تهران و صبای قم در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور با قضاوت یدالله جهانبازی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد. در نیمه نخست فرزاد حاتمی در دقیقه 2، وحید حمدی نژاد در دقیقه 27 و محسن بیات در دقیقه 31 برای صبای قم گلزنی کردند.
پرسپولیس که در چهار بازی گذشته خود در لیگ برتر با شکست های سنگین مواجه شده بود در این بازی نیز هیچ برنامه خاصی برای رسیدن به گل نداشت و به راحتی با شکست روبرو شد.
نتایج دور از انتظار پرسپولیس در هفته های اخیر باعث شد تا از این دیدار تنها حدود 500 تماشاگر دیدن کنند و بارها علیه کادر فنی و بازیکنان شعار سر دادند.
بازی ضعیف پرسپولیس در نیمه نخست باعث شد تا در دقیقه 40 حسین بادامکی جانشین امیرحسین فشنگچی شود.
در آغاز نیمه دوم نیز اشپیتیم آرفی به جای حمیدرضا علی عسگر به میدان آمد تا پرسپولیس با تعداد نفرات بیشتری حملات خود را برنامه ریزی کند.
در دقیقه 50 حمیدرضا میرشفعیان مدافع تیم صبای قم با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.
در حالی که با اخراج میرشفعیان انتظار می رفت پرسپولیس برای جبران گل های خورده تلاش کند این تیم صبای قم بود که در دقیقه 59 و در یک ضدحمله سریع با ضربه 'وحید حمدی نژاد' به گل چهارم رسید، سپهر حیدری نیز در دقیقه دوم وقت های تلف شده یکی از گلهای خورده را جبران کرد.
بازیکنان پرسپولیس در این دیدار بسیار بی انگیزه نشان داده و نمایش ضعیفی داشتند تا علی دایی شکست دیگری را متحمل شود.
علی دایی برخلاف تمامی بازی های قبلی بیشتر زمان بازی را بر روی نیمکت نشسته بود و حرکتی انجام نمی داد.
به نظر می رسد بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس برای قبول این شکست آماده بودند.
با این اوصاف باید در انتظار تغییرات اساسی در تیم فوتبال پرسپولیس باشیم.
پرسپولیس با قبول هشتمین شکست فصل خود 27 امتیازی باقی ماند و صبای قم نیز به امتیاز 25 رسید.


تیم فوتبال فولاد خوزستان با برتری 4 بر 1 مقابل استقلال تهران این تیم را نقره داغ کرد. این مسابقه که از هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد با نتیجه 4 بریک به سود تیم فولاد به پایان رسید.
تیم استقلال تهران که در نیمه نخست با گل های سیامک سرلک‌ از روی نقطه پنالتی دردقیقه 16، آرش افشین دردقایق 31 و 39 و رضا نوروزی در دقیقه 34 از تیم فولاد عقب افتاده بود در نیمه دوم و برای فرار از این شکست سنگین با ایجاد تغییرات تاکتیکی روند رو به جلویی به خود گرفته و بازیکنان این تیم حملات دنباله داری را برروی دروازه تیم فولاد طراحی کردند.
حملات این تیم بالاخره در دقیقه 62 نتیجه داد و به دنبال خطای مدافعان تیم فولاد برروی اسماعیل شریفات مهاجم تیم استقلال درمحوطه جریمه این تیم صاحب ضربه پنالتی شد که فرزاد آشوبی این توپ را به گل تبدیل کرد.
در ادامه ، بازی از سوی هر 2 تیم متعادل دنبال شد و خطر جدی برروی دروازه ها ایجاد نشد و در پایان این بازی نیز با همان نتیجه به پایان رسید.
مسعود مرادی قضاوت این دیدار را برعهده داشت.حیدر شکور و غلامحسن کهوری کمک های مرادی در این بازی بودند.
مرادی در دقایق پایانی این دیدار حنیف عمران زاده را با کارت زرد جریمه کرد. داور در ادامه و به دنبال اعتراض مجتبی جباری که به این موضوع اعتراض داشت این بازیکن را از نیمکت استقلال اخراج کرد.
البته تیم فوتبال استقلال تهران که با انبوه مصدمان همراه است در این بازی نیز به اجبار مجتبی جباری را دراواخر نیمه نخست و امیر حسین صادقی را درنیمه دوم از دست داد و از بازیکنان جانشین استفاده کرد.
تیم فولاد در دور رفت مسابقات لیگ برتر نیز موفق شده بود تیم استقلال را در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2 بر 1 از پیش رو بردارد.


 

 
 
  پرویز مظلومى گفت: تیم ما خوب ظاهر شد اما پنالتى که داور به سود فولاد گرفت، شیرازه تیم ما را از هم پاشید و این هدیه اى به فولاد بود. سرمربى تیم فوتبال استقلال پس از خوردن ۴ گل از فولاد در نشست خبرى پس از بازى گفت: بازى در کنترل ما بود و ما در ۲ نیمه بهتر از حریف ظاهر شدیم. اما قضاوت داور در نتیجه بازى تاثیرگذار بود. با سوت زدن هاى مکرر خود تمرکز بازیکنان ما را بر هم زد. من درخصوص اشتباه هاى داورى تا حالا صحبتى نکرده ام اما در این دیدار مجبورم به نوع قضاوت مرادى اعتراض کنم. وى خاطرنشان کرد: هفته پیش نیز داور بازى گل سالم ما را مردود اعلام کرد. در این بازى داور میدان با سیاست هاى خود سر تیم ما را برید. مظلومى اظهار کرد: فولاد در شرایطى نبود که به ما ۴ گل بزند. این تیم روى ضد حملات توانست به گل برسد. تیم ما نیز موقعیت هاى خوبى را به دست آورد اما خط حمله ى ما قدرت لازم را براى گلزنى نداشت. تیم فولاد نیز همانند بازى هاى گذشته بازى نکرد و ما تنها روى اشتباه هاى فردى گل خوردیم. سرمربى تیم استقلال تهران عنوان کرد: پس از پنالتى که به سود فولاد گرفته شد، در ادامه بازى خط دفاع ما بازى را رها کرد و به جلوتر رفت. همین عدم تمرکز ممکن بود باعث شود تیم ما گل هاى بیشترى در نیمه اول بخورد. وى اضافه کرد: با تعویض هایى که انجام دادیم، قصد داشتیم خط دفاع خود را تقویت کنیم اما مصدومیت امیرحسین صادقى و مجتبى جبارى کار ما را سخت کرد. او افزود: پنالتى که براى فولاد گرفته شده اگر کارشناسان فوتبال آن را پنالتى اعلام کنند من براى همیشه از فوتبال مى روم و خانه نشین مى شوم. آقاى مرادى ابتدا قصد داشت به بازیکن فولاد کارت زرد نشان دهد اما ناگهان آن را به پنالتى تبدیل کرد. سرمربى استقلال تاکید کرد: استقلال در این هفته ها اسیر ناداورى شده است. من قصد صحبت در مورد داورى را نداشتم اما امروز مرادى من را وادار کرد که در این باره حرف بزنم. او با سیاست سر استقلال را برید. فولاد نمى توانست به استقلال ۴ گل بزند اما به لطف داور و بازیکنان عصبى ما به این نتیجه رسید. دوشنبه 29 آذر 1389


 
  على دایى گفت: از پرسپولیس مى روم تا مثل دفعات قبل قربانى ناکامى ها نشوم و پرسپولیس با آرامش به کارش ادامه دهد.سرمربى تیم فوتبال پرسپولیس پس از شکست سنگین ۴ بر یک برابر صبا از سرمربى گرى پرسپولیس استعفا کرد و در نشست خبرى پس از بازى گفت: ما اصلا خوب نبودیم. اما معتقدم بازیکنان پرسپولیس توانمندى هاى زیادى دارند. من با باشگاه پرسپولیس قطع همکارى مى کنم و تصمیمم را هم به طور جدى گرفته ام، فکر مى کنم در این شرایط نمى توانم به این تیم کمک کنم. من براى خدمت به این تیم و کمک آمده بودم اما اکنون که فکر مى کنم حضورم فایده اى براى این تیم ندارد، از این تیم مى روم.وى افزود از تمام طرفداران این تیم ممنونم که در این مدت من را تحمل کردند. پرسپولیس نتیجه نمى گیرد و آن ها شعار مى دهند و حق دارند. آخر چند بازى را باید باخت؟! با تعداد باخت هاى زیادى که ما داشتیم باید بدتر از این ها را امروز مى شنیدم. من دست تک تک هواداران را مى بوسم و امیدوارم پرسپولیس در تعطیلات پیش رو بتواند با آمادگى خوبى با کادر فنى جدیدش برسد. دایى با بیان این که دلیل ناکامى پرسپولیس را تنها مسائل فنى مى داند، ادامه داد: عدم نتیجه گیرى پرسپولیس به خاطر مسائل فنى است و من هم مسئول مستقیم فنى این تیم هستم که تمام این شکست ها را به گردن مى گیرم. بازیکنان من که نمى خواستند ببازند، امثال دایى ها مى آیند و مى روند. به هیچ وجه نمى توانم قبول کنم که پرسپولیس در یک بازى خانگى هیچ کار ساده اى انجام ندهد و مثل آب خوردن گل بخورد. این یعنى کار فنى تیم ایراد دارد. دوشنبه 29 آذر 1389


 
  برنامه هاى تیم ملى فوتبال ایران تا آغاز جام ملت هاى آسیا اعلام شد. مدیر رسانه اى تیم ملى فوتبال ایران درباره برنامه هاى این تیم از شروع اردوى نهایى تا آغاز جام ملت هاى آسیا گفت: طبق برنامه اعلام شده پس از نشست مطبوعاتى چهارشنبه و اعلام اسامى تیم ملى ۲۷ بازیکن تیم ملى براى برپایى اردو و انجام ۳ دیدار تدارکاتى عازم دوحه مى شوند. تیم ملى هفتم دى با تیم اصلى قطر و یک روز بعد و پشت درهاى بسته با تیم دوم قطر دیدار خواهد کرد. دوازدهم دى هم تیم ملى با یک تیم که به احتمال زیاد آفریقایى خواهد بود مصاف خواهد داد. والى زاده افزود: سیزدهم دى تیم ملى به ایران باز خواهد گشت و پس از سه روز استراحت در ایران و دیدار با خانواده هایشان در روز شانزدهم دى تیم ملى با بیست و چهار بازیکن نهایى عازم قطر خواهد شد تا از روز بیست و یکم دى دیدارهایش را در جام ملت ها آغاز کند.وى درباره دلیل رفت و برگشت تیم ملى در راه ایران و قطر هم گفت: اگر به امید خدا تیم ملى به فینال جام ملت هاى آسیا صعود کند مجبور مى شدیم از آغاز اردو تا دیدار نهایى یک ماه و یک هفته در دوحه بمانیم که این مساله ممکن بود در روحیه بازیکنان تاثیر بگذارد. بنابراین بنا به تصمیم کادر فنى، تیم ملى پس از پایان اردوى نهایى اش به ایران برمى گردد و پس از سه روز دوباره تیم ملى به قطر باز خواهد گشت. وى درباره زمان اعلام فهرست نهایى تیم ملى گفت: فکر مى کنم حول و حوش بازى سوم دوستانه در قطر سه نفر خط خواهند خورد تا فهرست ۲۴ نفره تیم ملى مشخص شود. مدیر رسانه اى تیم ملى درباره زمان اضافه شدن جواد نکونام و مسعود شجاعى به اردوى تیم ملى گفت: فدراسیون فوتبال به باشگاه اوساسونا اعلام کرده که براساس قانون فیفا این باشگاه باید دو بازیکن ایرانى اش را به ما بدهد که این کار هم انجام خواهد شد، اما اینکه این دو مستقیما به دوحه بیایند یا اینکه به ایران بیایند و همراه تیم ملى به دوحه بروند، مشخص نیست. به احتمال فراوان نکونام و شجاعى پس از بازى این هفته اوساسونا به تیم ملى اضافه خواهند شد. دوشنبه 29 آذر 1389


 
  على کریمى گفت: من از استیل آذین قهر نکرده ام و این خبرها کار شایعه سازان است.هافبک تیم فوتبال استیل آذین با تکذیب شایعه هایى که در مورد قهر او از این تیم پس از درگیرى با محمد خاکپور مطرح شده، در سایت شخصى اش اعلام کرد: من در روز بازى با فولاد در لیگ برتر به دلیل شرایط حساس تیم با وجودمصدومیتى که داشتم به میدان رفتم. چون هدفم این بود که به تیم کمک کنم. کریمى ادامه داد: متاسفانه پس از بازى دچار سرما خوردگى شدید شدم، به طورى که دکتر تیم هم در جریان قرار دارد. با این وجود به محل تمرین رفتم، اما موفق به تمرین کردن نشدم و دو روز قبل از بازى با پاس همدان که تا حدودى بهتر شده بودم به تمرین رفتم، اما خاکپور گفت چون کاملا خوب نشده ام و چند جلسه اى هم تمرین نداشتم، همراه تیم به همدان نروم و پس از بازگشت در تمرین حاضر شوم من هم قبول کردم. على کریمى با بیان اینکه از طریق وکیلش با سازندگان این شایعه برخورد خواهد کرد گفت: متاسفانه عده اى که عادت دارند اخبار کذب را از تیم به بیرون ببرند. مسائلى را آن هم در روز بازى مطرح کرده اند که به هیچ وجه واقعیت ندارد؛ چرا که هیچ قهرى در کار نبوده است. به همین دلیل از وکیلم خواسته ام تا این مسئله راپیگیرى کند، چون این دفعه اجازه نمى دهم با اعتبار ورزشى ام بازى شود و آنها باید ادعاى خود را ثابت کنند. دوشنبه 29 آذر 1389


 
  سرپرست کمیته روابط بین الملل گفت: هنوز فدراسیون فوتبال اعلام نکرده سرمربى آینده تیم ملى صددرصد خارجى باشد.وى در مورد اینکه از کمیته روابط بین الملل خواسته شده براى تیم جوانان سرمربى خارجى پیدا کند، اظهار داشت: در حال رایزنى و بررسى هستیم تا گزینه خوبى را براى هدایت تیم جوانان بیابیم. از من خواسته شده که یک مربى خوب خارجى در رده هاى پایه پیدا کنم و من هم دنبال مربى که حتما هدایت تیم ملى خاصى را بر عهده داشته باشم نیستم. مى خواهم مربى را بیاوریم که در این تیم تاثیر گذار باشد. او در مورد اینکه براى انتخاب سرمربى آینده تیم ملى بزرگسالان در چه مرحله اى بسر مى برد، گفت: من مشغول کارم هستم اما هنوز فدراسیون به طور صد در صد نگفته که مى خواهد سرمربى آینده خارجى باشد. سرپرست کمیته روابط بین اللمل فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار تدارکاتى تیم ملى در تاریخ ۱۲ دى گفت: براى این تاریخ در حال مذاکره با یک تیم از قاره آفریقا و در مرحله امضاى قرارداد هستیم و به محض عقد قرارداد نام حریف تیم ملى را اعلام مى کنیم. این بازى در دوحه قطر برگزار مى شود. دوشنبه 29 آذر 1389


 
 

جدول لیگ برتر فوتبال در هفته نوزدهم

ردیفتیم ها بازیبردمساویباختزدهخورده+/-امتیاز
1ذوب آهن اصفهان1911060226131339
2استقلال تهران1909070329240534
3سپاهان1708070230151531
4مس کرمان1908070427180931
5تراکتورسازی1908070422140831
6نفت آبادان1809010823200328
7پرسپولیس19080308242703-27
8فولاد خوزستان1906080533201326
9صبای قم1806070524200425
10ملوان19050806162105-23
11راه آهن19060409202505-22
12سایپا19050509273205-20
13پاس همدان19040807172306-20
14شهرداری تبریز19040807263509-20
15شاهین19040708192203-19
16نفت تهران19031006152106-19
17پیکان19050311213211-18
18استیل آذین19040609163115-18
جدول گلزنان لیگ برتر فوتبال
14 گل
ادینهو(مس)
11 گل
رضا نوروزى (فولاد)، کریم انصارى فرد (سایپا)
9 گل
سعید دقیقى (شهردارى تبریز)
8 گل
میلاد میداودى (استقلال)، آرش افشین (فولاد)، سیدمحمد حسینى (ذوب آهن) و روح الله عرب (صنعت نفت)
7 گل
مهرداد اولادى (ملوان)، سیاوش اکبرپور (استیل آذین)، محسن بیاتى نیا (صباى قم) و ابراهیم توره (سپاهان)
6 گل
محمد نورى (پرسپولیس)، فرهاد مجیدى و آرش برهانى(استقلال)، محمد غلامى (استیل آذین) و عباس محمدرضایى (سایپا)

نتایج بازیهای فوتبال لیگ برتر جام خلیج فارس هفته نوزدهم

لیگ برتر فوتبال ایران هفته نوزدهم

28 آذرنتیجه پایانییکشنبه
صبای قم4 - 1پرسپولیس
28 آذرنتیجه پایانییکشنبه
استیل آذین1 - 1پاس
نفت آبادان0 - 1سایپا
تراکتورسازی1 - 0راه آهن
نفت تهران0 - 1شهرداری تبریز
پیکان1 - 2شاهین
مس0 - 1ذوب آهن
سپاهان0 - 0ملوان
28 آذرنتیجه پایانییکشنبه
استقلال1 - 4فولاد

 

 

لیگ برتر فوتبال ایران هفته بیستم

02 دی14:15پنجشنبه
پرسپولیس- - -سایپا
فولاد- - -سپاهان
شاهین- - -صبای قم
استیل آذین- - -نفت تهران
پاس- - -پیکان
راه آهن- - -نفت آبادان
ملوان- - -مس
تراکتورسازی- - -شهرداری تبریز
02 دی16:15پنجشنبه
ذوب آهن- - -استقلال

 

فوتبال جام ملتهای آسیا- قطر

21 دی--سه شنبه
ایران- - -عراق



فوتبال جام ملتهای آسیا- قطر

25 دی--شنبه
کره شمالی- - -ایران



فوتبال جام ملتهای آسیا- قطر

29 دی--چهارشنبه
ایران- - -امارات

اخبار لیگ برتر ایران بعد هفته هجدهم

- اسون گوران اریکسون شایعه سرمربیگرى تیم ملى فوتبال ایران را رد کرد. سرمربى سابق تیم ملى فوتبال انگلیس و باشگاه منچسترسیتى در گفت وگو با اسکاى اسپورت شایعه حضورش در ایران و هدایت تیم ملى فوتبال را رد کرد. اریکسون در جام جهانى هدایت تیم ملى فوتبال ساحل عاج را برعهده داشت و پس از پایان این رقابت ها حاضر به ادامه همکارى با این کشورآفریقایى نشد. به دنبال اعلام افشین قطبى براى کناره گیرى از تیم ملى فوتبال ایران پس از پایان جام ملت هاى آسیا در قطر از اریکسون به عنوان یکى از گزینه هاى جانشینى قطبى یاد مى شد. گوران اریکسون درباره شایعه هدایت تیم ملى ایران گفت: هیچ کس با من تماسى نگرفته و من در جریان این مساله نیستم.علاقه اى هم به این کار ندارم و از شرایط فعلى ام در لستر سیتى راضى هستم. دوشنبه 22 آذر 1389


 کفاشیان: گزینه اول جانشینى قطبى یک مربى بزرگ خارجى است 
 
  على کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به دنبال یک مربى خوب و بزرگ خارجى براى جانشینى قطبى هستیم.وى در خصوص حضور مسئولان ژاپنى در کمپ تیم هاى ملى ایران اظهار داشت: نزدیک انتخابات AFC هستیم و نامزدها فرصت را مناسب مى بینند تا براى رایزنى به کشورها سفر کنند. ما نیز فرصت را غنیمت مى شماریم و در مورد مسائل مختلف با آنها صحبت مى کنیم. ژاپنى ها اعلام کردند که چنین جایى را تاکنون ندیده اند و براى همکارى با ایران ابراز تمایل بسیارى داشتند.کفاشیان درباره انتخاب اردن به عنوان نماینده آسیا در فیفا یادآور شد: کره جنوبى و اردن نماینده هاى آسیا در فیفا بودند که ما به علت مسلمان بودن کشور اردن و همچنین قرار گرفتن آن در غرب آسیا این کشور را به عنوان راى خود انتخاب کردیم. ما بر اساس مسائل اخلاقى و همچنین وجود کشور مسلمان این انتخاب را انجام دادیم.وى درباره حمایت هاى افرادى که ایران انتخاب مى کند، عنوان کرد: به دنبال ضمانت اجرایى این مسائل نیستیم. مواضع دولت را در نظر مى گیریم و بر اساس حقى که داریم نماینده مورد نظر را انتخاب مى کنیم. اصول اخلاقى ما ترجیح مى دهد که از کشورهاى مسلمان و همسایه در جایگاه هاى مختلف استفاده شود. زمانى که ما بن همام را مورد حمایت قرار دادیم کاندیداهاى چین نیز حضور داشتند اما به علت مسلمان بودن وى او را انتخاب کردیم. رئیس فدراسیون فوتبال در مورد قرارداد افشین قطبى با باشگاه شیمیزى ژاپن گفت: حق قطبى است که با هر باشگاهى که بخواهد قرارداد امضا کند. ما به هیچ عنوان وضعیت قطبى را پس از جام ملت هاى آسیا مشخص نکردیم و حتى احتمال حضور وى را بسیار کم دانستیم پس این نکته که او به دنبال قرارداد با تیم هاى دیگر باشد حق طبیعى او است. قطبى قبلا به ما گفته بود و ما نیز اعلام کردیم که اگر پیشنهاد مطلوبى به دست ما رسید به او اعلام مى کنیم. کفاشیان در خصوص انتخاب سرمربى تیم ملى پس از مسابقات جام ملت هاى آسیا گفت: در این مورد عجله نخواهیم کرد و از رسانه ها نیز مى خواهم فرصت کافى را در اختیار ما قرار بدهند. بحث انتخاب سرمربى حساس است و باید با تمام تمرکز این انتخاب صورت گیرد. از هم اکنون به فکر آن هستیم تا بهترین گزینه را براى تیم ملى انتخاب کنیم. وى درباره اینکه این مربى خارجى خواهد بود و یا ایرانى، خاطرنشان کرد: در وهله اول ما به دنبال سرمربى خارجى هستیم. البته به فکر مربیان ایرانى نیز خواهیم بود و تلاش مى کنیم بهترین گزینه را براى تیم ملى انتخاب کنیم. سازمان تربیت بدنى در مورد مسائل مالى هیچ محدودیتى قرار نداده و عنوان کرده هر مربى بخواهید با آن قرارداد ببندید. رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور اریکسون و مارادونا در تیم ملى فوتبال ایران تصریح کرد: مارادونا براى سرمربیگرى در تیم ملى مطرح نبود و فقط بحث دیدن او و سفر به ایران مورد بررسى قرار گرفته بود. به هیچ عنوان با او و اریکسون مذاکره نکرده ایم هرچند که به دنبال یک مربى خوب و بزرگ خارجى هستیم. فدراسیون تمام تلاش خود را انجام مى دهد به طور مستقیم با افراد مذاکره کند تا دست دلال ها از این موضوع بسته بماند.
 
 


 عباس ترابیان سرپرست کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: ما بدون توجه به یارگیرى کشورها براى انتخابات آتى AFC به کسانى راى خواهیم داد که منافع کشورمان در آن باشد. وى پیش از جلسه با دبیرکل فدراسیون ژاپن در گفت وگو با خبرنگاران درباره سفر مقامات فدراسیون ژاپن به ایران گفت: در تمامى انتخابات لابى یکى از رسم و رسومات همیشگى است. به عنوان نمونه در حال حاضر رقابت فشرده اى بین دکتر چان از کره جنوبى و مقام اردنى در گرفته که البته نظر بیشتر افراد در AFC برروى دکتر چان است. از سوى دیگر اردنى ها مى گویند به خاطر اینکه کشور مسلمانى هستند باید راى ایران اردن باشد. از سوى دیگر ما عضو فدراسیون غرب آسیا هستیم و با اردن هم همکارى داریم و نظر شوراى المپیک آسیا و شیخ فهد هم برروى این فرد اردنى است. با این حال ما باید نسبت به روابط مان با کره جنوبى هم هوشیار باشیم. ترابیان درباره صحبت هاى اریکسون و این که گفته از ایران مذاکره اى با او نشده و علاقه اى هم براى حضور در ایران ندارد، گفت: من باید ابتدا صحبت هاى اریکسون را به طور دقیق و کامل بخوانم و آن وقت است که درباره آن اظهارنظر مى کنم اما همین قدر بگویم که اریکسون و ایویچ از کسانى بودند که فدراسیون فوتبال ایران براى حضور آنها در کمیته فنى در نظر داشت. مى خواستیم که آنها بیایند و نظر بدهند و کمک کنند و همه مسایل در همین حد بوده است. دوشنبه 22 آذر 1389


 
 مجتبى شریفى رئیس کمیته انضباطى فدراسیون فوتبال گفت: راى محکومیت باشگاه پرسپولیس در خصوص پرداخت مالیات افشین قطبى طبق مستندات و قرارداد موجود بوده است. وى ضمن بیان این مطلب و طرح این موضوع که «برخلاف گفته ها راى مذکور بلوغ و جامعیت لازم را دارد و بر اساس مدارک و مستندات موجود اتخاذ شده است»، اظهار داشت: کمیته انضباطى بدور از هرگونه جانبدارى و با رعایت اصل عدالت و انصاف در خصوص این پرونده به اعلام راى پرداخته و از این راى با قدرت دفاع مى کند.او یادآور شد: راى مذکور با در نظر گرفتن جمیع جهات و پس از شنیدن اظهارات و ادله طرفین و مستندات ارائه شده به کمیته انضباطى اتخاذ شده و از نظر ما غیرقابل تغییر است.شریفى در خصوص اعتراض باشگاه پرسپولیس به راى مذکور اظهار داشت: این حق باشگاه پرسپولیس است که با اعتراض به راى صادر شده پرونده را در کمیته استیناف پیگیرى کند و مکلف هستیم این پرونده را براى رسیدگى مجدد به کمیته استیناف ارجاع دهیم. دوشنبه 22 آذر 1389


 
 ایمان مبعلى به دلیل اخراج در بازى مقابل شهردارى تبریز با ۱۰ میلیون جریمه نقدى از سوى باشگاه روبرو شد.ایمان مبعلى که صبح دیروز با نظر مظلومى اجازه تمرین را پیدا نکرده بود به باشگاه استقلال رفت و با معاونین باشگاه استقلال جلسه اى در خصوص اتفاقات بازى استقلال و شهردارى تبریز برگزار کرد. این جلسه به در خواست کادرفنى استقلال براى مشخص شدن دلیل اخراج این بازیکن بود. پس از شنیدن اظهارات مبعلى، باشگاه استقلال این بازیکن را به واسطه اینکه ممکن بود با ادامه حضور وى، تیم صاحب ۳ امتیاز شود ۱۰ میلیون تومان جریمه کرد. البته مبعلى در باشگاه تاکید کرده که اهانتى به داور مسابقه نداشته و همچنان به اخراجش معترض بود. دوشنبه 22 آذر 1389


 
 اصغر حاجیلو سرپرست تیم ملى فوتبال ایران گفت: اسامى بازیکنان تیم ملى براى حضور در آخرین مرحله اردوى تدارکاتى تیم ملى روز اول دى ماه اعلام خواهد شد. وى افزود: اسامى ۲۷ بازیکن تیم ملى براى شرکت در اردوى قطر و برگزارى ۲ دیدار دوستانه در این کشور روز اول دى ماه اعلام خواهد شد و پس از دو روز تمرین در تهران، تیم ملى روز سوم دى ماه عازم قطر خواهدشد. حاجیلو یادآورشد: طبق برنامه ریزى انجام شده تیم ملى درشهر دوحه دو دیدار تدارکاتى را برگزارخواهد کرد که نخستین دیدار روز۷ دى ماه برگزار خواهد شد ولى تاکنون دومین حریف تدارکاتى ایران مشخص نشده است.وى اضافه کرد: بازیکنان تیم ملى پس از انجام تمرینات منظم تاکتیکى، برگزارى دو دیدار تدارکاتى و انطباق با شرایط آب و هوایى روز ۱۳ دى ماه به ایران بازمى گردند تا پس از استراحتى ۲ روزه بار دیگر روز ۱۵ دى ماه عازم قطر شوند تا خود را براى مسابقات جام ملتهاى آسیا و دیدار روز ۲۱ دى ماه مقابل تیم ملى عراق آماده کنند.سرپرست تیم ملى یادآور شد : پس از اردوى قطر از بین ۲۷ بازیکن دعوت شده به اردوى تیم ملى چهار نفر خط مى خورند و تیم ملى با ۲۳ بازیکن نهایى راهى مسابقات قطر شود. دوشنبه 22 آذر 1389


 

برنامه و نتایج بازیهای فوتبال در هفته هجدهم و نوزدهم

سایپا1 - 1صبای قم
پاس0 - 0مس
شاهین0 - 1نفت آبادان
ذوب آهن0 - 0پیکان
19 آذرجمعه
شهرداری تبریز0-0استقلال

لیگ برتر فوتبال ایران هفته هجدهم

18 آذرنتیجه پایانیپنجشنبه
فولاد1 - 2استیل آذین
پرسپولیس0 - 1تراکتورسازی
راه آهن2 - 2سپاهان
ملوان0 - 0نفت تهران

 

لیگ برتر فوتبال ایران هفته هجدهم

19 آذر15:00جمعه
سایپا- - -صبای قم
پاس- - -مس
شاهین- - -نفت آبادان
شهرداری تبریز- - -استقلال
ذوب آهن- - -پیکان


لیگ برتر فوتبال ایران هفته نوزدهم

28 آذر14:15یکشنبه
صبای قم- - -پرسپولیس
28 آذر15:00یکشنبه
استیل آذین- - -پاس
نفت آبادان- - -سایپا
تراکتورسازی- - -راه آهن
نفت تهران- - -شهرداری تبریز
پیکان- - -شاهین
مس- - -ذوب آهن
سپاهان- - -ملوان
28 آذر16:15یکشنبه
استقلال- - -فولاد



لیگ برتر فوتبال ایران هفته بیستم

02 دی14:15پنجشنبه
پرسپولیس- - -سایپا
فولاد- - -سپاهان
شاهین- - -صبای قم
استیل آذین- - -نفت تهران
پاس- - -پیکان
راه آهن- - -نفت آبادان
ملوان- - -مس
تراکتورسازی- - -شهرداری تبریز
02 دی16:15پنجشنبه
ذوب آهن- - -استقلال



فوتبال جام ملتهای آسیا- قطر

21 دی--سه شنبه
ایران- - -عراق


فوتبال جام ملتهای آسیا- قطر

25 دی--شنبه
کره شمالی- - -ایران


فوتبال جام ملتهای آسیا- قطر

29 دی--چهارشنبه
ایران- - -امارات


جدول لیگ برترایران در هفته هجدهم

<><>
ردیفتیم ها بازیبردمساویباختزدهخورده+/-امتیاز
1ذوب آهن اصفهان1810060225131236
2استقلال تهران1809070228200834
3مس کرمان1808070327171031
4سپاهان1608060230151530
5تراکتورسازی1807070421140728
6نفت آبادان1709010723190428
7پرسپولیس1808030723230027
8فولاد خوزستان1805080529191023
9صبای قم1705070520190122
10راه آهن18060408202404-22
11ملوان18050706162105-22
12نفت تهران18031005152005-19
13پاس همدان18040707162206-19
14پیکان18050310203010-18
15سایپا18040509263206-17
16شهرداری تبریز18030807253510-17
17استیل آذین18040509153015-17
18شاهین18030708172104-16
جدول گلزنان لیگ برتر فوتبال
14 گل
ادینهو(مس)
10 گل
رضا نوروزى (فولاد) و کریم انصارى فرد (سایپا)
8 گل
میلاد میداودى (استقلال)، سعید دقیقى (شهردارى تبریز) ، سیدمحمد حسینى (ذوب آهن) و روح الله عرب (صنعت نفت آبادان)
7 گل
ابراهیم توره (سپاهان)، محسن بیاتى نیا (صباى قم)، آرش افشین (فولاد) و مهرداد اولادى (ملوان)
6 گل
محمد نورى (پرسپولیس)، فرهاد مجیدى و آرش برهانى (استقلال)، محمد غلامى (استیل آذین) و عباس محمدرضایى (سایپا)
نرم افزار بسیار جالب جدول ساز اتوماتیک فوتبال توضیحات بیشتر و دانلود رایگان در 
http://easysport.blogsky.com/1389/07/23/post-238

اخبار فوتبال ایران در هفته هجدهم لیگ برتر ایران

 

 احتمال برکنار شدن علی دایی: 

به گزارش برخی از اخبار واصله در صورت نتیجه نگرفتن پرسپولیس در بازی بعدی علی دایی از سمت خود استعفا خواهد داد.حال این استعفا باشد یا اخراج باید منتظر بازی بعدی این تیم مقابل صبای قم ماند.

 

قطبى: خوشحالم که به بهترین لیگ آسیا مى روم

- افشین قطبى گفت: از این که فرصت کارکردن در بهترین لیگ آسیا را پیدا کردم و مى توانم عضوى از یک باشگاه با تاریخچه اى غنى و انگیزه قهرمان شدن در آسیا باشم، خوشحالم.وى درباره تیم ملى ایران گفت: من فکر و تمرکزم درحال حاضر معطوف به مبارزه پیش رو (جام ملتهاى آسیا) است. بیش از ۲۰ ماه براى ساختن یک تیم تماشاگرپسند و محبوب کار کردم، تیمى که ایران مى تواند به آن افتخار کند. این تیم تمام خصوصیات قهرمان شدن در آسیا را دارد و من با تعهد کامل بدنبال بوقوع پیوستن این آرزوى دیرینه هستم. قطبى افزود: درطول یک سال اخیر موقعیت هاى دیگرى هم براى من پیش آمد که تیم ایران را ترک و موقعیت هاى دیگرى را در زمینه مربیگرى تجربه کنم اما با تمام سختى ها و چالش هایى که بعنوان سرمربى تیم ملى ایران با آن مواجه بودم، من متعهد به پایان رساندن قراردادم بودم و اینکه به هدف خودم که همان قهرمانى در جام ملتهاى آسیا است، برسم. هرچقدر به این مسابقات نزدیک مى شویم، انگیزه من نیز بیشتر مى شود زیرا کسب مقام قهرمانى در آسیا، نهایت پیروزى براى فوتبال ایران خواهد بود. افشین قطبى همچنین ادامه داد: از تمام ایرانیانى که من را حمایت کردند، تشکر مى کنم. قلب من همیشه با آنها خواهد بود. از آنان مى خواهم که همچنان به حمایت خود از تیم ملى کشورمان ادامه دهند. وى در پایان گفت: دعا، تشویق و حمایت آنها، بازیکنان تیم ملى ایران را در موقعیت برترى قرار مى دهد. امیدوارم که عملکرد ما، باعث خوشحالى و سربلندى تمام ایرانیان سراسر جهان شود.

 

 - تیم فوتبال استقلال تهران در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل مقابل شهرداری تبریز رضایت داد. دیدار پایانی هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور بین 2 تیم استقلال تهران و شهرداری تبریز با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافت. برخلاف بازی کسل کننده نیمه نخست این 2 تیم که بار فنی نیز نداشت انجام بازی هجومی در دستور کار بازیکنان تیم استقلال قرارگرفته بود که از سوی دیگر به نظر می رسید استفاده از ضد حملات برنامه بازیکنان تیم شهرداری تبریز دراین نیمه بود.
برهمین اساس، بازیکنان استقلال ازهمان دقایق ابتدایی نیمه دوم حملات برنامه ریزی شده ای را برروی دروازه تیم حریف طراحی کرده و فشارزیادی برروی دروازه شهرداری تبریز وارد کردند اما نتوانستند از موقعیت های خود به خوبی استفاده کرده و به گل برسند.
مهم ترین فرصت این تیم را اسماعیل شریفات در دقیقه 80 از دست داد ، این بازیکن که در یک حرکت ترکیبی در محوطه جریمه صاحب توپ شده بود با کم دقتی این فرصت را از دست داد.
ازسوی دیگربازیکنان شهرداری تبریز نیز که به کسب نتیجه تساوی مقابل تیم استقلال تهران رضایت داشتند با دفاع منطقی بازیکنان استقلال را در دستیابی به گل ناکام گذاشتند.
در وقت های اضافه نیمه دوم بازیکنان هر 2 تیم موقعیت های مناسبی برای گلزنی بدست آوردند که با بی دقتی مهاجمان 2 تیم این فرصت ها از دست رفت.
تیم استقلال تهران با کسب این نتیجه 34 امتیازی شد و همچنان در رده دوم جدول لیگ برتر و پایین تر از تیم ذوب آهن اصفهان باقی ماند.
شهرداری تبریز نیز با کسب این نتیجه 17 امتیازی شد و به رده هفدهم جدول رده بندی صعود کرد.
قضاوت این دیدار برعهده محمود رفیعی بود و بهرام نقوی و محمدرضا امینی کمک های رفیعی در این بازی بودند.
داور این بازی ، ایمان مبعلی و رسول پیرزاده هافبک های استقلال و شهرداری تبریز را در نیمه نخست با نشان دادن کارت قرمز جریمه و از زمین بازی اخراج کرد تا هر 2 تیم نیمه دوم را با 10 نفر بازی کنند.
 

 - باشگاه استقلال با انتقاد از لغو ناگهانى دیدار با شهردارى تبریز اعلام کرد: مگر در این هواى آلوده بازیکنان ما تمرین نمى کنند؟محمد سررشته دارى مدیر روابط عمومى باشگاه استقلال در مورد لغو ناگهانى دیدار این تیم با شهردارى تبریز گفت: مهم ترین اشکال لغو ناگهانى دیدار دیروز این است که هتل به بازیکنان ما گفت باید اتاق ها راتحویل بدهند زیرا ما تا دیشب اتاق ها را رزرو کرده بودیم. مربیان ما نمى دانستند که باید براى بازیکنان تمرین سبک و عرق گیرى در محوطه هتل برگزار کنند یا تمرین معمولى.وى ادامه داد: اشکال دیگر لغو ناگهانى مسابقه آن هم در حالى که یک ساعت و نیم قبل از بازى این خبر اعلام مى شود این است که ما در همین هواى آلوده تهران تمرین مى کنیم. چطور تمرین در طول هفته اشکالى ندارد اما فقط ۹۰ دقیقه مسابقه ایراد دارد؟ اگر قرار است تمرین هم نکنیم آن را به ما اعلام کنند تا این مساله را هم بدانیم.مدیر روابط عمومى استقلال تاکید کرد: اگر قرار است روز شنبه بازى برگزار شود باید پرسید، مگر روز شنبه آلودگى هواى تهران از روز جمعه که تمام اداره ها تعطیل است بیشتر نیست؟ ضمن اینکه اگر قرار باشد این دیدار به زمان دیگرى موکول شود بازى هاى استقلال که باید در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشته باشد بعد از جام ملت ها فشرده تر مى شود. امیدواریم دیگر از این تصمیم هاى ناگهانى در فوتبال اتخاذ نشود. شنبه 20 آذر 1389


 
 سرمربى تیم ملى فوتبال ایران با عقد قراردادى یک ساله به تیم شیمیزو اس پالس ژاپن پیوست. افشین قطبى پس از گفت وگو با مدیران باشگاه شیمیزو اس پالس هدایت این تیم را بر عهده گرفت. قطبى که در حال حاضر هدایت تیم ملى ایران را بر عهده دارد پس از جام ملت هاى آسیا که دى ماه برگزار مى شود، قراردادش تمام شده و پس از آن به ژاپن خواهد رفت. قرارداد قطبى با این تیم ژاپنى از اول فوریه ۲۰۱۱ ( ۱۲ بهمن ۸۹) آغاز مى شود. قطبى پیش از این گفته بود که تا پایان جام ملت ها سرمربى تیم ایران خواهد بود. شیمیزو در این فصل به مقام ششم جى لیگ رسیده است و در حال حاضر در بین ۴ تیم برتر جام حذفى است. شیمیزو اس پالس که در شهر شیزوکا واقع است، در سال ۱۹۹۱ تاسیس شده و یکى از جوان ترین باشگاه هاى جى لیگ به شمار مى رود. آنها یکى از ۵ تیمى هستند که از زمان افتتاح جى لیگ در سال ۱۹۹۳ تاکنون سقوط نکرده اند. شنبه 20 آذر 1389


 
 على سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنى اقدام قطبى در عقد قرارداد با تیم شیمیزوى ژاپن را طبیعى دانست. وى درباره اینکه افشین قطبى با شیمیزوى ژاپن قرارداد بسته تا پس از جام ملت ها هدایت این تیم را بر عهده بگیرد عنوان کرد: به هر حال ایشان تا پایان جام ملت ها با ما قرارداد دارد و طبیعى است به بعد از آن فکر کند. او ادامه داد: پیش تر نیز گفته بودم در صورتى که قطبى تیم ملى را قهرمان آسیا کند نمره ۲۰ مى گیرد و جزو کاندیداهاى مربیگرى تیم ملى پس از جام ملت ها خواهد بود. سعیدلو درباره حضور مارادونا درتیم ملى ایران اظهار داشت: قبلا گفته ام که فدراسیون در صورتى که مى خواهد مربى بزرگى بیاورد این کار را انجام دهد و هزینه اش را ما مى پردازیم. فکر مى کنم حق طبیعى مردم است که چهره هاى بزرگ و سرشناس را به عنوان مربى تیمشان ببیند. رئیس سازمان تربیت بدنى خاطرنشان کرد: پس از جام ملت ها باید براى جام جهانى ۲۰۱۴ آماده شویم و دیگر نباید این گونه باشد که بگوییم به خاطر نداشتن مربى خوب و بزرگ از راهیابى به جام جهانى بازماندیم. البته در کنار این موضوع باید ورزشکاران و زیرساخت هاى خود را نیز تقویت کنیم. شنبه 20 آذر 1389


 
 عباس ترابیان سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال از تمایل این فدراسیون براى همکارى با سرمربى پیشین تیم ملى انگلیس خبر داد. وى در شرایطى که گزارش هاى مبنى بر تمایل به همکارى با دیگو مارادونا در تهران را رد کرد، گفت: در صورتى که بتوانیم با اریکسون همکارى کنیم، بسیار خرسند خواهیم شد. او تجربه فراوان کارى دارد.ترابیان ضمن رد هرگونه شائبه تماس با اریکسون، مربى ۶۲ ساله تیم لسترسیتى افزود: پس از رقابت هاى جام ملت هاى آسیا در مورد مربى آینده تیم ملى تصمیم گیرى خواهیم کرد. در صورتى که بحث انتخاب مربى خارجى مطرح باشد، من از اریکسون حمایت خواهم کرد. هر چند که تاکنون تماس و ملاقاتى نداشتیم. در ایران نشریات زیادى هستند که مى خواهند با طرح چنین مسائلى جریان سازى کنند. شنبه 20 آذر 1389


 
 حسین فرکى سرمربى تیم فوتبال نفت تهران گفت: بحث انتقال تیم به استان مرکزى متاسفانه شرایط روحى و تمرکز ما را بر هم زد. وى درباره تساوى بدون گل مقابل ملوان انزلى تصریح کرد: طبق معمول بازى خوبى ارایه دادیم اما متاسفانه این بازى خوب با نتیجه همراه نشد و نتوانستیم مزد بازى خوبمان را بگیریم. او ادامه داد: ملوان تیم باسابقه و ریشه دارى است که از مهره هاى خوبى بهره مى برد اما مقابل تیمى که درصد بالایى از جوان ها را دارد و اولین تجربه لیگ برترى اش را مى گذراند مستحق پیروزى نبود و این حق نفت بود که باید بازى را مى برد. فرکى در مورد بازیکنان جدید این تیم گفت: رضا ناصحى و یک بازیکن برزیلى را به ترکیب تیم اضافه کردیم تا به شرایط بازى برسند. با توجه به وضعیتى که این دو بازیکن داشتند و کمى ناهماهنگ بودند، کارشان رضایت بخش بود و در اولین حضور عملکرد خوبى داشتند. شنبه 20 آذر 1389

 

 

 

 شکستهای متوالی پرسپولیس ، این بار مقابل تراکتورسازی 
 
تیم فوتبال پرسپولیس تهران با هدایت علی دایی پس از هفده سال برابر تراکتورسازی تبریز با شکست روبرو شد تا چهارمین باخت پیاپی خود در لیگ برتر دهم را تجربه کند. دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور در حالی با قضاوت 'خداداد افشاریان' برگزار شد که بیش از 60 هزار تماشاگر متعصب تبریزی در ورزشگاه یادگار امام(ره) حضور یافته و این دیدار را از نزدیک تماشا کردند. پرسپولیس تهران پیش از این بازی با توجه به 3 شکست سنگین پیاپی و فاصله گرفتن از جمع مدعیان قهرمانی در شرایطی خوبی قرار نداشت.
از سوی دیگر تراکتورسازی هم با توجه به نتایج خوبی که در دیدارهای اخیر خوب کسب کرده بود برای کسب 3 امتیاز پای به این میدان گذاشت.
پیش از این دیدار پرسپولیس تهران 27 امتیاز و تراکتورسازی تبریز 25 امتیازی بودند.
شیث رضایی مدافع پرسپولیس که پس از شهرآورد تهران از جمع سرخ پوشان تهرانی اخراج شده بود در این دیدار در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور داشت و بازوبند کاپیتانی را هم بر بازوی خود بسته بود.
این دیدار با توجه به حساسیت زیاد از سوی هر دو تیم با احتیاط آغاز شد.
پرسپولیس توپ و میدان را در دقایق ابتدایی بیشتر از میزبان خود در اختیار داشت اما در دقیقه 25 محمد ابراهیمی در محوطه جریمه با خطای رضا نورمحمدی متوقف شد تا پنالتی به سود تراکتورسازی اعلام شود.
این ضربه پنالتی را جاسم کرار به گل اول تراکتورسازی تبریز تبدیل کرد.
ثانیه های بعد غلامرضا رضایی توسط مدافعان تبریزی متوقف شد که داور بازی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.
پس از این صحنه بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس اعتراض فراوانی به تیم داوری داشتند.
آندرانیک تیموریان هافبک ملی پوش تراکتورسازی که در ترکیب اصلی این تیم حضور نداشت در دقیقه 42 نیمه نخست وارد زمین شد و جای علیرضا جلیلی را گرفت.
تلاش بازیکنان پرسپولیس برای جبران گل خورده در نیمه نخست ثمری نداشت.
پرسپولیس در نیمه دوم برای جبران نتیجه حملات مختلف اما بی برنامه ای را بر روی دروازه میزبان خود انجام داد.
در دقیقه 63 جاسم کرار هافبک عراقی تراکتورسازی به دلیل خطای بی مورد برروی محمد نوری از زمین بازی اخراج شد.
این بازیکن عراقی پس از اخراج اعتراض شدیدی به تیم داوری داشت.
تماشاگران تبریزی پس از اخراج هافبک تیمشان شعارهای مختلفی را بر علیه تیم داوری سردادند.
تیم پرسپولیس تهران در نیمه دوم با وجود 10 نفره بودن حریف حتی یک فرصت مناسب گلزنی هم به دست نیاورد تا این بازی را با حساب یک بر صفر واگذار کند.
پرسپولیس با قبول هفتمین شکست فصل خود 27 امتیازی باقی ماند و تراکتورسازی هم به امتیاز بیست و هشتم رسید.


 

 

 

 با انجام آیین قرعه کشى، ۴ نماینده ایران حریفان خود را در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۱ شناختند. آیین قرعه کشى ۳۲ تیم حاضر در فصل آتى لیگ قهرمانان آسیا دیروز در کوالالامپور برگزار شد که ذوب آهن، سپاهان، پرسپولیس و استقلال ۴ نماینده ایران حریفان خود را در مرحله گروهى رقابت ها شناختند. قرعه کشى لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۱ به شرح ذیل است:
گروه A
۱ـ الهلال عربستان
۲ـ سپاهان ایران
۳ـ الجزیره امارات
۴ـ الغرافه قطر
گروه B
۱ـ استقلال ایران
۲ـ النصر عربستان
۳ـ پاختاکور ازبکستان
۴ـ برنده پلى آف بین برنده الاتحاد و السد قطر با دمپونى هند
گروه C
۱ـ الاتحاد عربستان
۲ـ پرسپولیس ایران
۳ـ الوحده امارات
۴ـ بنیادکار ازبکستان
گروه D
۱ـ ذوب آهن ایران
۲ـ الریان قطر
۳ـ الامارات امارات
۴ـ الشباب عربستان
گروه E
۱- تیانجیا تدا چین
۲- جى جو یونایتد کره جنوبى
۳- گامبا اوزاکاى ژاپن
۴- ملبورن ویکتورى استرالیا
گروه F
۱- اف سى سئول کره جنوبى
۲- ناگویا ژاپن
۳- هانگ ژونگ چین
۴- برنده پلى آف
گروه G
۱- آرمنا اندونزى
۲- شاندونگ چین
۳- کرزو اوزاکاى ژاپن
۴- چونبورک موتورز کره جنوبى
گروه H
۱- اف سى سیدنى استرالیا
۲- شانگهاى چین
۳- سوان سامسونگ کره جنوبى
۴- برنده کاشیما آنتلرز و قهرمان جام پادشاهى چهارشنبه 17 آذر 1389


 
- پرویز مظلومى سرمربى استقلال قرعه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را خوب توصیف کرد.وى درباره قرعه کشى لیگ قهرمانان آسیا و گروهى که استقلال در آن قرار گرفته است، اظهار داشت: نسبتا قرعه خوبى است. تیم هاى خوب در گروه هاى مختلف تقسیم شده اند و نمى توان گروه خاصى سخت تر است. در مورد هیچ حریفى هم نمى توان اکنون نظر قطعى داد. باید از اکنون به دنبال شناخت حریفان رفت اما در مسابقات است که مشخص مى شود هر تیم چه توانى دارد.مظلومى ادامه داد: تیم هاى ایرانى باید اکنون با هم متحد شوند. ما از حالا رقیب هم نیستیم و رفیقیم. باید به هم کمک کنیم چون به نام ایران در این مسابقات شرکت مى کنیم مشکلى پیش نیاید و بهترین نتیجه را بگیریم.سرمربى آبى پوشان درباره مصدومیت بازیکنان این تیم و امکان ایجاد مشکل براى استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت: نگرانى همیشه وجود دارد اما بازیکنان مصدوم ما تا آغاز این رقابت ها مى توانند خود را برسانند. به هر حال مصدومیت هم جزیى از فوتبال است. چه کسى فکر مى کرد میلاد میداودى اینچنین با مصدومیت روبرو شود. وى در این خصوص که على فتح الله زاده بارها اعلام کرده استقلال در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبى خواهد گرفت، گفت: همه چیز به تلاش خودمان بستگى دارد. استقلال با کمک حمایت هواداران خود و مسئولان که باید به هر چهار تیم نگاه ملى داشته باشند، مى تواند نتایج خوبى کسب کند. امیدوار هستم سازمان لیگ هم برنامه فشرده اى براى چهار تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشد. چهارشنبه 17 آذر 1389


 
- منصور ابراهیم زاده سرمربى تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان پس از قرعه کشى لیگ قهرمانان آسیا گفت: پس از مشخص شدن تیم هاى مرحله گروهى به آسان یا دشوار بودن آنها توجهى نکردم. وى پس از هم گروهى با الشباب عربستان، الریان قطر و الامارات امارات اظهار کرد: وقتى نگاهى به اسامى تیم هاى مشخص شده انداختم، اصلا به سخت و یا آسان بودنشان توجهى نکردم، چون معتقدم با هر تیمى که همگروه شده باشیم براى ما بسیار دشوار خواهد بود، چرا که اکنون همه ما را مى شناسند و مى خواهند مقابل نایب قهرمان فصل گذشته مسابقات لیگ قهرمانان قرار گیرند و قوى کار کنند. او افزود: همین موضوع که همه تصور مى کنند گروه ذوب آهن گروه آسانى است مى تواند براى ما تبدیل به بزرگترین مشکل شود.سرمربى تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان، گروه چهارم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا را آسان ندانست و با ارزیابى شرایط تیم هاى دیگر این گروه تصریح کرد: الشباب عربستان یکى از تیم هاى قدرتمند آسیا محسوب مى شود که هر ساله در این بازى ها حضور دارد و فصل گذشته نیز توانست خود را به جمع ۴ تیم پایانى مسابقات برساند. الریان قطر و الامارات امارات نیز از بهترین تیم هاى کشور خود هستند که توانسته اند جواز حضور در این رقابت ها را کسب کنند. ابراهیم زاده در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمى کنید چون الریان و الامارات به عنوان قهرمان هاى جام حذفى کشورهاى خود توانسته اند مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند، از کیفیت پایین ترى به نسبت دیگر تیمهاى قطر و امارات برخوردارند؟ خاطرنشان کرد: بدون شک این موضوع در کیفیت آنها بى تاثیر نیست و ممکن است از تیم هاى قهرمان لیگ کشورشان از قدرت کمترى برخوردار باشند، اما شرایط حاکم بر لیگ قهرمانان آسیا بسیار متفاوت است و نمى توان بر روى این جور مسائل تمرکز کرد. وى در پایان در مورد احتمال جذب بازیکن و تقویت این تیم براى مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ادامه داد: ما در لیست بازیکنان مان سه جاى خالى در اختیار داریم و سعى مى کنیم اگر بازیکن با کیفیتى دیدیم در خط هافبک و دفاع اقدام به جذب بازیکن مى کنیم. چهارشنبه 17 آذر 1389


 
- امیر قلعه نویى سرمربى تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: تیم هاى حاضر در مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا تیم هاى قدرتمندى هستند و گروه سپاهان دستکمى از گروه مرگ ندارد.وى در مورد تیم هاى همگروه سپاهان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا افزود: در گروه سختى قرار داریم و تیم هاى بزرگى در گروه سپاهان هستند. اگرچه گروه پرسپولیس به گروه مرگ تشبیه شده اما گروه ما نیز دستکمى از گروه مرگ ندارد.او با بیان اینکه تیم هاى حاضر در گروه A مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باید از نام سپاهان بترسند، تصریح کرد: تیم هاى الهلال عربستان، الجزیره امارات و الغرافه قطر بیشتر باید از نام سپاهان بترسند زیرا تیم ما تیم کوچکى نیست و در سال جارى براى رسیدن به قهرمانى به میدان مى رود. سرمربى تیم سپاهان ادامه داد: تیم ما نسبت به فصل گذشته کامل تر شده و هماهنگ تر عمل مى کند. امسال باید با اقتدار در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حاضر شویم و ناکامى پارسال را جبران کنیم، به نظر من سال گذشته بدشانسى آوردیم اما امسال دیگر با این بدشانسى مواجه نمى شویم.وى با بیان اینکه در فصل جارى ضعف هاى فصل گذشته را جبران کرده ایم، بیان داشت: با برطرف کردن ضعف هاى فصل گذشته و تقویت نقاط قوت خود، درصدد حضور قدرتمند در آسیا هستیم و اجازه نمى دهیم حریفان از نقاط ضعف ما استفاده کنند. قلعه نویى در مورد تیم هاى همگروه سپاهان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گفت: تا جایى که من مى دانم این تیم ها هر یک در کشورهاى خود صدرنشین هستند و گروه سختى در انتظار ماست. باید از هم اکنون کار را آغاز کنیم و اطلاعات خود را در مورد این تیم ها افزایش دهیم تا در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با مشکلى مواجه نشویم. وى در پاسخ به سؤالى پیرامون ناکامى اش در آسیا با تیم هاى استقلال و سپاهان اظهار داشت: بدشانسى و ناکامى نیز جزیى از فوتبال است و ما دیگر به آن عادت کرده ایم. چه کسى فکر مى کرد که بارسلونا ۵ گل به رئال مادرید بزند اما دیدیم که این اتفاق افتاد به هر حال اتفاقات فوتبال غیرقابل پیش بینى است. سرمربى تیم سپاهان در مورد دیدار این تیم با راه آهن شهررى در هفته هجدهم لیگ برتر گفت: راه آهن تیم جوان و قدرتمندى است و با شرایطى که سپاهان در صدر جدول دارد باید سه امتیاز این بازى را از آن خود کنیم. بازیکنان ما از نظر روحى وضعیت خوبى دارند اما به نظر من نباید از پیروزى هاى اخیر مغرور شوند. چهارشنبه 17 آذر 1389


 
- افشین قطبى سرمربى تیم ملى فوتبال ایران پس از انتصاب کریم باقرى به سمت مشاور فنى تیم ملى، او را یک الگوى بزرگ در تاریخ فوتبال ایران خواند و اظهار امیدوارى کرد که پیوستن او به تیم ملى، انگیزه مضاعفى به بازیکنان بدهد تا به بهترین نحو وظیفه خود را در جام ملتهاى آسیا انجام دهند.کریم باقرى روز دوشنبه ۱۵ آذرماه ۸۹ به پیشنهاد قطبى و موافقت و حکم على کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال به سمت مشاور فنى تیم ملى منصوب شد.افشین قطبى پس از این انتصاب در گفت وگویى با سایت شخصى اش اظهار داشت: احساس کردم با اضافه شدن باقرى به تیم ملى در نقش مشاور فنى از تجربه ایشان استفاده کنیم و او با شخصیت محترم و دوست داشتنى خود مى تواند به ایجاد فضاى قهرمانى در تیم کمک کند. به گفته قطبى، او نقش مشورتى در کنار سرمربى و کادر فنى خواهد داشت و روى نیمکت نخواهد نشست.قطبى از رئیس فدراسیون فوتبال در زمینه پذیرفتن پیشنهاد این انتصاب قدردانى کرد و افزود که امیدوار است باقرى، گروه فنى تیم ملى را تکمیل کند زیرا تجربه بین المللى فراوانى دارد.سرمربى تیم ملى همچنین گفت که دوران بسیار خوبى را با باقرى در پرسپولیس داشته و او در قهرمانى بیادماندنى این تیم در سال ۸۷ نقش حیاتى ایفا کرده است. چهارشنبه 17 آذر 1389
 

اخبار هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

 کریم باقرى مشاور قطبى در تیم ملى شد
 
تهران - کریم باقرى بازیکن سابق تیم ملى گفت: فقط در کنار قطبى خواهم بود و روى نیمکت نمى نشینم. کریم باقرى پس از جلسه دیروز کمیته فنى در خصوص خداحافظى از فوتبال عنوان کرد:تصمیم خودم را گرفته ام و خداحافظى ام قطعى است. امیدوارم پرسپولیس بتواند در بازى هاى آینده موفق باشد و این روند ناکامى خود را به پایان رساند. وى درباره پیشنهاد براى مربیگرى و یا حضور در هیات مدیره عنوان کرد: کاشانى در این چند سال به من لطف داشته اما هیچ پیشنهادى تاکنون صورت نگرفته و فکر نمى کنم چنین چیزى را در آینده قبول کنم. در هر صورت تصمیم خود را نگرفته ام و باید این برهه به پایان رسد تا در فرصت مناسب درباره آن فکر کنم. بازیکن سابق تیم ملى درباره نتایج امید در بازى هاى آسیایى گوانگجو تصریح کرد: پیروانى برنامه هاى خاص خود را دارد که اگر بتواند به نحوه احسن آنها را انجام دهد مى تواند نتایج خوبى کسب کند. برخى مشکلات در تیم امید وجود داشته و باید هر چه زودتر حل شود. این مسائل باعث دلسردى سرمربى نیز شد. باقرى درباره مربیگرى در تیم ملى فوتبال یادآور شد: افشین قطبى فقط از من درخواست کرد که کنارش باشم نه به عنوان مربى و نه به عنوان کمک مربى بلکه فقط در کنار سرمربى تیم ملى خواهم بود و روى نیمکت نمى نشینم. کاپیتان سابق پرسپولیس درباره نتایج کسب شده این تیم در هفته هاى اخیر گفت: در فوتبال هر اتفاقى رخ مى دهد و این نتایج نیز دور از ذهن نیست. من باید روزى از فوتبال خداحافظى مى کردم و تصمیم گرفتم در این مقطع چنین کارى را انجام دهم. وى درباره اینکه گفته مى شود نتایج ضعیف پرسپولیس به علت خداحافظى باقرى رخ داده اظهار داشت: همیشه براى ۲ تیم پرسپولیس و استقلال حاشیه هاى مختلفى درست مى کنند. موضوع خداحافظى من هیچ ربطى به نتایج پرسپولیس ندارد و حرف و حدیث ها هیچ تاثیرى نخواهد داشت. چرا باید شکست را به گردن من بیندازند؟ پرسپولیس بازیکنان خوبى دارد و مطمئن در آینده مى تواند نتایج بهترى کسب کند.

  

 - افشین قطبى سرمربى تیم ملى فوتبال گفت: باید شخصیت افراد بزرگى مانند کریم باقرى را حفظ کنیم و من خوشحالم که او در جام ملت ها به عنوان مشاور فنى در کنار تیم ملى خواهد بود. وى پس از پایان جلسه کمیته فنى درباره حضور کریم باقرى به عنوان مشاور فنى در کنار تیم ملى گفت: او با توجه به تجربه و شخصیتى که دارد مورد احترام همه مردم ایران است و مى تواند در جام ملت هاى آسیا به من و تیم ملى کمک کند. او در بازى با برزیل هم از فوتبال خداحافظى کرد و ما باید شخصیت چنین افرادى را همواره بزرگ نگه داریم. از فدراسیون فوتبال هم بسیار متشکرم که این گزینه را پذیرفت و قبول کرد که کریم مشاور فنى ما باشد. وى با بیان این که باقرى در تمرین ها حضور خواهد داشت و بازى هاى تیم ملى را از بالا تماشا خواهد کرد، گفت: او در تمرین ها در کنار ما خواهد بود و پس از تماشاى بازى هاى تیم ملى نکات مورد نظرش را به من و اعضاى کادر فنى ارائه خواهد کرد. قطبى در پاسخ به این سوال که آیا حضور این افراد در جام ملت هاى آسیا با ارائه نقطه نظرات به شما همراه خواهد بود یا خیر گفت: فکر مى کنم نقشى که آن ها خواهند داشت براى کمک به کمیته فنى است و آن ها گزارش هایشان را پس از این مسابقه ها به کمیته فنى خواهند داد. سرمربى تیم ملى درباره اشکان دژاگه هم به خبرنگاران گفت: چند روز قبل از ۱۸ دسامبر براى تماشاى تمرین ها و بازى دژاگه به آلمان سفر خواهم کرد تا از نزدیک با وضعیت او آشنا شوم. خبرنگارى پرسید آیا نگران نیستید که سرنوشتى همچون فریدون زندى و امیر شاپورزاده در انتظار دژاگه باشد که قطبى گفت: به اعتقاد من زندى در جام جهانى ۲۰۰۶ خیلى توانست به تیم کمک کند. فکر مى کنم تجربه اى که دژاگه در تیم امید آلمان به عنوان قهرمان اروپا و تیم ولفسبورگ داشته، خیلى مى تواند براى ما مثمر ثمر باشد. وقتى من با پدرش صحبت کردم، متوجه شدم که او چقدر آماده است به تیم ملى کمک کند. به هر حال پس از تماشاى تمرین هاى او دژاگه آن موقع مى تواند تصمیم بگیرد که مى تواند در کنار تیم ملى باشد یا خیر. البته من احساس مى کنم او مى تواند به ما کمک کند، ضمن اینکه از زمان آغاز اردوى نهایى تیم ملى تا شروع جام ملت ها، چهار بازى خواهیم داشت که دژاگه مى تواند در این چهار بازى به وظیفه اش در تیم ملى اشراف پیدا کند. قطبى درباره وضعیت میلاد میداودى هم گفت: با میداودى صحبت کرده ام و دکتر خانلرى هم هر روز وضعیت او را پیگیرى مى کند. میداودى تا آخرین لحظه در فهرست تیم ملى باقى خواهد ماند. وى در پایان از اعلام لیست ۵۰ نفره خود به فدراسیون فوتبال خبر داد و گفت: فدراسیون باید ۷ دسامبر این فهرست را به AFC ارسال کند. سه شنبه 16 آذر 1389


 
 کمیسیون استیناف آراى دوپینگ فوتبال، آراى کمیسیون بدوى را تایید کرد. از ۳ بازیکنى که به تازگى نتایج دوپینگ آن مثبت اعلام شد و کمیسیون بدوى رسیدگى به تخلفات دوپینگ فوتبال محکومیت آنها را صادر کرده بود، ۲ مورد تا پایان مهلت قانونى درخواست استیناف کردند که یکشنبه شب جلسه کمیسیون استیناف تشکیل شد و پس از استماع اظهارات دبیر کمیسیون و بررسى لایحه ارائه شده و مجموع مستندات موجود در پرونده اعتراض اعلام شده را وارد ندانست و آراى کمیسیون بدوى را تایید کرد. بر این اساس محسن بیاتى نیا بازیکن تیم صباى قم از لیگ برتر به ۳ ماه محرومیت، رامین کریمى نژاد از تیم فوتسال شرکت ملى حفارى ایران به مدت ۲ سال و پژمان جعفرخانى از تیم فوتسال آرش بتن قزوین به ۲ سال محرومیت از کلیه فعالیت هاى رسمى در فوتبال و فوتسال محکوم شدند. سه شنبه 16 آذر 1389


 
 در پایان نیم فصل اول لیگ برتر، محمدرضا خلعتبرى هافبک تهاجمى تیم ذوب آهن با ۸ پاس گل بهترین گلساز نیم فصل لیگ دهم شد. جدول بهترین پاسورهاى نیم فصل به شرح زیر است :
۸ پاس گل: محمدرضا خلعتبرى (ذوب آهن)
۷ پاس گل: سعید دقیقى (شهردارى تبریز)
۶ پاس گل: مهرداد پولادى (مس کرمان) جاسم کرار (تراکتورسازى)
۵ پاس گل: امیرحسین فشنگچى، هادى نوروزى (پرسپولیس) ابوذر رحیمى(راه آهن) عباس مرداسى (نفت آبادان) ایمان مبعلى( استقلال تهران)
۴ پاس گل: ابراهیم صادقى (سایپا کرج) مهرداد اولادى( ملوان) اسماعیل فرهادى، حسین ماهینى
( ذوب آهن) على علیزاده(تراکتورسازى) محرم نویدکیا (سپاهان) ستار زارع (شاهین بوشهر) سه شنبه 16 آذر 1389


 
 مهدى تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: وقتى غلام پیروانى به خاطر چهارمى تیم امید از مردم عذرخواهى کرد این عذرخواهى کل سیستم فدراسیون فوتبال است. تاج با بیان این که عذرخواهى به مردم را مى پذیریم، گفت: پیروانى خودش از کل سیستم عذرخواهى کرد اما با این حال حمله غیرفوتبالى هم درست نیست. این یک واقعیت است که دنیا روى فوتبال سرمایه گذارى کرده استف با این همه و با احترامى که به سایر رشته ها قائلم و با تبریک به خاطر پیروزى ارزشمند دیگر رشته ها این را باید بگویم که گرفتن مدال طلاى فوتبال بسیار سخت است. ما پس از پیروزى هاى متوالى و تنها با دو باخت چهارم شدیم قطعا مطلوب هیچ کس نیست که به مدال طلا نرسد. یا هیچ فدراسیونى نمى خواهد که تیمش المپیکى نشود . با این حال ما این واقعیت ها را پذیرفته ایم و تلاش مى کنیم که با رفع کمبودها و تغییرات ساختارى نتایج بهترى را در آینده کسب کنیم. سه شنبه 16 آذر 1389


 
 لیگ برتر در نیم فصل اول حدود ۱۵۲۵۰۰۰ نفر تماشاگر داشته است که میانگین حدود ۱۰ هزار نفر براى هر بازى در لیگ دهم ثبت شده است. میانگین تعداد تماشاگر لیگ برتر ایران در آسیا کمتر از تعداد تماشاگران لیگهاى ژاپن، چین، اندونزى و کره جنوبى است و با این حساب لیگ برتر پنجمین لیگ پرتماشاگر قاره آسیا محسوب مى شود. سه شنبه 16 آذر 1389


 

اخبار هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران

- حبیب کاشانى سرپرست باشگاه پرسپولیس پس از شکست سنگین تیم فوتبال این باشگاه مقابل پیکان گفت: مى دانم که پرسپولیس خوب بازى نکرد و باز هم شکست خورد.وى در مورد اظهار نظر على دایى که گفته بود کریم باقرى بدون هماهنگى با او از پرسپولیس رفته است، گفت: کنار رفتن باقرى ازپرسپولیس یک تصمیم جمعى بود و آقاى دایى هم در جریان این مساله بود. با این حال تلاش مى کنیم که یک بازى خداحافظى باشکوه را براى وى برگزار کنیم.حبیب کاشانى در مورد غیبت شیث رضایى در خط دفاعى پرسپولیس و تاثیر آن گفت: آقاى دایى تصمیم گرفتند که شیث نباشد و ما هم تابع تصمیمات کادر فنى هستیم. شیث از نظر انضباطى نتوانست نظر مساعد کادر فنى را جلب کند و به همین دلیل کنار گذاشته شد. یکشنبه 14 آذر 1389


 
 على دایى سرمربى پرسپولیس گفت: به دلیل نتایج ضعیف که دور از شأن ما است، از هواداران پرشمار تیم خجالت مى کشم.وى پس از شکست مقابل پیکان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نتیجه را ۳ بر صفر واگذار کردیم و از هواداران پرسپولیس خجالت مى کشیم، از آنهایى که ما را همواره حمایت مى کنند. البته از لحاظ فوتبالى تیم برتر میدان بودیم اما با شکست ۳ بر صفر دیگر حرفى براى گفتن نداریم. پیکان از موقعیت هاى خود استفاده کرد و ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم. او ادامه داد: متاسفانه چند بازیکن را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم. یکشنبه 14 آذر 1389


 
 افشین قطبى سرمربى تیم ملى درباره مساله مالیاتى قراردادش با باشگاه پرسپولیس گفت: در قراردادم با باشگاه پرسپولیس ذکر شده که مالیات بر عهده باشگاه است. در بند ۸ قرارداد به صراحت ذکر شده که مالیات قرارداد ۲ ساله ام با باشگاه پرسپولیس بر عهده باشگاه است و مالیات قرارداد را باید باشگاه پرسپولیس بپردازد.سرمربى تیم ملى در ادامه گفت وگویش با سایت رسمى فدراسیون فوتبال درباره لیست تیم ملى گفت: ما ۵۰ نفر را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده ایم و تمام مدارک در حال آماده شدن است و ثبت نام این بازیکنان در حال انجام شدن است. انتخاب بازیکنان ما از همین لیست خواهد بود. در لیست ما از هر پست حداقل ۴ بازیکن داریم که البته سعى مى کنیم در انتخاب بازیکنان شخصیت، کیفیت و بالانس را داشته باشیم چرا که هدف همیشه همین بوده که تیمى به جام ملتهاى آسیا برود که بازیکنان سرباز، کارگر، تاکتیک پذیر و با تفکر تیمى و گروهى داشته باشد و بتواند نتایج خوبى بگیرد. حساسیت ما روى این مساله انتخاب تا روز آخر وجود دارد. در نهایت ۲۷ بازیکن را به جام ملتهاى آسیا مى بریم که شامل ۴ گلر و ۲۳ بازیکن است.قطبى درباره برنامه ریزى براى تیم ملى در مدت زمان باقى مانده تا آغاز رقابتهاى جام ملتهاى آسیا گفت: ما اردوى مان را از روز ۲۴ دسامبر در امارات آغاز خواهیم کرد و روز ۲۸ دسامبر با تیم ملى قطر یک دیدار تدارکاتى را برگزار خواهیم کرد. یک روز بعد با تیم دوم قطر پشت درهاى بسته با بازیکنانى که کمتر از شصت دقیقه بازى کرده اند و همچنین بازیکنانى که در دیدار مقابل قطر نبوده اند دیدار تدارکاتى خواهیم داشت. البته فدراسیون فوتبال به دنبال یک بازى با بهترین تیمى که مى شود با آن بازى کرد، است تا در روز ۲ ژانویه با این تیم بازى کنیم. نام این حریف از سوى کمیته روابط بین الملل هفته آینده اعلام خواهد شد. البته سه ژانویه هم درست مثل ۲۹ دسامبر مى خواهیم پشت درهاى بسته یک بازى دیگر را انجام دهیم. من فکر مى کنم که تا بحال برنامه ریزى اینچنین انجام نشده که تیم ملى روز بعد از بازى تدارکاتى براى بازیکنانى که ریکاورى انجام نمى دهند و در بازى روز قبل نبوده اند بازى تدارکاتى انجام دهد. هدف ما هم همین است که همه بازیکنانى که به اردوى امارات برده مى شوند در شرایط بازى باشند، چرا که ما تک تک بازیکنان را با هدف انتخاب کرده ایم.وى ادامه داد: روز سوم ژانویه پس از انجام بازى و همچنین ریکاورى به ایران باز خواهیم گشت و تا ششم ژانویه بازیکنان مى توانند در کنار خانواده هایشان باشند و از لحاظ روحى شارژ شوند و سپس روز ششم ژانویه به قطر خواهیم رفت. یکشنبه 14 آذر 1389


 
 تیم هاى ملى فوتبال ایران و روسیه ۲۰ بهمن در دوبى به مصاف هم مى روند. عباس ترابیان با اعلام این خبر گفت: به دلیل این که نمى خواهیم تاریخ هاى فیفا را از دست بدهیم پس از آن که متوجه شدیم تیم ملى روسیه در بهمن ماه اردویى را در دوبى برپا خواهد کرد پس از انجام مذاکرات با مسئولان فدراسیون این کشور مقرر شد ۲ تیم در تاریخ ۲۰ بهمن ماه در دوبى به مصاف هم بروند. وى افزود: همچنین توافق کردیم تیم امید ایران یک روز پس از این بازى در دوبى به مصاف تیم امید روسیه برود. یکشنبه 14 آذر 1389


 
 محمد خاکپور سرمربى تیم فوتبال استیل آذین گفت: با شرایطى که از بازیکنان استیل آذین در بازى با ذوب آهن دیدم، قول مى دهم این تیم را متحول کنم. وى پس از شکست ۲ بر صفر تیم فوتبال استیل آذین مقابل ذوب آهن اصفهان در نشست خبرى پس از بازى اظهار کرد: تیمى که مسئولیت آن را پذیرفته ام پتانسیل بسیار بالایى دارد. باید از مربیان قبلى این تیم که تلاش شان را کرده بودند، تشکر کنم. با شرایطى که در این بازى از بازیکنان دیدم قول مى دهم استیل آذین متحول شود. ما باید ابتدا آسیب شناسى کنیم و با برنامه ریزى دقیق و تلاش بازیکنان به آنچه که استحقاقش را داریم برسیم. حضور تک تک بازیکنان استیل آذین در هر تیمى مى تواند سرنوشت ساز باشد. خوشحالم با این بازیکنان شروع خوبى داشتیم. شروع خوب بدین معناست که بازیکنان ما همه توان شان را براى موفقیت تیم گذاشتند. وقتى بازیکنى بینى اش شکسته اما به بازى ادامه مى دهد، براى ما باارزش است. وقتى یک بازیکن بیش از ۲۰ تکل را انجام مى دهد، این براى ما مهم است. انگیزه و تلاشى که این بازیکنان داشتند، من را به آینده امیدوار کرد. سرمربى استیل آذین ادامه داد: اما ما با بهترین تیم ایران روبه رو بودیم. ذوب آهن از نظر کادر فنى و بازیکنانى که در اختیار دارد از موفق ترین تیم هاى مملکت ماست. باید به منصور ابراهیم زاده که چنین تیم خوبى را آماده کرده تبریک بگویم، آن ها واقعا فوتبال زیبایى بازى کردند. به هر حال اولین حضور من به عنوان سرمربى استیل آذین همزمان با بازى با این تیم بزرگ شده بود. مى توانم بگویم که مسئولیت استیل آذین را امروز بر عهده گرفته ام اما با این حال از قاعده یک مربى حرفه اى خارج نشده و حتى مسئولیت این شکست را هم به گردن مى گیرم. خاکپور در پاسخ به این سوال که آیا استیل آذین را امروز خودتان ارنج کردید و این که آیا پروین نقشى در تاکتیک امروزتان داشت؟ گفت: من هیچ شناختى از این تیم نداشتم. تنها بخش هایى از فیلم هاى بازى هاى استیل آذین را در شب گذشته دیدم. به کمک مهدى مهدوى کیا، على کریمى و پروین تیم را ارنج کردم. یکشنبه 14 آذر 1389
 

 

 

 شکست سنگین پرسپولیس مقابل پیکان

- تیم مدعی پرسپولیس تهران سومین شکست پیاپی خود در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور را با هدایت علی دایی تجربه کرد و با نتیجه 3 بر صفر مغلوب پیکان قزوین شد. پرسپولیس در 3 بازی اخیر خود هشت گل دریافت کرده و تنها یک گل به ثمر رسانده است تا آمار ناامید کننده ای را از خود برجای بگذارد. شکست برابر تیم پیکان قزوین که در جایگاه هفدهم جدول رده بندی قرار داشت، ششمین باخت پرسپولیس در پایان نیم فصل لیگ برتر محسوب می شود. دیدار تیم های پیکان قزوین و پرسپولیس تهران با قضاوت سعید مظفری زاده و در حضور حدود 6 هزار تماشاگر ورزشگاه شهید رجایی قزوین برگزار شد.
علی دایی و شاگردانش پس از شکست سنگین هفته گذشته خود برابر سپاهان در دیدار امروز با پیکان برای کسب 3 امتیاز و بازگشت به جمع مدعیان پای به میدان گذاشتند، اما در پایان باز هم با شکست دیگری روبرو شدند.
از سوی دیگر بازیکنان تیم پیکان قزوین که از زمان سرمربیگری حمید علی دوستی بازی های زیبا و روانتری را به نمایش می گذارند با حمایت تماشاگران خودی برای کسب امتیاز از این بازی بسیار با انگیزه نشان دادند.
پیکان از ابتدای بازی حملات مختلفی را بر روی دروازه میهمان نامدار خود انجام داد و در دقیقه 15 علیرضا عباس فرد مهاجم کهنه کار پیکان از اشتباه مدافعان پرسپولیس استفاده کرد و گل نخست این دیدار را برای پیکان به ارمغان آورد.
اشتباه مدافعان پرسپولیس در این دیدار بسیار پر تعداد بود و همین اشتباهات باعث شد تا میثم رضاپور بازیکن اسبق تیم پرسپولیس در دقیقه 27 گل دوم پیکان را به ثمر برساند.
در ادامه نیمه نخست بازیکنان پیکان حملات خود را ادامه دادند و در یک صحنه مشکوک سعید مظفری زاده از اعلام پنالتی به سود میزبان خودداری کرد.
پرسپولیس ها نیز همچون بازی های چند هفته اخیر خود برنامه تاکتیکی خاصی برای انجام حملات و پیروزی در این بازی نداشتند.
علی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از دریافت گل نخست اعتراض شدیدی به کمک داور این بازی و جلال مرادی ناظر داوری انجام داد.
در نیمه دوم علی دایی برای جبران نتیجه محمدنوری، امیرحسین فشنگچی و سعید حلافی را به میدان فرستاد، اما حملات بی برنامه سرخ پوشان تهرانی نتوانست دروازه پیکان را بازکند.
ابراهیم میرزاپور سنگربان پیکان و الونگ لونگ مدافع کامرونی این تیم بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشته و بارها مهاجمان پرسپولیس را در رسیدن به گل ناکام گذاشتند.
در دقیقه 90 این دیدار جهانگیر عسگری مهاجم پیکان قروین با شوتی از راه دور یکی از زیباترین گلهای فصل جاری لیگ برتر را به ثمر ساند.
تماشاگران پرسپولیس پس از دریافت گل سوم علیه بازیکنان تیم خود شعار سرداده و اشیاء مختلفی را به داخل زمین پرتاب کردند.
پیکان با این پیروزی 17 امتیازی شد و پرسپولیس تهران با همان 27 امتیاز هفته های اخیر به طور کامل از جمع مدعیان لیگ دهم خارج شد.

- پرویز مظلومى سرمربى استقلال گفت: بعضى از چشم ها به دنبال صندلى من در استقلال است، اما با این نتایج جایگاه من در استقلال محکم تر مى شود. وى پس از پیروزى تیمش در مقابل پاس همدان در هفته هفدهم لیگ برتر و صدرنشینى موقت در جدول لیگ، درنشست خبرى پس از بازى اظهار کرد: بازى خوبى را از هر ۲ تیم شاهد بودیم. هر دو تیم موقعیت هاى خوبى داشتند ضمن اینکه از بازیکنانم هم راضى هستم. مظلومى ادامه داد: بازیکنانم هر موقع که مى خواستم به بازى سرعت مى دادند و هر موقع مى خواستم هم سرعت بازى را کم مى کردند. با توجه به مصدومیت ۳ بازیکن اصلى مان امروز خیلى خوب بازى کردیم ضمن اینکه در اول بازى هم صادقى مصدوم شده بود، اما با وجود مصدومیتى که داشت او را تا پایان در زمین نگه داشتیم. مجتبى جبارى، ایمان مبعلى و فرهاد مجیدى هم به تازگى از مصدومیت رها شدند و صددرصد آماده نبودند اما با این وجود امروز خوب بازى کردند. وى در ادامه با گلایه از عملکرد بازیکنان استقلال پس از به ثمر رسیدن گل سوم این تیم گفت: وقتى ۳ بر یک جلو افتادیم دیگر بازى را ول کردیم در صورتى که دفاع پاس به هم ریخته بود و مى توانستیم گل هاى بیشترى هم به ثمر برسانیم از این بابت از شاگردانم گله دارم. در مقابل پاس نسبت به بازى که در جام حذفى مقابل ما انجام داد خیلى بهتر بازى کرد. پرویز مظلومى با بیان اینکه بعضى چشم ها به دنبال صندلى او در استقلال هستند، ادامه داد: از روز اولى که به استقلال آمدم فشار و استرس روى من بسیار زیاد و توقعات از استقلال مانند همیشه فراوان بود. هواداران فکر مى کردند که ما اگر بتوانیم تیم را جمع و جور کنیم و در میان تیم هاى بالاى جدول باشیم کار خوبى انجام دادیم، اما اکنون فشار کار بیشتر شده است و بعضى از چشم ها هم به دنبال صندلى من است اما الحمدالله من در حال نتیجه گرفتن با استقلال هستم و این نتایج کمک مى کند که جایگاه من در استقلال حفظ شود. جا دارد همین جا از دکتر فتح الله زاده، نظرى جویبارى و امیرى تشکر کنم. سرمربى استقلال در رابطه با احتمال جدایى طالب لو از استقلال نیز گفت: هم محمد محمدى و هم وحید طالب لو از تیم هاى دیگر پیشنهاد دارند، اما این کمیته فنى باشگاه است که تشخیص مى دهد کدام بازیکنان از تیم جدا شوند. طالب لو بعد از بازى پرسپولیس در جلسه اى از فتح الله زاده درخواست کرد که از استقلال جدا شود اما در آنجا مقرر شد که تا نیم فصل با ما بماند که انصافا کمک زیادى هم به ما کرده است. ما دوست داریم طالب لو و سایر بازیکنان قدیمى در استقلال بمانند با این حال من اسم ۲ ، ۳ دروازه بان را به باشگاه دادم تا در صورت رفتن طالب لو آنها را به خدمت بگیریم. مظلومى با اشاره به مصدومان استقلال نیز گفت: با توجه به مصدومیت میداوودى در پى این هستیم که یک مهاجم نوک دیگر به خدمت بگیریم البته هنوز مشخص نیست که این بازیکن خارجى است یا داخلى. ضمن اینکه دروازه بان سوم ما نیز مصدوم است و ما نیاز داریم که یک دروازه بان دیگر داشته باشیم. قرار است پس فردا در خصوص جذب بازیکنان جدید جلسه اى با فتح الله زاده داشته باشیم و در این مورد تصمیم گیرى کنیم. سرمربى استقلال در پایان در خصوص داورى این دیدار هم گفت: داورى را همه دیدید که یک کرنر براى ما نگرفت اما به خاطر آن به مجیدى کارت زرد نشان داد.  شنبه 13 آذر 1389


دیدار پیکان و پرسپولیس از ساعت 15 در ورزشگاه شهید رجایی قزوین و در حضور حدود 4 هزار تماشاگر برگزار شد و با برتری 3 بر صفر پیکان خاتمه یافت.

 على اصغر مدیرروستا سرمربى پاس همدان گفت: از زمانى که به پاس آمدم آماده رفتن بودم و اگر هم بگویند بمان با قدرت مى مانم و به کارم ادامه مى دهم.وى پس از شکست تیمش با نتیجه ۳ بر ۲ در مقابل استقلال در هفته هفدهم لیگ برتر در نشست خبرى پس از بازى با اشاره به جوان بودن تیمش اظهار کرد: شاگردان من در ۲۰ دقیقه ابتدایى تحت تاثیر شرایط ورزشگاه آزادى و نام بزرگ استقلال قرار گرفته بودند و این باعث شد که بازى همیشگى خود را انجام ندهیم و درنیمه اول دو گل بخوریم. مدیرروستا افزود: در نیمه دوم با فروکش کردن استرس بازیکنان، بازى بهترى ارائه دادیم و در بیشتر زمان هاى بازى صاحب توپ و میدان بودیم؛ اما در همین حین گل سوم را دریافت کردیم که این باعث شد شیرازه تیم ما از هم بپاشد. وى با اشاره به بازى استقلال نیز گفت: استقلال هم تیم بسیار خوبى است و از کادر فنى بسیار خوبى برخوردار است اما ما یکسرى بازیکن جوان داریم و همین موضوع که آنها در دقایقى از بازى توانستند سرتر از بازیکنان استقلال باشند بسیار جاى تقدیر دارد. در عین حال براى بازى بعد باید به ساختار دفاعى تیم بیشتر توجه کنیم و نقایص مان را رفع کنیم چرا که امروز در بازى «من تو من» خیلى کم دقت عمل کردیم. سرمربى پاس همدان در پاسخ به این سوال که با این نتایج نتوانسته اید به آن حد از امتیازاتى که باشگاه براى کسب آن به شما اولتیماتوم داده بود، برسید گفت: من اصلا این چیزها را نشنیدم و نمى دانم راجع به چه اولتیماتومى صحبت مى کنید.هیچ کس به من اولتیماتومى نداده است. از زمانى که من به پاس آمدم این امکان وجود داشت که من را بردارند اما در ۹ هفته اول به دلیل بردهایى که کسب کردیم این موضوع امکان نداشت در عین حال اکنون با عدم نتیجه گیرى این موضوع ها را مطرح مى کنند. من به درخواست ملاحى و استاندار همدان به پاس آمدم چرا که خودم دوست داشتم این فصل در تهران مربیگرى کنم. مدیرروستا ادامه داد: از زمانى که به پاس آمدم همیشه آماده رفتن بوده ام که ساکم را جمع کنم و بروم؛ اما اگر هم بگویند بمان با قدرت مى مانم و به کارم ادامه مى دهم. امیدوارم با اضافه شدن بازیکنان مصدوم مان نتایج بهترى بگیریم البته الان هم شرایط پاس خیلى بد نیست اما باید زمان بگذرد تا وضع از این بهتر شود. به اعتقاد من در ۱۷ بازى گذشته ما فقط در دو بازى مستحق باخت بودیم و در سایر بازى ها از تیم ها سرتر بودیم و برخلاف جریان بازى گل مى خوردیم. وى با اشاره به اینکه قبول دارد پاس بازى نتیجه گرایى را ارائه مى دهد، گفت: فوتبال مان نتیجه گرا است و مى دانم که به خاطر همین موضوع این مسائل را مطرح مى کنند اما باید توجه کرد که من از بازیکنان بسیار جوانى استفاده مى کنم که همه آنها از آینده خوبى برخوردارند و مى توانند براى ما مثمر ثمر باشند. شنبه 13 آذر 1389

 محمد خاکپور پس از حضور در نخستین تمرین استیل آذین تاکید کرد که به عنوان سرمربى به این تیم آمده و بزودى یک ایرانى دیگر نیز به کادر فنى اضافه خواهد شد. وى ضمن بیان مطلب فوق در مورد اینکه با چه سمتى به استیل آذین آمده است، گفت: من با سمت سرمربى آمدم و آقاى پروین به من گفت این وظیفه را بر عهده بگیر.او در خصوص اینکه چرا هدایت استیل آذین را بر عهده گرفته است، اظهار داشت: در حالى که سعى کردم بیرون از فوتبال باشم اما على آقا به من دستور داد به همین دلیل براى کمک به استیل آذین آمدم.وى در خصوص اینکه مشکل استیل آذین در کجاست؟ افزود: من به مشکلات فکر نمى کنم و سعى مى کنم نکات مثبت را در نظر بگیرم نه نکات منفى. هرچه در گذشته اتفاق افتاده یا باید به تاریخ سپرد ضمن اینکه من از کسانى که پیش از این در استیل آذین زحمت کشیده اند تشکر مى کنم زیرا آنها هم تلاش کردند مشکلات برطرف کنند. شنبه 13 آذر 1389

 مدیرعامل باشگاه کارابوک از برگزارى دیدار دوستانه تیم هاى ملى فوتبال ایران و ترکیه با توصیه وزیر ورزش ترکیه و نخست وزیر این کشور در اوایل سال میلادى جدید خبر داد.فریدون تانکوت، مدیرعامل باشگاه کارابوک ترکیه که براى امضا تفاهم نامه همکارى با باشگاه سایپا به ایران سفر کرده است از برگزارى دیدار دوستانه تیم هاى ملى فوتبال ایران و ترکیه در اوایل سال جدید میلادى خبر داد. وى در این زمینه عنوان کرد: در جلسه اى که با وزیر ورزش کشورمان داشتیم درباره بازى دوستانه ایران و ترکیه بحث شد که وى نیز در تماسى فورى که با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه داشت از ایشان خواست تا در اوایل ژانویه ۲۰۱۱ این بازى انجام شود. همچنین اردوغان نخست وزیر ترکیه هم براى انجام چنین دیدارى بین دو کشور اصرار دارند و توصیه هاى لازم را به وزیر ورزش ترکیه انجام داده اند.مدیرعامل باشگاه کارابوک تصریح کرد: امیدواریم که این بازى به زودى برگزار شود و این بازى نقطه آغازى براى برگزارى تورنمنت باشگاهى با حضور باشگاه هاى دو کشور شود. شنبه 13 آذر 1389

 على پروین گفت: از محمد خاکپور مى خواهیم که مربیگرى استیل آذین را قبول کند و بازیکنانى چون مهدى مهدوى کیا و على کریمى هم به او کمک کنند. وى درباره شرایط تیم فوتبال استیل آذین و بازگشت دوباره اش به این تیم گفت: نرفته بودم که بخواهم بازگردم. به حسین هدایتى (مالک باشگاه استیل آذین) قول داده بودم تیم را جمع و جور کنم. در چند روز گذشته هم اگر بالاى سر تیم نبودم، دلیل بر کناره گیر ى ام نبود. وى با بیان این که از عابدزاده، پیروانى و شاهرودى، ۳ مربى مستعفى تیم استیل آذین خواسته بود، تا استعفا ندهند افزود: آنها شاگردان خوب من بودند و براى استیل آذین زحمت زیادى کشیدند. از آنها خواستم تا استعفا ندهند اما دیگر قبول نکردند و رفتند. وى در پاسخ به این سوال که آیا خودتان قصد دارید، روى نیمکت مربیگرى استیل آذین بنشینید گفت: به هیچ وجه چنین تمایلى ندارم. بالا نشستن و نظاره کردن بر کار تیم را بیشتر دوست دارم. مطمئن باشید، روى نیمکت استیل آذین نمى نشینم.
پروین گفت: نمى دانیم درد این تیم چیست.نمى دانیم مشکل کجاست. تنها چیزى که مطمئن هستیم، این است که باید دست به دست هم دهیم تا شرایط بهتر شود. باید نتایج تیم براى بازیکنان مهم باشد نه آن که خیلى راحت گل بخورند و وقتى که ۲ بر صفر از حریف عقب هستند، در زمین راه بروند. زمانى که خودمان بازى مى کردیم، وقتى یک گل از حریف عقب بودیم، مى خواستیم آن تیم را تکه و پاره کنیم و به گل برسیم اما، این روحیه اکنون در تیم استیل آذین وجود ندارد. وى درباره علت نرفتنش به تبریز براى دیدار تیم هاى استیل آذین و شهردارى گفت : از اول قرار نبود که به شهرستان ها بروم. آن طور نبود که مشکلى برایم پیش آمده باشد و نرفته باشم. وى در پاسخ به این سوال که آیا به صورت تلفنى دستورات فنى را به تیم مى دادید، گفت: قبلا هم گفته ام که از موبایل و دادن تذکرات فنى به صورت تلفنى بیزارم. قبل از مسابقه تذکراتم را داده بودم. دیگر در حین بازى تیم مربى خودش را داشت. هر کارى را که از دستم بر مى آمده انجام داده ام. حال دیگر با خداست که نتیجه بگیریم یا نگیریم. شنبه 13 آذر 1389

دیدار پیکان و پرسپولیس از ساعت 15 در ورزشگاه شهید رجایی قزوین و در حضور حدود 4 هزار تماشاگر برگزار شد و با برتری 3 بر صفر پیکان خاتمه یافت.
علیرضا عباسفرد در دقیقه 15، میثم رضاپور در دقیقه 30 و جهانگیر عسگری در دقیقه 90 برای پیکان گلزنی کردند.
به این ترتیب سومین شکست پیاپی پرسپولیس در لیگ برتر رقم خورد و شاگردان دایی بعد از شکست برابر مس کرمان و سپاهان اصفهان به پیکان تیم رتبه هفدهم جدول هم بازی را واگذار کردند.

این پنجمین باخت این فصل پرسپولیس بود. این تیم 27 امتیازی باقی ماند و پیکان هم 17 امتیازی شد.
سعید مظفری‌زاده داور مسابقه به تیاگو و مهدی شیری از پرسپولیس و میثم رضا‌پور از پیکان کارت زرد نشان داد.

ترکیب پرسپولیس:
رحمان احمدی، سپهر حیدری، علیرضا نورمحمدی، مجتبی شیری، علیرضا محمد( از دقیقه 65 سعید حلافی)، مازیار زارع، تیاگو فراگو( از دقیقه 45 محمد نوری)، مهدی شیری، غلامرضا رضایی، حمید علی عسگر و اشپتیم آرفی( از دقیقه 45 امیرحسین فشنگچی)
سرمربی: علی دایی

ترکیب تیم پیکان قزوین:
ابراهیم میرزاپور، رحمان رضایی، الونگ الونگ، علی قربانی، روح الله سلطانی، محمود پوراسدالله، مصطفی صالحی‌نژاد( از دقیقه 80 مهدی تاجیک)، مجید خدابنده‌لو، جهانگیر عسگری، میثم رضاپور( از دقیقه 75 حسن اسلامی) و علیرضا عباسفرد
سرمربی: حمید علیدوستی

نتایج نهایی هفده هفدهم لیگ برتر فوتبال تیران

لیگ برتر فوتبال ایران هفته هفدهم

جمعه نتیجه پایانی 12 آذر
فولاد 4 - 0 شهرداری تبریز
صبای قم 1 - 0 ملوان
استقلال 3 - 2 پاس


لیگ برتر فوتبال ایران هفته هفدهم
شنبه نتیجه پایانی 13 آذر
سپاهان 4 - 1 سایپا
استیل آذین 0 - 2 ذوب آهن
نفت تهران 2 - 2 شاهین
مس 2 - 0 راه آهن
تراکتورسازی 3 - 1 نفت آبادان
پیکان 3 - 0 پرسپولیس


لیگ برتر فوتبال ایران هفته هجدهم
18 آذر 15:00 پنجشنبه
فولاد - - - استیل آذین
پرسپولیس - - - تراکتورسازی
راه آهن - - - سپاهان
ملوان - - - نفت تهران


لیگ برتر فوتبال ایران هفته هجدهم
19 آذر 15:00 جمعه
سایپا - - - صبای قم
پاس - - - مس
شاهین - - - نفت آبادان
شهرداری تبریز - - - استقلال
ذوب آهن - - - پیکان


لیگ برتر فوتبال ایران هفته نوزدهم
28 آذر 14:15 یکشنبه
صبای قم - - - پرسپولیس
28 آذر 15:00 یکشنبه
استیل آذین - - - پاس
نفت آبادان - - - سایپا
تراکتورسازی - - - راه آهن
نفت تهران - - - شهرداری تبریز
پیکان - - - شاهین
مس - - - ذوب آهن
سپاهان - - - ملوان
28 آذر 16:15 یکشنبه
استقلال - - - فولاد

جدول لیگ برتر فوتبال ایران هفته هفدهم

جدول

لیگ برتر فوتبال ایران 89-90 هفته هفدهم
ردیف تیم ها بازی برد مساوی باخت زده خورده +/- امتیاز
1 ذوب آهن اصفهان 17 10 05 02 25 13 12 35
2 استقلال تهران 17 09 06 02 28 20 08 33
3 مس کرمان 17 08 06 03 27 17 10 30
4 سپاهان 15 08 05 02 28 13 15 29
5 پرسپولیس 17 08 03 06 23 22 01 27
6 تراکتورسازی 17 06 07 04 20 14 06 25
7 نفت آبادان 16 08 01 07 22 19 03 25
8 فولاد خوزستان 17 05 08 04 28 17 11 23
9 صبای قم 16 05 06 05 19 18 01 21
10 راه آهن 17 06 03 08 18 22 04- 21
11 ملوان 17 05 06 06 16 21 05- 21
12 نفت تهران 17 03 09 05 15 20 05- 18
13 پاس همدان 17 04 06 07 16 22 06- 18
14 پیکان 17 05 02 10 20 30 10- 17
15 شاهین 17 03 07 07 17 20 03- 16
16 سایپا 17 04 04 09 25 31 06- 16
17 شهرداری تبریز 17 03 07 07 25 35 10- 16
18 استیل آذین 17 03 05 09 13 31 18- 14


جدول گلزنان لیگ برتر فوتبال

11 گل
ادینهو(مس)
10 گل
رضا نوروزى (فولاد)
9 گل
کریم انصارى فرد(سایپا)
8 گل
میلاد میداودى (استقلال)، سعید دقیقى(شهردارى تبریز) و سید محمد حسینى(ذوب آهن)
7 گل
محسن بیاتى نیا (صباى قم)، آرش افشین(فولاد) و مهرداد اولادى(ملوان)
6 گل
محمد نورى(پرسپولیس)، فرهاد مجیدى و آرش برهانى (استقلال)، محمد غلامى (استیل آذین)، روح الله عرب(صنعت نفت) و عباس محمدرضایى(سایپا)
5 گل
غلامرضا رضایى(پرسپولیس)، فرهاد خیرخواه(پاس) و احمد حسن زاده(مس)


نرم افزار بسیار جالب جدول ساز اتوماتیک فوتبال توضیحات بیشتر و دانلود رایگان در 
http://easysport.blogsky.com/1389/07/23/post-238/

جدول رده بندی هفته ۱۳ و ۱۴ و۱۵لیگهای معتبر جهان

لیگ برتر انگلیس
تیمبازیهابردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضل گلامتیاز
1منچستریونایتد1587035161931
2چلسی1592429101929
3آرسنال1592432171529
4منچسترسیتی157532012826
5تاتنهام157442320325
6بولتون155822822623
7ساندرلند154831918120
8استوک156271919020
9نیوکسل155462322119
10لیورپول1554617192-19
11بلک پول1554623296-19
12وست برومویچ1554620266-19
13بلکبرن1553718257-18
14برمینگم1538416182-17
15استون ویلا1545617247-17
16اورتون1537517192-16
17فولام1529415183-15
18ویگان15357112615-14
19ولورهمتن15339172710-12
20وستهام15267142612-12

 

بوندسلیگای آلمان
تیمبازیهابردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضل گلامتیاز
1بروسیادورتموند1412113592637
2ماینتس14100425141130
3بایرلورکوزن147522619726
4هانوفر1481520222-25
5بایرن مونیخ146532315823
6هافن هایم1464428181022
7هامبورگ146352322121
8فرایبورگ1470719234-21
9فرانکفورت146262119220
10نورنبرگ1453618246-18
11وردربرمن1453622319-18
12کایزسلاترن145272525017
13وولفسبورگ1444622231-16
14سن پائولی14428132310-14
15شالکه041434719245-13
16کلن14338152712-12
17اشتوتگارت143292727011
18مونشن گلادباخ14248244016-10
 

لالیگای اسپانیا
تیمبازیهابردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضل گلامتیاز
1بارسلونا1311113883034
2رئال مادرید13102133112232
3ویارئال1383226121427
4اسپانیول138141515025
5والنسیا137331913624
6مایورکا136341513221
7آتلتیکومادرید136252217520
8سویا1362520222-20
9رئال سوسیداد136161919019
10بیلبائو1361621232-19
11ختافه1352619201-17
12اوساسونا1343612142-15
13هرکولس1343614206-15
14لاکرونیا1335511165-14
15ریسینگ1342711198-14
16لوانته1332814239-11
17گیخون13247112110-10
18مالاگا13319152712-10
19آلمریا1316692011-9
20ساراگوسا13157122311-8
 

لیگ ایتالیا
تیمبازیهابردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضل گلامتیاز
1آث میلان1493223121130
2لاتزیو148331711627
3یوونتوس1466226141224
4ناپولی147342317624
5اینترمیلان146531911823
6پالرمو147252519623
7آاس رم146441818022
8سامپدوریا144821512320
9اودیننزه146261615120
10کیه وو135441311219
11کاتانیا144641212018
12جنوا1453610133-18
13کالیاری144551614217
14فیورنتینا1444614151-16
15پارما1436511165-15
16بلونیا1335512197-14
17برشیا1433811176-12
18چزنا1433810188-12
19لچه14338122816-12
20باری14248102111-10